Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80-200 of 70-200?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 80-200 of 70-200?

allé, ik ben blij dat ik niet de enige ben die uit de lucht valt!!

Ik zal me er eens mee moeten bezighouden, maar eerst opzoek naar de nummertjes

Maar serieus, ik ga daar werk van maken!

Hopelijk moet ik niet te lang zoeken naar alles
    groetjes

Stéphanie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
      -En waar vind ik al die registratie nrtjes terug ?
      -is dit dan voor puur nikon materiaal of ook tamron/sigma voor nikon body's?
      - Je kan de nummer terugvinden op je body, op de lenzen, flitsen, je moet je gewoon registreren op de nikon site (bij Support).
      - Ik weet natuurlijk niet zeker of sigma ook zo een registratiepagina heeft, ik neem aan van wel?
      Next generation fotografeert met:
      Nikon D700 + batterypack, Nikkor 24-70mm f2.8, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 28-200mm 3.5-5.6, Sigma 12-24mm F4.5-5.6 EX DG ASP HSM en wat filtsen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nextgeneration Bekijk bericht
        - Je kan de nummer terugvinden op je body, op de lenzen, flitsen, je moet je gewoon registreren op de nikon site (bij Support).
        - Ik weet natuurlijk niet zeker of sigma ook zo een registratiepagina heeft, ik neem aan van wel?
        thanks, ik zal er vanavond werk van maken
        groetjes

Stéphanie

Comment

Thx voor de tip.
          Veel succes hé Stéphanie laat iets weten of het gelukt is
          Racing Pics
          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
            Thx voor de tip.
            Veel succes hé Stéphanie laat iets weten of het gelukt is
            Zal ik doen, Lies!!
            groetjes

Stéphanie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nextgeneration Bekijk bericht
              Sigma heeft zo'n registratiepagina, maar die is strenger. Dit omdat je bij Sigma 2 jaar extra garantie krijgt bij registreren. Het serienummer moet dan ingevoerd zijn door Sigma Benelux en je moet de aankoopdatum hebben en aankoopbon, dit om aanspraak te maken op de garantie.

Mensen met ouder Sigma materiaal zullen vaak zien dat hun materiaal stiekem grijze import is
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Het is geen slecht idee de serienummers van je materiaal op een apart lijstje bij te houden voor moest er eens iets gestolen worden...

Over het objectief: ik heb zelf de 70-200VRII en ik ben absoluut verliefd op dat ding. Het is echt top, maar ook wel heel zwaar. Als ik voldoende licht verwacht, buiten en zeker op lange tochten, neem ik bijna steeds de 70-300VR mee in plaats van de 70-200, want in hetzelfde bereik is de kwaliteit nagenoeg hetzelfde...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                  Als ik voldoende licht verwacht, buiten en zeker op lange tochten, neem ik bijna steeds de 70-300VR mee in plaats van de 70-200, want in hetzelfde bereik is de kwaliteit nagenoeg hetzelfde...
                  Hoe los je dit op met de scherptediepte?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Hoe los je dit op met de scherptediepte?
                    Ik werk met een D300 en zeker met die 70-300 is dat nooit een probleem. Als ik echt heel weinig DOF wil, diep ik de 85 F1.8 op uit m'n tas en gebruik die op F2 of F2.2, maar te weinig? Zelden...

Voor portretjes heb je met compressie die de tele geeft ook al behoorlijk het effect dat je onderwerp los komt van de achtergrond, dat wordt natuurlijk nog meer met een lagere F waarde. Bedoel je dit?

Comment

Working...
                    X