Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 24/70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikkor 24/70

Oorspronkelijk geplaatst door pascaldanvers Bekijk bericht
    oke nu wordt het moeilijk... ik was "redelijk" overtuigd van de 24/70 ,heb dan (op aanraden) de 17/55 bekeken en begin te twijfelen...
    zijn deze objectieven te vergelijken ?
    het verlies in bereik tussen 18 en 24 is natuurlijk aanzienlijk, terwijl het verlies achteraf dan tussen 55 en 70 ligt , als ik dan( om in dezelfde lijn te blijven) de 70/300 aanschaf...
    wat denken jullie ?
    als allround objectief voor een crop camera is de 17-55mm een uitgesproken keuze... Heb ze zelf gehad en ze kwam amper van m'n toestel...
    prima lens en als je ooit naar fullframe overstapt dan kan je ze makkelijk verkopen...

vandaag gebruik ik dikwijls een 50mm lensje op m'n fullframe... zou voor jou een 35mm f1.8 zijn... daar al aangedacht?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      als allround objectief voor een crop camera is de 17-55mm een uitgesproken keuze... Heb ze zelf gehad en ze kwam amper van m'n toestel...
      prima lens en als je ooit naar fullframe overstapt dan kan je ze makkelijk verkopen...

vandaag gebruik ik dikwijls een 50mm lensje op m'n fullframe... zou voor jou een 35mm f1.8 zijn... daar al aangedacht?
      +1

Bij FF ongetwijfeld de 24-70mm. Voor een crop-toestel de 17-55mm.
      Het 50mm f1.8 lensje is voor weinig geld een geweldig en lichte lens.
      De 50mm f1.4 is duurder maar knappe lens met mooie bokeh.
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

de nevenmerken zijn niet (vooral kwalitatief) vergelijkbaar...
        het wordt zowiezo nikkor of ik moest overtuigd worden
        groeten Pascal
        Was vroeger ook die mening toegedaan tot ik de Tamron 28-75 2.8 en de Tamron 70-200 2.8 na lang twijfelen heb aangekocht, vooral wegens het gigantisch prijsverschil met Nikon.

Besluit; voor mijn behoeften (indoor shows en evenementen) voldoen beiden perfect, qua beeld geen (echt merkbaar) verschil met Nikon, qua snelheid is Tamron wat trager maar als je geen sportfotografie bëoefend lijkt me dit geen obstakel te zijn.

Ondertussen ook de Tamron 180 3.5 macro aan mijn arsenaal toegevoegd

Sigma wil ik me niet over uitspreken, heb er drie gehad waarvan twee "slechte" exemplaren.

Tokina schijnt ook redelijk te zijn maar tevens geen ervaring.
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

De 16-85mm VR van nikon is ook heel goed objectief en niet zo duur 449

Comment

Is alleen niet echt een directe vergelijking. Deze lens is ook niet lichtsterk.
            Groeten Remco.

Comment

Ik heb voor men D90 de 28/70 2.8 van tamron gekocht. Ben heel tevreden van het resultaat, zeker als je ziet dat ik er tweedehands "maar" 200 euro voor betaald heb.
              Heb bewust gekozen voor deze brandpuntafstand voor verschillende redenen.
              - gebruik ze vooral voor feestjes, dus portretten...
              - op een crop-camera gebruik je alleen maar het beste deel van deze lens vermits ze full-frame is.
              - ideaal voor straatfotografie, als je ziet dat ik dit eerder deed met men 35mm 1.8 dan heb ik nu toch meer speelruimte.
              - voor landschapsfotografie gebruik ik gewoon men kitlens omdat naar mijn mening lichtsterkte hier niet zo belangrijk is.
              Kortom ben er heel tevreden over en voor die 1000 euro die ik bespaar op een nikkor lens kan ik euh... bv. men huis afbetalen...

Comment

Nee ze is inderdaad niet echt lichtsterk , maar ze heeft VR en daar win je toch een drietal belichtingstijden , als je ze vergelijkt met een opjectief die dat niet heeft zal dat toch niet zoveel schelen denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  Nee ze is inderdaad niet echt lichtsterk , maar ze heeft VR en daar win je toch een drietal belichtingstijden , als je ze vergelijkt met een opjectief die dat niet heeft zal dat toch niet zoveel schelen denk ik
                  Wat win je met VR met een bewegend onderwerp en wat met de scherptediepte?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ook mijn gedacht. VR bij actie, sport en bewegend reportagewerk gaat niet veel helpen vrees ik.
                    Wil je een stilstaand iets fotograferen en je gebruikt geen statief is VR inderdaad een oplossing. Kwestie van wat je graag fotografeert.
                    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      ja is alleen voor een passief onderwerp, ik moet wel zeggen ik heb er nog nooit mee gewerkt met VR maar vanaf januari zal ik dat ook hebben
                      Last edited by koen1950; 4 november 2010, 14:36.

Comment

voor zover ik kan zien heeft noch de 24/70 als de 17/55 de vr functie...
                        nikon D700/D90 , 14/24 2,8 ; 24/70 2,8 ; 70/200 2,8 ; 50 1,4
                        www.pascaldanvers.com

Comment

De 17/55 van tamron heeft wel vr....

Comment

24-70 AF-S f2.8 is een topper op FF en de 17-55 AF-S f2.8 is dat op een crop, zo simpel is het, 24-70 is optisch ietsje beter in bepaalde omstandigheden, maar weinigen zullen het merken.

Comment

Kunnen we nu allen plots niet meer fotograferen zonder VR

VR is volgens mij niet nodig op kortere brandpunten, maar zou wel handig zijn op camera's met filmfunctie, maar ik heb het zelf nog niet uitgetest.

Ik bedoel maar, had mijn 16-35 geen VR gehad, dan zou dat voor mij geen reden geweest zijn om te twijfelen over de aankoop, bovendien zijn ook de toestellen zoveel beter geworden op hoge iso, dat je daar ook makkelijk een paar stops sneller kan belichten.

Comment

Working...
                              X