Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80-200 of 70-200?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 80-200 of 70-200?

De 80-200/2.8 heb ik zelf ook gehad. Super lens met één groot minpunt:

De M/AF schakelaar is een zwakke plek van deze lens, bij mij is ie tot 2x toe defect geraakt. Moest hem toen telkens met een plakbandje vast zetten op M of op AF.
    Reparatie koste 190 euro..............

Na de 2de keer was ik het zat en heb ik hem verkocht en de Tamron 70-200/2.8 gekocht.

Dus heel goed opletten als je de 80-200/2.8 2dehands koopt. Kijk altijd de M/AF schakelaar na.

Ondertussen ben ik overgestapt op Canon en mijn lenzen arsenaal aan het uitbreiden.
    Last edited by Superbamboe; 10 december 2010, 11:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superbamboe Bekijk bericht

De M/AF schakelaar is een zwakke plek van deze lens, bij mij is ie tot 2x toe defect geraakt. Moest hem toen telkens met een plakbandje vast zetten op M of op AF.

Na de 2de keer was ik het zat en heb ik hem verkocht en de Tamron 70-200/2.8 gekocht.

Dus heel goed opletten als je de 80-200/2.8 2dehands koopt. Kijk altijd de M/AF schakelaar na.

Ondertussen ben ik overgestapt op Canon en mijn lenzen arsenaal aan het uitbreiden.
      de kerel van wie ik hem kocht had er op nog redelijk deftige wijze preventief een fijn stukje metalen band aan bevestigd.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superbamboe Bekijk bericht

Ligt er denk ik ook aan welke versie van de 80-200 je hebt? Als mijn M/AF schakelaar (laatste versie schuif) af zou breken zou ik heel straf vinden...
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik had de laatste versie, de draai-versie. Die heeft een knopje dat je moet indrukken, vervolgens kun je aan de AF/M ring draaien om hem te verstellen.
          Deze dus:

Voor de rest is de lens gebouwd als een tank, die schakelaar/draairing is een zwak punt.

Comment

Bij de laatste versie schuif beslaat die knop de grootte van de zoomring bij deze...verder identieke lenzen (bouw en optisch)...die breekt dus niet zomaar af...en doet ie dat wel. Dan heb je een groter probleem

Comment

Een vraagje over deze lens?
              Ik heb deze lens occasie kunnen kopen, nu een vraag hierover.
              De schakelaar limit/full tot welk nut heeft deze, ik merk welk op da je dan een breder bereik hebt om scherp te stellen.

Weet er iemand waar ik het serie nummer kan terug vinden, ik wil dit product net als mijn andere nikon producten registreren.

Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
              www.dewolfmarc.be

Comment

Serienummer staat op de diafragmaring als ik het goed voorheb, maar inderdaad niet gemakkelijk te lezen.

De Full/limit schakelaar is bedoeld om te focusen boven 2,5 meter tot oneindig, of onder 2,5 meter tot kortste afstand, de bedoeling is als je AF gaat hunten om sneller terug op de juiste positie te staan, nieuwere en duurdere pro boddy's zijn hier een stuk beter in dan bv. de instapklasse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Serienummer staat op de diafragmaring als ik het goed voorheb, maar inderdaad niet gemakkelijk te lezen.
                  Klopt....en je kijkt er gemakkelijk overheen.

Comment

Bedankt mannen inderdaad overgekeken, maar ik heb het gevonden.
                    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                    www.dewolfmarc.be

Comment

oeps, product registreren Heb dat nog niet gedaan met mijn lenzen en SB900 flits
                      Wat is het nut er van?
                      groetjes

Stéphanie

Comment

Echt een nut zie ik er niet van, behalve dat je ergens centraal hebt opgeslagen wat de serienummers van je spullen zijn en wat je nu zoal aan spullen hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphanie D Bekijk bericht
                          oeps, product registreren Heb dat nog niet gedaan met mijn lenzen en SB900 flits
                          Wat is het nut er van?
                          Wat is het nut, hier is alles geregistreerd op de Nikon site, zelf maak ik er dan een schermafdruk van, daar staat dan alle materiaal op met bijhorende serienummers, zo kan je bij een uitgebreide duanecontrole bewijzen dat het materiaal wel degelijk van jou is, en hoef je niet alle inklaringskaarten bij te hebben, zo heb ik eens zware controle gehad bij een tussenstop in Frankfurt bij een terugvlucht uit Kaapstad, indien nodig kan je bewijzen via internet dat je geen materiaal invoert via de paralelle markt.

Ook als je een verzekering hebt op je materiaal is alles gemakkelijker aantoonbaar.

Ook als je een Nikon NPS lid bent, is het beter dat je je materiaal registreert, zo krijg je naar het schijnt, een soort voorkeursbehandeling (gelukkig nog nooit nodig gehad).

Normaal moet je wel zelfstandig zijn om Nikon NPS lid te worden, of iemand kennen die je aan dat lidmaatschap kan helpen.

Waarvoor het ook goed kan zijn, als je bv. tweedehands een boddy koopt, dan kan je door het nummer in te voeren op de Nikon Belux site zien of het toestel niet is ingevoerd via de paralelle markt, je kan deze namelijk niet registreren en dus ook niet van de wettelijke garantie genieten, bij objectieven was dat tot voor kort niet zo, maar er was enkele maanden geleden sprake van dat ze dat bij Nikon zouden veranderen, of het nu reeds zo is, dat weet ik niet.

Comment

ah zo, dat ga ik dan eens doen

Ik zal dit wel gemakkelijk vinden hé op de site van nikon?!

bedankt voor al de uitleg! Vind het wel belangrijk dat je inderdaad beter kan bewijzen als je op de luchthaven gecontroleerd wordt!
                            groetjes

Stéphanie

Comment

Hallow,
                              Zijn er mensen die daadwerkelijk een lijst bijhebben met hun bezittingen? En wat hebben jullie dan mee? Enkel een screenshot van je registratie pagina van Nikon bv, of?

Ik heb er nog geen last mee gehad maar dat kan misschien veranderen...
                              Next generation fotografeert met:
                              Nikon D700 + batterypack, Nikkor 24-70mm f2.8, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 28-200mm 3.5-5.6, Sigma 12-24mm F4.5-5.6 EX DG ASP HSM en wat filtsen...

Comment

En waar vind ik al die registratie nrtjes terug ?
                                Moet eerlijk zegge dat ik ook uit de lucht kwam gevallen ivm die registratie maar wil er best mijn tijd insteken om het te doen maar is dit dan voor puur nikon materiaal of ook tamron/sigma voor nikon body's?
                                Racing Pics
                                Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Working...
                                X