Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

85mm scherpte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 85mm scherpte

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Ik heb deze lens ook bij low light gebruikt (zaalvoetbal) en ben toch naar mijn 50mm overgestapt (allemaal op 1.8 genomen) omdat ik daar de focus op de juiste plaats had. Bij deze 85mm zit het er altijd knal naast/achter. Focust de 50mm sneller dan de 85mm? Alles komt toch uit de body wat focussen betreft?
    Het verschil in DOF is natuurlijk ook wel groot.
    dit is het niveau wat ik haal met mijn 85mm op F1.6 in dit geval... ISO 1600

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Hey Nena ,zoals Putor reeds aanhaalde zit er inderdaad weinig contrast in uw testfotos.Ik heb die 2 fotos van dat manneke aan die boom eens in photoshop bewerkt , enkel wat meer contrast en het maakt toch al een groot verschil.

mvg Yves.
      What you see is what you get

Comment

.

Ik heb trouwens al een paar vergelijkende foto's van deze lens met een andere 85mm, maar was op korte afstand genomen en rap rap, maar ik was toch in de luren gelegd. Ook de andere 85mm 1.8 was niet echt scherp te noemen vond ik.
        Wat bedoel je hiermee Natasja?

Ik heb je lens op BD live getest of F1.8 en F4, en resultaten vergeleken ivm mijn 85 F1.8 lens die ongeveer 1 jaar oud is.
        Kwa scherpte zijn de 2 lenzen vergelijkbaar op F1.8.
        Mijn model zal ook geen scherp model zijn he

Je mag de scherpte op 1.8 niet vergelijken met de scherpte of 2.8 of 4.
        Zie ook review, dan zie je dat de lens best presteerd op F4 en F5.6 link
        Ook op F1.8 volgens het review heb je wel wat last van vignetting.

Somige foto's die jij met je 85 mm gemaakt hebt kunnen echt niet door de beugel
        Zoals deze

Indien je echt niet tevreden bent van de lens, breng ze dan gewoon terug
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
          Wat bedoel je hiermee Natasja?
          Lang leve de internettaal Ik heb het idee dat jij begrijpt alsof ik door jou in de luren ben gelegd, in de negatieve zin van het woord, wat dus helemaal NIET de bedoeling van mijn woorden is.

Ik heb 3 foto's gezien: mijn lens 1.8, jouw lens 1.8 en nog eens mijn lens denk ik of je jouwe whatsoever 2.5 of zo. Ik was er 738% van overtuigd dat de 2 (wat ik noem) onscherpe foto's van mijn lens kwamen, terwijl ze zowel van jouw als mijn 1.8 kwamen.
          Dat noem ik in de luren gelegd
          Waarmee ik dus bedoel dat ik misschien te 'streng' ben wat scherpte betreft en te veel scherpte verwacht.

Indien je echt niet tevreden bent van de lens, breng ze dan gewoon terug
          Jama, kweet et, maar het is ook wel nogal stom een goeie lens terug te brengen eh
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Lang leve de internettaal Ik heb het idee dat jij begrijpt alsof ik door jou in de luren ben gelegd, in de negatieve zin van het woord, wat dus helemaal NIET de bedoeling van mijn woorden is.

Ik heb 3 foto's gezien: mijn lens 1.8, jouw lens 1.8 en nog eens mijn lens denk ik of je jouwe whatsoever 2.5 of zo. Ik was er 738% van overtuigd dat de 2 (wat ik noem) onscherpe foto's van mijn lens kwamen, terwijl ze zowel van jouw als mijn 1.8 kwamen.
            Dat noem ik in de luren gelegd
            Waarmee ik dus bedoel dat ik misschien te 'streng' ben wat scherpte betreft en te veel scherpte verwacht.

Jama, kweet et, maar het is ook wel nogal stom een goeie lens terug te brengen eh
            Zal dit weekend eens enkele testjes doen met mijn oude D100 (Af en sensor dezelfde als je D50) en zal de resultaten eens bekijken (op verschillende F-getallen)
            Laat je dan nog iets weten

Had die "in de luren gelegd" niet zo begrepen daarmee dat ik je het even vroeg
            Alvast bedankt met je reactie
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20

Comment

Zal dit weekend eens enkele testjes doen met mijn oude D100 (Af en sensor dezelfde als je D50) en zal de resultaten eens bekijken (op verschillende F-getallen)
              Laat je dan nog iets weten
              Super.. laat het me zeker weten. Ik ga binnenkort ook eens langs bij d_oracle en daarna wil ik defnitief beslissen wat te doen (misschien moet ik gewoon een nieuwe body aan Sinterklaas vragen )

Had die "in de luren gelegd" niet zo begrepen daarmee dat ik je het even vroeg
              Alvast bedankt met je reactie
              Ja, dat dacht ik al... Zeg, ik ben geen zo een kwaaie zenne Blij dat dit uitgeklaard is.

Voel me hoe langer hoe meer zo een pixelpeeper of hoe noemen ze dat
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Natasja,

Je hebt PM

Test zonet uitgevoerd.

Laat iets weten he wat je ervan vindt!

groeten,
                Patrick

Comment

Voel me hoe langer hoe meer zo een pixelpeeper of hoe noemen ze dat
                  measurebator!
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                  X