Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-40

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 17-40

Na mijn vorig topic ben ik bijna tot een besluit gekomen.
    Ik zou een 17-40 F4 aankopen voor mijn reis nr Finland van deze winter.
    Nu heb ik gelezen dat er geen IS functie opzit.
    Nu al mijn huidige lenzen hebben dit wel en daarom kan ik me daar niet echt een beeld bij vormen wanneer ik dit niet zou hebbben.
    Enkele kenners die dit wel kunnen ?
    Is bedoelt voor sfeer foto's en dergelijke te nemen van op tochten met sneeuwhonden en als we op uitstap zijn.
    Indien er nog + of - munten zijn uit ervaring, laat maar horen !
    Alvast bedankt.
    F

Re: 17-40

de IS mis je niet hoor.
    en het is een kei van een lens voor zware omstandigheden.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bekylicious Bekijk bericht
      Nu al mijn huidige lenzen hebben dit wel en daarom kan ik me daar niet echt een beeld bij vormen wanneer ik dit niet zou hebbben.
      Bij mijn lenzen kan ik de VR uitzetten en ik zie op de Canonlenzen ook van knoppies zitten. Zou je zo geen beeld kunnen vormen?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zonder beeldstabilisatie zal je eerder een statief nodig hebben als er minder licht is.
        Het gaat dan wel vooral over statische beelden waar je voordeel kan halen uit de beeldstabilisatie. Maar in sommige omstandigheden kan IS ook voordelen opleveren bij actiefotografie (dan gaat het wel eerder over telelenzen met beeldstabilisatie).

In de winter is er in Finland niet veel licht, bij je fotomateriaal hoort dan zeker een statief...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Als je het objectief hoofdzakelijk gebruikt bij goede licht omstandigheden dan mis je de IS niet. Bij mindere licht omstandigheden vind ik persoonlijk IS wel handig.

Het is en blijft een lastige keuze. Zelf heb ik recentelijk de 17-40 verkocht en daarvoor inplaats de 17-55 f/2.8 IS gekocht. De 17-55 is wel een stukje duurder dan de 17-40

Comment

IS bij 17 tot 40 mm is ook maar relatief vind ik. Bij telelenzen zie ik het nut er wel van in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
              IS bij 17 tot 40 mm is ook maar relatief vind ik. Bij telelenzen zie ik het nut er wel van in.
              Als je foto's wil maken in wat mindere omstandigheden dan zal je merken dat beeldstabilisatie zelfs op 17mm heel nuttig kan zijn.
              Maar op een langere lens heb je inderdaad eerder beeldstabilisatie nodig dan op een korte.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                Als je het objectief hoofdzakelijk gebruikt bij goede licht omstandigheden dan mis je de IS niet. Bij mindere licht omstandigheden vind ik persoonlijk IS wel handig.

Het is en blijft een lastige keuze. Zelf heb ik recentelijk de 17-40 verkocht en daarvoor inplaats de 17-55 f/2.8 IS gekocht. De 17-55 is wel een stukje duurder dan de 17-40
                net hetzelfde bij mij,heb onlangs de 17-40 verkocht voor de lichtsterkere 17-55.
                ben ooit van start gegaan met de 17-85 waar ook IS op staat..die toen verkocht voor de 17-40.
                en moet zeggen dat bij minder goede lichtomstandigheden ik IS wel miste,zeker als je op reis bent en niet altijd een statief bij de hand hebt.
                daar tegenover voel je wel dat de 17-40 een van hoger afwerkingsgraad gemaakt is en mits je er filter opschroeft toch wel beter weersbestendig is.
                de 17-40 is ook beperkt van zoom en zal je zeker nog een andere moeten meenemen.
                veel succes ermee.

Comment

Misschien dan toch voor de 24-70 F2.8 gaan ?
                  Minder breedhoek maar wel betere lichtsterkte en IS functie ?
                  Wat duurder maja het resultaat telt zeker
                  Is in combi met 40D.

Comment

De 24-70 heeft geen IS hoor...
                    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Heeft de Canon 24-70 IS ? wellicht bedoel je de 24-105 f/4L IS ?

Comment

Op een crobcamera zou ik nooit een 24-70 zetten, maar een 17-55.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oops my bad...

Comment

IS bij mijn 17-40 nog bijna nooit gemist, maar ik ben een "zware" flits gebruiker en heb altijd een statiefje bij.

Hoe langer de brandpuntsafstand, hoe nuttiger IS wordt, algemeen gezien.

Bezoek je echter veel musea en historische gebouwen (kerken bv.), zal IS zeker van pas komen, zelfs bij het korte brandpuntafstandbereik van de 17-40.
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

Comment

de vuistregel 1/brandpuntsafstand indachtig heb je niet snel IS nodig bij groothoeken.

Ik merk zelf wel dat je die regel niet te enthousiast moet toepassen. Misschien is mijn hand niet vast genoeg; ik merk soms bewegingsonscherpte onder de 1/30 als de 1/brandpuntregel het zou moeten toestaan.
                              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                              X