Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 50mm f 1.8 AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 50mm f 1.8 AF

    Dag

    Ik was op de website van Art & Craft op zoek naar een 50mm lens en zag daar de Nikon 50mm f 1.8 AF voor maar 145 euro.
    Weten jullie of dit een goed objectief is? Ik stond namelijk versteld van de prijs. Ik weet wel dat een vaste brandpuntsafstandlens altijd wat goedkoper is, maar zo goedkoop...
    Website[/CENTER]

  • #2
    Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

    ja , wel gene AF op d40x

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

      Dat is een heel normale en niet echt voordelige prijs. Wellicht ook kijken naar de 1.4 50mm G lens die wel autofocus heeft op je toestel en ook nog beter is.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

        Volgens mij kom je niet veel op fotoforums Het is een van de lenzen die het meeste voorbij komt
        Groeten Remco.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Dat is een heel normale en niet echt voordelige prijs. Wellicht ook kijken naar de 1.4 50mm G lens die wel autofocus heeft op je toestel en ook nog beter is.
          Amai direct het dubbele van de prijs

          Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
          Volgens mij kom je niet veel op fotoforums Het is een van de lenzen die het meeste voorbij komt
          Ik ben tot voor kort niet veel bezig met lenzen, waardoor ik er ook niet veel van weet.
          Website[/CENTER]

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

            Heb afgelopen weekend de 50mm 1.8 aangeschaft.
            Zeer content van

            Het enige probleem is inderdaad dat je geen auto-fucus zal hebben op een D40x.

            Misschien uitkijken naar de 35mm 1.8 dx van nikon?
            Ongeveer 50 Euro duurder

            groetjes,
            Nikon D90+Grip / Nikon 50mm F1.8 / Nikon 18-70mm DX ED / 55-200mm DX VR / Sigma 70-200mm F2.8 / LowePro Slingshot 200 AW

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

              Oorspronkelijk geplaatst door photographyfreak Bekijk bericht
              Dag

              Ik was op de website van Art & Craft op zoek naar een 50mm lens en zag daar de Nikon 50mm f 1.8 AF voor maar 145 euro.
              Weten jullie of dit een goed objectief is? Ik stond namelijk versteld van de prijs. Ik weet wel dat een vaste brandpuntsafstandlens altijd wat goedkoper is, maar zo goedkoop...
              Het enige nadeel is dat je geen AF zal hebben op je D40x.
              Omdat het op een D40(x) moeilijker is om manueel scherp te stellen (kleine zoeker), zou ik toch kijken naar de Af-s 50 1.4 of de Af-s 35 1.8.

              Ivm de 50mm:
              Van de 50 1.8 zal je niet alleen versteld staan van de prijs, ook van de optische kwaliteit die zeer goed is.
              spijtig dat je geen AF hebt.

              Persoonlijk zou ik indien ik u was kijken naar de 35 mm lens
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

                Oorspronkelijk geplaatst door photographyfreak Bekijk bericht
                Amai direct het dubbele van de prijs

                .
                Maar dan heb je wel autofocus, meer scherpte en lichtsterkte. En aangezien je 145 euro een koopje vond...
                Op jouw toestel is het wel meer een portetlens, maar een uitstekende.

                De 35dx is voor algemene fotografie meer de aangewezen lens.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

                  je moet es bij studio 73 gaan kijken
                  119 euro voor de 50mm AF-D, maar ik zou idd ook voor de 35mm gaan als 1ste prime die staat er 199, maar heeft wel AF-S
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

                  **=ol

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

                    Jammer dat er enkel zo een winkel bestaat in Antwerpen en nergens anders in Gent...
                    Website[/CENTER]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

                      toevallig ben ik deze week ook aan het kijken geweest voor deze lens (ook bij art en craft). Het schijnt dus idd een zeer goede lens te zien optisch gezien. Net zoals bij jou, zal de lens niet auto-focusseren op mijn D60. Nu op mijn D60 (weet niet zeker voor d40) zit een funktie waardoor bij manueel scherpstellen, de belichtingsmeter in je zoeker verandert in een scherpstel meter (op de foto rangefinder genoemd)
                      .
                      Met die meter kan je dan manueel scherpstellen. Met mijn kitlenzen lukt dat zo alleszins zonder problemen, de foto's zijn scherp. Natuurlijk f1.8 is wat kritischer maar moet wel lukken denk ik. Uiteraard ga je er geen snel bewegende objecten mee kunnen fotograferen, maar portretten moet zeker lukken...
                      Last edited by Cytochrome; 10 november 2010, 14:42.
                      facebook

                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

                        De Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, voor 155 euro bij kamera express , kan je makkelijk daar bestellen en daar heb je wel AF
                        De Nikon AF-D 50mm F/1.4, kost 269 en de Nikon AF-S 50mm F/1.4G kost even veel ze zijn niet altijd duurder

                        de Nikon AF-D 50mm F/1.8 kost daar 114
                        Last edited by koen1950; 12 november 2010, 18:26.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

                          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                          De Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, voor 155 euro bij kamera express , kan je makkelijk daar bestellen en daar heb je wel AF
                          De Nikon AF-D 50mm F/1.4, kost 269 en de Nikon AF-S 50mm F/1.4G kost even veel ze zijn niet altijd duurder

                          de Nikon AF-D 50mm F/1.8 kost daar 114
                          Waarom zijn die zoveel goedkoper als andere?
                          Is het een betrouwbare site? nog niet mee gewerkt daarmee..
                          https://www.facebook.com/photography.by.Jeroen.Leus -//- Bekeerd tot Fujifilm <3

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

                            Het is zelfs een heel betrouwbare winkel ,waar je alles zelf kan halen en ook via het internet bestellen, ze zijn heel corect, het is mijn winkel ,heb er al verschillende dingen gekocht ,het is een grote winkel waar ze wel met 10 man bestellen en je een nummertje moet trekken als je een verkoper wil ,ziet er zwart van de spullen
                            www.kamera express.nl,

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 50mm f 1.8 AF

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenke Bekijk bericht
                              Waarom zijn die zoveel goedkoper als andere?
                              Is het een betrouwbare site? nog niet mee gewerkt daarmee..
                              camera expres is als ik het goed heb nederlands?
                              en als ik mij dus eveneens niet vergis maar 1 jaar garantie terwijl er in belgie wettelijk 2 jaar is. daar betaal je wel wat voor
                              en in belgie is er weinig concurrentie
                              konijn VS studio 73, maar als je buiten de prov Antwerpen gaat, zijn die winkels ver weg
                              hoe meer f**k hoe meer vreugd

                              **=ol

                              Comment

                              Working...
                              X