Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50mm F1.4 of F1.8 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50mm F1.4 of F1.8 ?

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
    ...

dus ik zou je een 50 F1.4 aanraden... fantastische lens
    Klopt het dat een Sigma hier niet moet onderdoen voor een Canon, tenminste als je een goed exemplaar te pakken hebt?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Als je die vraag naar mij gericht is... geen idee. Ik heb nog nooit de Sigma kunnen gebruiken maar heb er wel al positieve dingen over gelezen. Ik vond het prijsverschil niet de moeite om die optie te overwegen, kheb het nogal voor canon.

Ik kan dus ook niet oordelen over de Nikon 50mm F1.4.

De canon 50mm f1.4 is fantastisch, maar de 85mm F1.8 is nog een pak beter.. veel snellere AF en beter bruikbare AF bij weinig licht/snelle voorwerpen.
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

Comment

De sigma is inderdaad beter dan de Canon, en ook een klets groter.

Dat snel zijn van de AF is ook maar relatief he, fractie van een seconde en ge zit in focus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Als je die hele draad gelezen hebt, denk ik toch wel dat we moeten concluderen dat 85mm te verkiezen is boven 50mm (beide f/1.8). De 85mm is trouwens veel beter gebouwd en is ook scherper. Des te langer het brandpunt (wel, tot op zekere hoogte, natuurlijk), des te kleiner de vervorming. Je moet natuurlijk ook voldoende afstand van je 'model' kunnen nemen.
          Ik vrees wel dat noch de 50mm noch de 85mm geschikt zijn om meerdere personen in beeld te brengen. Daarvoor heb je een breder lens nodig (ik gebruik de 17-55).
          precies... toen ik enkel op crop schoot had ik de 50mm 1.4 en ook de 85mm 1.8
          de 50mm stond naar verloop van tijd stof te vergaren in m'n kast... Ergens was dit niet zo'n goede combinatie met crop, toen wist ik nog niet waarom. (perspectief)
          vandaag gebruik ik ze veel op fullframe... als rapportage lens, in steden, binnen in huis, familie... net zoals ik een 35mm lens gebruik op crop, ik heb die ook en gebruik ze op m'n D200.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VeWo Bekijk bericht
            Daardoor ben ik beginnen denken de 24-70mm f2,8 aan te schaffen (korste brandpuntafstand 38cm) .
            Kost wel een pak meer , maar volgens mij het sparen waard .
            Waarom dan niet gewoon een 105mm macrolens?
            Groeten Remco.

Comment

Working...
            X