Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherptediepte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scherptediepte

Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor hun reactie maar ik denk dat ik beter nog wat verder studeer want ik begrijp er maar de helft van bv(komt van PIEKE) wat bedoel je met als je op F/22 instellen dan zou de scherptediepte al bij 2.5 meter beginnen en doorlopen tot oneindig.Wat betekent scherptediepte begint al op 2.5 meter hoe kom je aan dat getal en wat bedoel je met doorlopen tot oneindig.Of Op F/32 begint de scherptediepte al op 2 meter.En nog een vraagje als je spreekt over grote scherptediepte bedoel je dan dat alles scherp is (misschien een domme vraag maar ik ben echt een beginner)
    mvg
    Gerrit

Comment

hallo, hiervoor mijn excuus ik gebruik de site nog niet zo lang en wist niet dat je alleen maar eigen foto's mocht gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GERRIT 1969 Bekijk bericht
        .Wat betekent scherptediepte begint al op 2.5 meter hoe kom je aan dat getal en wat bedoel je met doorlopen tot oneindig.Of Op F/32 begint de scherptediepte al op 2 meter.En nog een vraagje als je spreekt over grote scherptediepte bedoel je dan dat alles scherp is (misschien een domme vraag maar ik ben echt een beginner)
        mvg
        Gerrit
        Klein beetje theorie (alles is ook met een beetje googelen te vinden):
        in PRINCIPE is bij een foto maar 1 vlak scherp, daar waar op scherpgesteld is.
        In de praktijk wordt er door ons meer als scherp ervaren omdat het menselijk oog ook niet perfect is.
        De afstand in de diepte die scherp wordt ervaren noemt men dan scherptediepte, een term die de lading dekt dus.
        De standaard die hierbij hoort is de verstrooiingscirkel, hiervoor neemt men een bepaalde waarde aan en daaruit is met de gebruikte parameters de scherptediepte te berekenen.

Verder ga ik hier niet op in omdat dat overal duidelijk wordt uitgelegd met plaatjes enzo.

Comment

Working...
        X