Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 17-55mm 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikkor 17-55mm 2.8

Hallo,
    ik ben al een tijdje op zoek naar een kwaliteits standaard zoom en daarbij dacht ik aan de 17-55mm 2.8 van nikon.
    Nu mijn vraag, ik kan een goed tweedehandsexemplaar kopen voor 499 euro. Is dit een goeie deal/prijs?
    Alvast bedankt...

Re: nikkor 17-55mm 2.8

Hoi,

Wat vind jij een "goed" exemplaar? Beetje rondspeuren levert vraagprijzen op tussen de 700 - 950 euro. 500 euro is dan echt wel weinig voor een 17-55 lens.
    Krijg je bijna toch zo'n "it it's too good to be true " gevoel bij.
    Zou als je deze gaat kopen die lens eerst goed uitproberen en de foto's bekijken op laptop oid.

Grtz

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Nou, die test is al gebeurt hoor en alles was prima. Als ik je antwoord zo lees dan is dit blijkbaar een buitenkans... Is een exemplaar van een professionele fotograaf die overgeschakeld is op zo een toestel met 64 megapixels of zo. ken het eerlijk gezegd niet.

Comment

de prijs moet je een beetje zelf inschatten nieuw kost ie 1199 je mag er vlug 400 afdoen

Comment

Voor die prijs lijkt het een buitenkansje. Toch vreemd dat een 'pro', die toch wel de marktwaarde van zo'n lens kent, die laat gaan aan die prijs. Meestal zul je minstens 250€ meer moeten betalen. Als je die getest hebt en goedbevonden zou ik niet langer twijfelen.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik heb ze ook zien staan op Kapaza .Als je ze goed getest hebt en je bent tevreden met het resultaat ,dan doe je zeker een koopje.Succes ermee.

mvg Yves.
            What you see is what you get

Comment

Ik ben ze net gaan halen. Wel een serieuze toeter op,men D90.
              Ben benieuwd naar de resultaten...
              Bedankt voor de feedback...

Comment

Waarom deed de verkoper hem nu zo goedkoop weg?

Comment

Tja, geen flauw idee. Hij had ook nog een D2x te koop voor 699 euro. Hij moest er zo snel mogelijk van af zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joss-Photo Bekijk bericht
                    Ben benieuwd naar de resultaten...
                    Welke lens gebruikte je voordien? Ik ben benieuwd naar het optisch verschil in kwaliteit tussen je vorige lens en de 17-55 op jou D90. Ik heb een 18-70 op mijn D70 en heb de 17-55 eens mogen testen. Ze was een tikske scherper en voor de rest zag ik nul komma nul verschil. Misschien ligt dat aan het feit dat een D70 maar 6MP heeft!?

Comment

Ik gebruikte vooral de 18-105 en de 28-75 2.8 van tamron. Nu, buiten het gevoel dat deze verschillende lenzen geven en de overduidelijk betere bouwkwaliteit van de Nikkor kan ik er nog maar weinig over zeggen. Ik verwacht ook absoluut geen wereld van verschil hoor. Zocht gewoon een 17-50 van tamron maar toen ik deze advertentie tegenkwam met die prijs heb ik maar gekozen voor een tweedehands Nikkor exemplaar. De betere foto's zullen toch vooral van mezelf moeten komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                        Voor die prijs lijkt het een buitenkansje. Toch vreemd dat een 'pro', die toch wel de marktwaarde van zo'n lens kent, die laat gaan aan die prijs. Meestal zul je minstens 250€ meer moeten betalen. Als je die getest hebt en goedbevonden zou ik niet langer twijfelen.
                        Mee eens.

Comment

Google even de serienummer, misschien is die wel gestolen ofzo.

Comment

Als het een professionele fotograaf is mag ik toch aannemen dat hij/zij weet wat dergelijke objectieven waard zijn in het economisch verkeer. De meesten kosten toch zeker 750 euro 2e hands. Het feit dat hij/zij ook nog maar even een D2x body verkoopt voor 699 vind ik apart. Ik zou toch zeker eerst eens het serienummer opvragen en natrekken en daarnaast natrekken hoe professioneel deze fotograaf wel niet is.

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat iemand van het dievengilde zich voordoet als fotograaf en deze materialen asap wil verkopen tegen een bedrag, ver onder de marktwaarde, zodat hij er vanaf is.

Dit stinkt.

Mocht het allemaal onzin zijn wat ik hierboven schrijf, dan wens ik je heel veel plezier met je aankoop. Als de lens echt afkomstig is van een professionele fotograaf (die zal 100% een eigen website hebben bijvoorbeeld) en hij is optisch en fysiek in perfecte conditie is 500 euro eigenlijk een lachertje.
                            http://www.mariorentmeester.nl &
                            http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                            | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Nou, ik ben bij die vriendelijke man uitgenodigd in zijn zaak in Berchem. Er heerste daar een gezellige drukte en de activiteiten waren allemaal fotogerelateerd. De lens in kwestie stond daar een beetje verloren tussen het andere fotomateriaal. Soit, echt geen enkele reden om aan te nemen dat het hier om een gestolen item gaat. Zoveel moeite om dat in scene te zetten doet niemand.
                              Dit is de website en de verkoper is de man rechtsboven. rechttp://www.studiobolster.be/bolster/hts.
                              Tja, begrijp jullie sceptische houding hoor. Moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet echt gerust in was.
                              Groeten, Joris.

Comment

Working...
                              X