Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens bij body canon EOS 550 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens bij body canon EOS 550 ?

Oorspronkelijk geplaatst door vanwynsberghecarine
    Beste ,
    In de nabije toekomst plan ik over te stappen van een bridge toestel naar een spiegelreflex. Mijn keuze is gevallen op een Canon EOS 550 , Maar welke lens kies ik het best ?
    Doel van mijn fotografie : Vooral reisreportages , ik reis alls backpacker de wereld rond , m.a.w. ik zou het graag beperken bij één lens. uiteraard begrijp ik dat ik niet alles van één lens kan verwachten. Ik ben een 50 plusser , indien mogelijk geen al te moeilijke termen .
    dank voor elke reactie .
    ps uit mijn bridge toestel heb gehaald wat eruit te halen is (was ) maar op donkere plaatsen had soms wel problemen , ook op snelheid kom ik veel te kort ....om dan nog maar te zwijgen van het zoombereik

Re: welke lens bij body canon EOS 550 ?

De canon 18-55 IS en om aan te vullen de canon 55-250 IS, dan heb je een perfecte combinatie.

IS staat voor image stabilisation, dat betekent dat de lens trillingen opvangt, wat scherpere afbeeldingen op kan leveren.

Comment

Als je één lens wil dan schijnt dat de Tamron 18-270 een aanrader is (in de betaalbare prijsklasse). Maar inderdaad met een 18-55 en 55-250 ga je beter foto's maken.
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanwynsberghecarine Bekijk bericht
        Oorspronkelijk geplaatst door vanwynsberghecarine
        1- Ik ben een 50 plusser , indien mogelijk geen al te moeilijke termen .
        dank voor elke reactie .
        2...om dan nog maar te zwijgen van het zoombereik
        1-Ik ben 58, snap alles, dus dat zegt niets, kwestie van ervaring opdoen en beetje studeren.

2-Qua zoombereik zal je met een reflex nimmer zoveel krijgen als een superzoombridge, (met 1 lens houdt het op bij plm.400mm equivalent kleinbeeld) , zo'n camera kies je wegens voordelen op het gebied van :
        -Weinig licht
        -Beperkte scherptediepte
        -Flexibiliteit , voor ieder doel is er een lens beschikbaar.

Hopelijk was dat niet te moeilijk.....

Comment

Indien men zich aan één lens wil houden zou ik persoonlijk kiezen voor de 18-135IS.
          Ikzelf heb mij de 18-55IS, de 55-250IS en een 50 1.8 aangeschaft.
          Als ik ooit wat geld teveel heb hoop ik een Canon EF 24-105mm f 4 L USM te kunnen aanschaffen. Deze zou ik gebruiken voor stadsfotografie. Mogelijks komen er nog nieuwe lenzen uit in die zone.
          Ik heb lang overwogen om op te starten met een 18-135IS.
          mvg Guido
          Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Dat is nu exact het grootste nadeel van een DSLR, de lenzen.

Er zijn behoorlijk veel lenzen verkrijgbaar, met elk een specifiek doel om ingezet te worden. Natuurlijk heb je de superzooms tot x20 en meer zelfs, maar die komen niet zonder nadeel.
            Vooral in de uitersten van hun bereik presteren die niet zo goed in beeldkwaliteit en ook onder low-light condities heb je al snel bewogen beelden. Dus dan zit je weer in het gebied waar de nieuwste compacts en bridges soms zelfs beter zijn.

Op SLR hebben ze gemaakt dat we de lenzen kunnen verwisselen naar het onderwep en doel van de foto. En dat is net jou nadeel hier want al die lenzen + body meesleuren zal je wel voelen na pakweg 14 dagen sleuren.
            De 550 is een prachtig toestel, maar ik denk dat het voor jou doel niet de beste oplossing is. Ik denk vooral aan het gewicht en het minder praktisch zijn van een SLR met die lenswissels en zo,....

Comment

[Mod-LesC]Omdat het hier een vraag ivm lenzen betreft (en niet zozeer camera, want dat zou de 550D worden), heb ik de topic verplaatst van Camera's naar Objectieven.[/Mod]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Op SLR hebben ze gemaakt dat we de lenzen kunnen verwisselen naar het onderwep en doel van de foto. En dat is net jou nadeel hier want al die lenzen + body meesleuren zal je wel voelen na pakweg 14 dagen sleuren.
                De 550 is een prachtig toestel, maar ik denk dat het voor jou doel niet de beste oplossing is. Ik denk vooral aan het gewicht en het minder praktisch zijn van een SLR met die lenswissels en zo,....
                Overdreven , met een 18-55 IS+ 55-250IS loopt echt niemand te sleuren , die wegen bijna niks en passen in een bescheiden tasje en je kan er heel veel mee doen.

Comment

Ik heb ze niet, maar vertrekkend van uw positie zijn ze een "valuable element".
                  M.a.w. " Goede Keuze".
                  Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Working...
                  X