Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens canon l serie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lens canon l serie

Oorspronkelijk geplaatst door elto Bekijk bericht
    Hoi, Ik heb een probleem ik moet een keuze maken tussen en 24-70 mm f/2,8 l usm en een 24-105 mmf/4 l is usm weegt die F/2,8 op tegen de IS en het zoombereik van de 24-105 ? graag raad a.u.b.
    als je het bereik tussen 70 en 105 mm kan missen , ga dan voor de 24-70mm f/2,8

ik denk er ook aan om mijn f/4 weg te doen en de f/2,8 aan te schaffen..
    de IS is in dit bereik wel te missen. van groothoek tot kleine tele moet je al serieus den bibber hebben om onscherpe foto's te maken..je hebt meer voordeel aan de 2,8 dan dat de IS van de f/4 je opbrengt, plus je hebt lichtsterkte..
    en als je die dan op een crop zet heb je ook weer 105mm (ongeveer)
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Ja op mijn 28-70 2.8 mis ik totaal geen IS.
      Had vroeger de Tamron 17-50 2.8 en later de Canon 17-55 2.8IS als standaardlens, maar inderdaad te korte mm'n voor IS.

Moest ik ooit m'n 28-70 2.8 verkopen zou ik misschien voor meer bereik een 70-200 f4 IS kopen, niet voor de IS maar omdat dit één van de beste scherpste zooms is, een f2.8 zou ik niet kopen wegens het gewicht en omvang, hoe goed ze ook zijn

Onlangs verkocht ik m'n 200 2.8L prime (ook één zonder IS) maar ook nooit echt gemist met m'n 5DII dankzij f.8, goed in balans, zelfs geen te hoge iso's nodig.

Af en toe lees je vanaf 200mm IS aan te raden (tenzij je "berten bibber" heet

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
      als je het bereik tussen 70 en 105 mm kan missen , ga dan voor de 24-70mm f/2,8

ik denk er ook aan om mijn f/4 weg te doen en de f/2,8 aan te schaffen..
      de IS is in dit bereik wel te missen. van groothoek tot kleine tele moet je al serieus den bibber hebben om onscherpe foto's te maken..je hebt meer voordeel aan de 2,8 dan dat de IS van de f/4 je opbrengt, plus je hebt lichtsterkte..
      en als je die dan op een crop zet heb je ook weer 105mm (ongeveer)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elto Bekijk bericht
        De lens moet dienen voor een 500D maar gaat vervangen worden door een 7D maar dat zijn toekomstplannen tegen die tijd is er al wat anders op de markt want tegenwoordig gaat het heel snel hé
        Om het dan nóg moeilijker te maken: ga voor de Canon 17-55 2.8 IS USM.
        Pracht van een lens op een cropcamera.

Ik denk dat er veel hier kunnen beamen dat op een crop de 17-55 zowat dé keuze is.
        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Ahwel ik heb toch mijn keuze gemaakt en een 24-70 2.8 gekocht.
          Maandag besteld bij studio 73 en vandaag thuisgekregen na een beetje vanalles klikken kan ik niet anders zeggen van deze lens dan WAW.......... wat een lens niet normaal hoe scherp mijn foto's zijn dit is de beste 990€ die ik dit jaar besteed heb
          nog bedankt voor alle reacties doei...................

Comment

Working...
          X