Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Canon EF 17-40mm f/4L USM vs EF 16-35 f/2.8L II USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Canon EF 17-40mm f/4L USM vs EF 16-35 f/2.8L II USM

Ik ben op zoek naar een bredere lens dan mijn 24 mm.
    Ik twijfel tussen de Canon Canon EF 17-40mm f/4L USM en de EF 16-35 f/2.8L II USM
    De extra stops hebben weinig invloed daar ik meer op statief werk (architectuur en interieur foto's).
    Ik lees dat de 17-40 is ontwikkeld voor corp sensors.
    Zelf heb ik een Full-Frame (5D MkII)
    Aangezien er een aanzienlijk prijsverschil is zou ik graag weten of iemand hier ervaring mee heeft.
    Ps : op de site van Canon is de 16-35mm nergens meer te bespeuren. In de winkels gelukkig wel, iemand een hint ?

Groeten

Re: Canon Canon EF 17-40mm f/4L USM vs EF 16-35 f/2.8L II USM

Dit kan je mischien nog helpen:

Eerlijk gezegd geen ervaring zelf met deze lenzen omdat ze me nu ook niet zo boeien.

Mvg,
    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

ik zou je echt met plezier helpen, maar als ik je bericht zo lees, kan ik me maar niet van de indruk ontdoen dat je echt geen moeite wil doen om even google te openen en iets op te zoeken.
      De 17-40 vs 16-35 (II) is wellicht één van de allermeest beschreven strijden die je online over Canon lenzen kan vinden, check google out, je bent een avond zoet
      5DmkIII en wat glas

Comment

Beide lenzen zijn geschikt voor een full-frame camera, maar je kan ze natuurlijk ook op een crop-camera gebruiken.

Als je geen lichtsterke lens nodig hebt, dan kan je in de meeste gevallen voort met de 17-40 f4. Je zal daarbij het diafragma wel wat verder moeten dichtzetten om de hoeken scherp te krijgen als je die op een full-frame camera gebruikt.
        Maar ook bij de 16-35 f2,8 II zal je op f8 moeten werken om de hoeken scherp in beeld te krijgen (die worden uiteindelijk ook wat scherper dan bij de 17-40 op een full-frame).
        De 16-35 is in het center al heel scherp op f2,8. En als je met het diafragma vrij ver open werkt dan heb je toch al minder scherptediepte, en dan maakt het ook niet zoveel uit dat de hoeken wat minder scherp in beeld komen.

Als ik op de website van Canon Belgie kijk, dan mis ik wel meer lenzen...
        Dat wil niet zeggen dat die niet meer verkocht worden, ze zijn gewoon vergeten om die erbij te zetten.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Bedankt voor de info,

groeten

Comment

Working...
          X