Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik kom er niet uit ... Body of lens eerst verbeteren

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    WTF?! ts had het over verbeteren! niet over koste wat t kost een stop lichtsterkte te winnen.
    dit begrijp ik niet
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Euhm mij niet doen twijfelen hé :-)

Waar win ik éérst het meest mee : de 7d of een canon 2.8?
      Het gaat soms idd over het gevoel dat de snelheid van de autofocus tekortschiet. Deze thread nog eens teruglezen doet mij weer kantelen naar eerst de 7d en daarna (ooit) 2.8 :-)
      Last edited by Rallyloverke; 6 november 2010, 11:45. Reden: te weinig geschreven :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
        dit begrijp ik niet
        de Sigma 70-200 f/2.8 is geen betere lens dan de 70-200 f/4 L van canon. ts wou verbetering, maar dat is hoogstens behoud van beeldkwaliteit en AF snelheid na rompslomp van 2de hands verkopen van zijn gerief en een 2de hands sigma vinden.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rallyloverke Bekijk bericht
          Euhm mij niet doen twijfelen hé :-)

Waar win ik éérst het meest mee : de 7d of een canon 2.8?
          Het gaat soms idd over het gevoel dat de snelheid van de autofocus tekortschiet. Deze thread nog eens teruglezen doet mij weer kantelen naar eerst de 7d en daarna (ooit) 2.8 :-)
          AF van de 70-200 f/4 is zeker zo snel als die van de 2.8 voor wat betreft rallysport.

Ik blijf er bij : koop je een 1D mk2 of 1D mk3. De AF van die toestellen zijn gewoon SUPER en gemaakt voor zulke zaken. 1D3 kost iets meer dan de 7D momenteel maar je krijgt er een hele hoop camera voor die gemaakt is voor actie/sport/...

Ik weet niet van waar je bent maar je mag mijn 1D2 altijd wel eens testen (neen, hij is nog niet te koop )
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

In de buurt van het Antwerpse.

Maw : meeste verbetering door body-wissel als ik u goed begrijp :-)

Niet dat ik super-malcontent met mijn huidige resultaten maar ik wil me nog wat verbeteren qua materiaal en zocht waar dat ging.
            Elders op het forum idd voorbeeld-foto's : http://forum.belgiumdigital.com/f80/...kt-337826.html
            Last edited by Rallyloverke; 9 november 2010, 16:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rallyloverke Bekijk bericht
              In de buurt van het Antwerpse.

Maw : meeste verbetering door body-wissel als ik u goed begrijp :-)

Niet dat ik super-malcontent met mijn huidige resultaten maar ik wil me nog wat verbeteren qua materiaal en zocht waar dat ging.
              Elders op het forum idd voorbeeld-foto's : http://forum.belgiumdigital.com/f80/...kt-337826.html
              ik denk dat je huidige lenzen goed genoeg zijn voor rallysport. Als je die zou willen upgraden naar merkbaar beter glas, zal je peperdure primes à la 300 2.8 moeten kopen.

Je lenzen focussen snel genoeg maar ik denk dat een body met een nog betere AF (1D) je betere resultaten zal opleveren...

my 2 cents...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Als je zelf niet weet hoe je het wilt verbeteren, hoe moeten wij het dan wel weten? Je bent tevreden over je spullen dus zie ik niet in waarom je dan andere dingen moet kopen. Kan je het beter in je zak houden tot je denk van hier loop ik op vast.
                Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  om eens een gek (maar volgens mij niet zo slecht) voorstel te doen...

houd die 2 lenzen en koop je een 1D2 of een 1D3
                  De AF van die toestellen gaat je meer bruikbare foto's opleveren. Die zijn gewoon gemaakt voor sport- & actiefotografie.
                  Dat is de opmerking die ik ook wou geven....
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Hoi,

Ik gebruik dan wel nikon, maar bij deze dan mijn gedachten.
                    Gebruikte voor de autosport een D300 met 70-200 f2.8 VRI.
                    Leverde mij weer meer hits op tov D200 met zelfde lens.
                    Kon op een gegeven moment aan een zeer aantrekkelijke prijs een D3 kopen.
                    Met deze body en de 70-200 lens moet ik nu wel meer gebruik maken van een TC ( of croppen) , maar de winst in foto's die scherp zijn is gewoon fenomenaal.
                    Ik zat met de D300 op een 70% hit/miss ratio, nu met de D3 ben ik naar een 90% gegaan. Weet niet waar het verschil in zit, ben niet plotseling beter geworden met pannen.
                    Ben het dus eens met Hans Swolfss en Phote4you
                    Je glas is goed genoeg, probeer eens een 1D te huren voor een dag en vergelijk dan.
                    Meer goede foto's / hits zou een overstap naar een ( tweedehands ) 1DmkII(I) kunnen rechtvaardigen.
                    Is er geen verbetering, dan eens kijken naar betere lens of schaven aan techniek.

My 2 cents

grtz

Bryan
                    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

My two cents...ben altijd heel content van Sigma spul geweest...

Maar ik zou ook niet je huidige set inruilen op een 7D met Sigma 70-200...je gaat er qua body zeker op vooruit, maar de Sigma gaat je niet de "wereld van verschil" leveren tov je Canon f4...exemplarisch zou de Sigma wel beter kúnnen zijn...maar van je Canon weet je dat het een goede is.

De optie van een tweedehands 1D3 zou ik ook zeker eens overwegen
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                      X