ik las een test van een nikon 18-55 de 1 en de 2 , in die test zeggen ze dat het optisch ontwerp niet gewijzigd is maar bij de resolutie cijfers is bij de 1 op 18mm 2118 en bij de 2 , 2251.5 vanwaar dan dat verschil
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Test betrouwbaar of niet
Collapse
X
-
-
Re: Test betrouwbaar of niet
Binnen elke serie heb je variatie. Als je twee lensen uit dezelfde serie test zul je ook niet precies op dezelfde waardes uitkomen. Wat de testen eigenlijk zouden moeten doen is een stuk of 10 lensen testen en dan als resultaat het gemiddelde en de spreiding geven. Maar helaas gaan de meeste testen maar uit van een enkel exemplaar
-
2 objectieven die vlak na mekaar van de band komen kunnen al dergelijke afwijkingen vertonen hoor, er zijn geen 2 stukjes glas hetzelfde en vermits er nogal wat stukjes in een objectief zitten kan dat probleem door de samenstelling groter of kleiner zijn. Als ik de cijfers zo zie dan denk ik dat de verschillen nagenoeg verwaarloosbaar zijn.
Die test zal waarschijnlijk wel kloppen.bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Groot voordeel van kunststof bajonet, en geen plastiek, is dat je bij een val op de lens een veel grotere kans hebt dat je bajonet afbreekt zonder dat je camera beschadigd.
En de Dreamliner is ook allemaal kitscherig?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
-
nu ja dat zijn ook weer de extremen , maar als ze goede foto,s maken , is dat ook een hele troost , het is wel zo als je eentje van 1000 euro laat vallen is ie ook stuk , en die van 100 misschien niet, de kracht van het gewicht he en anders ben je maar 100 euro kwijt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtnu ja dat zijn ook weer de extremen , maar als ze goede foto,s maken , is dat ook een hele troost , het is wel zo als je eentje van 1000 euro laat vallen is ie ook stuk , en die van 100 misschien niet, de kracht van het gewicht he en anders ben je maar 100 euro kwijtNikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
De vraag van Koen ging over sample variatie/verschil in prestaties bij hetzelfde optisch recept. Beide komt regelmatig voor; een verschil van 5% is bepaald niet extreem, ik heb het veel gekker gezien en bij veel duurdere lenzen.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
Comment