Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze macrolens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuze macrolens

beste
    Ik ben in het bezit van een canon eos 400 D.
    Reeds herhaalde malen heb ik foto's gemaakt met een close-up filter, nu wil ik een macrolens aanschaffen.
    Hieronder de keuze die ik voorstel.
    Wat beveel je me

Tamron SP AF 90mm F:2.8 Di Macro Canon

Canon EF 100mm F:2.8 Macro USM

Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro 1:1 Canon

Re: keuze macrolens

Ik heb zelf ook een 400D. Daarbij heb ik de Canon 100mm macro gekozen, gewoon omdat er geen uitschuivende onderdelen in zitten. 't Was toen wel de duurste van de drie opties, maar ik heb er tot op heden nog geen spijt van gehad.
    www.elwee.net

Comment

De meeste "echte" macro lenzen met vaste brandpuntsafstand leveren een uitstekende beeldkwaliteit.
      Zelf heb ik die Canon non-IS gehad (nu heb ik de IS-versie) en het was een schitterende lens. Voor zover ik her en der (en ook hier op BD) heb kunnen lezen, zijn ook de Sigma gebruikers heel tevreden.
      Heel wat macro foto's op BD zijn met een van deze beide lenzen genomen.

Over de Tamron durf ik mij niet uit te spreken wegens geen ervaring en te weinig over gelezen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet goed zou zijn, enkel 'ik weet het niet'.
      Master the craft, and the art will follow.
      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Zelf heb ik de Canon 100 f/2.8L IS. Ben hier erg te vrede over. Vergeet de Sigma 150 niet. Lees hier ook veel goede reviews over.

Bij mij ging de keuze tussen de twee 100 mm Canon's en de 150 Sigma. Sigma viel af heb persoonlijk paar negatieve ervaringen met Sigma. Uiteindelijk gekozen voor de 100mm met IS, omdat ik meeste van de tijd uit de hand schiet

Voorbeestjes is 150mm toch stukje prettiger werken dan de 100mm

Comment

Met de sigma 150mm kan je iets verder staan van schuwe insecten .Zeer tevreden van deze lens .( heb er zelfs al pasfoto's mee getrokken)

Comment

de drie die je opsomt zijn alle drie goeie macro lenzen
            met dit brandpunt kun je ze nog als portrait ook gebruiken

150 en 180mm zijn ook goeie macrolenzen maar vergen al wat meer ervaring
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Zelf erg tevreden van de Canon 100mm met IS.
              Het gewicht,de afwerking en kwaliteit van het glas zijn zeer goed.
              Verder kan je ze ook nog (zoals reeds gezegd) voor heel wat andere doeleinden gaan gebruiken (leuke portretlens).
              De andere lenzen ken ik niet.
              Grtn,K

Comment

Sluit mij volledig aan bij de vorige poster.
                Ik denk dat je niemand zal vinden die spijt heeft van de aankoop van die bepaalde lens.
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Working...
                X