Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon lens 18-55 IS of 18-135 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon lens 18-55 IS of 18-135 IS

    Hallo iedereen,

    Op een ander deel van het forum heb ik al heel wat opgestoken.

    Graag had ik toch het één en ander bij geweten om tot een keuze te komen.

    Ik zal een canon 550D aankopen.

    Echter ben ik nog niet overtuigd van de lens die ik erbij zal kopen.

    Zoals de titel verraad heb ik de keuze uit canon lens 18-55 IS of 18-135 IS.

    Wat is nu het verschil er tussen?

    Voor mij het het bedoeling van tuinen en landschappen (=natuur) te fotograferen.

    Kan er iemand wat advies geven?

    Danke
    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

  • #2
    Re: canon lens 18-55 IS of 18-135 IS

    Ga voor de 135 , zal er iets beter uitkomen en ook meer bereik
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: canon lens 18-55 IS of 18-135 IS

      de 18-55 IS heeft een goede reputatie als kitlens samen met de 55-250 IS.
      Die 2 vormen volgens mij het ideale instappakketje voor Canon DSLRs
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: canon lens 18-55 IS of 18-135 IS

        Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
        Ga voor de 135 , zal er iets beter uitkomen en ook meer bereik
        Op 18mm is de 18-55 zeer zeker de betere.....

        Comment


        • #5
          Re: canon lens 18-55 IS of 18-135 IS

          Ik heb gekozen voor de 18-55IS+ 55-250IS combinatie, samen met een 50 1.8 (kost niet zoveel). Ik hoop van later een betere 18-85 (of iets in die zin) aan te schaffen.
          Met de 18-55 ga je in de natuur veel kunnen doen. Ze kan ook tot 25 cm van het object gebruikt worden, geen echte macro maar toch bruikbaar.
          Ga je voor dieren dan steek je de 55-250 op.
          Een tip voor het buitenwerk: neem grote doorschijnende (diepvries) plastiekzakken mee, daarin kan je een lenswissel doen zonder of met minder kans op vervuiling bij de lenswissel. Wat natte (baby) doekjes is ook praktisch om je handen bij de wissel steeds netjes te houden. Zeker in de natuur, daar werk je niet altijd in studio omstandigheden.

          EDIT: Ik heb net nagezien met de 18-55 kan je op 25 cm tot ongeveer 75x50 mm gaan.
          Last edited by gblanchaert; 12 november 2010, 17:16.
          mvg Guido
          Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

          Comment


          • #6
            Re: canon lens 18-55 IS of 18-135 IS

            Bedankt iedereen voor de antwoorden.

            Ik weet al meer info en dat gaat de keuze makkelijker maken hoop ik.

            Zijn er nog mensen met ervaring?

            Mvg,
            Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

            Comment


            • #7
              Re: canon lens 18-55 IS of 18-135 IS

              Hallo iedereen, bedankt voor het advies,

              gisteren mijn eerste digitale spiegelreflexcamera gekocht, het is de canon eos 550D met een 18-55 IS mm later komt er nog een 55-250 IS mm lens maar eerst de canon zelf verkennen.
              Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

              Comment


              • #8
                Re: canon lens 18-55 IS of 18-135 IS

                Nog een kleine tip. Op een paar uitzonderingen na, zijn lenzen die meer als 3X zoom hebben, te soft op het einde van hun zoom. De betere ( duurdere ) lenzen zullen hier (3 X zoom ) niet ver over gaan.

                Dus je 18-55 IS mm is in orde. (18 X 3 = 54 )

                Met de 55-250 IS mm zit je hier een stukje boven. (55 X 3 =165 ) 4,5 X zoom.

                De 18-135 IS mm zit er veel meer boven.( 18 X 3 = 54 ) 7,5 X zoom.

                Nu ligt het er aan met wat jij tevreden bent natuurlijk.
                Groetjes
                ----JO

                Comment


                • #9
                  Re: canon lens 18-55 IS of 18-135 IS

                  Een tip voor het buitenwerk: neem grote doorschijnende (diepvries) plastiekzakken mee, daarin kan je een lenswissel doen zonder of met minder kans op vervuiling bij de lenswissel. Wat natte (baby) doekjes is ook praktisch om je handen bij de wissel steeds netjes te houden. Zeker in de natuur, daar werk je niet altijd in studio omstandigheden

                  Comment

                  Working...
                  X