Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macro

ben vrij nieuw in de fotografie, maar volg nu digitale lessen fotografie.
    Macro opnames boeien mij . Ik heb Nikon d5000, welke lens past daarbij rekening houdend dat ik beginneling ben ..dus budget!!!!!

Re: macro

Als je ven de zoekfunctie gebruikt en je tikt " macrolens " in heb je leesgenot tot 2011.
    Wat is je budget ?
    Last edited by Macroshopper; 26 oktober 2010, 23:26.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fokke Bekijk bericht
      ben vrij nieuw in de fotografie, maar volg nu digitale lessen fotografie.
      Macro opnames boeien mij . Ik heb Nikon d5000, welke lens past daarbij rekening houdend dat ik beginneling ben ..dus budget!!!!!
      Geregistreerd sinds 2003 ... klopt dat ?
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ja maar sinds 2003 ook geen bericht beicht geplaatst.
        De D5000 is interessant voor macro wegens het draaibare scherm voor de live view.
        Mf doen alle lenzen het ermee, dus keuze uit :20 of zo. Ik vind zelf de 60mm afs micro een heel fijn lensje, de 105mm is zwaarder en zo mogelijk nog beter en die werken ook af op de D5000.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

wat kost me zo'n lens

Comment

105: 650 euro. Had je toch wel even zelf kunnen opzoeken. Let niet op de autofocus. Die gebruik je toch niet bij macro. Kijk anders eens voor een sigma of tamron 105mm of een oude 105mm nikon. Aan alle doe je geen miskoop.
            Groeten Remco.

Comment

Voor dat geld heb je een Sigma 150mm macro.....
              Veel hangt er natuurlijk vanaf wat je wil fotograferen. Eens de zoekfunctie gebruiken zou ik zeggen.
              It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                105: 650 euro. Had je toch wel even zelf kunnen opzoeken. Let niet op de autofocus. Die gebruik je toch niet bij macro.
                Je kan zo'n lens natuurlijk ook als korte tele gebruiken en dan is AF toch heel makkelijk, trouwens ook bij macro af en toe.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als korte tele is het wel handig ja. Bij macro gebruik je het volgens mij meer dan als je ver van het onderwerp bent. Als ik er dicht op zit en ik gebruik de automaat dan is die of aan het hunten of hij stelt scherp op de plek die ik niet het scherpst wil hebben.
                  Groeten Remco.

Comment

hij stelt scherp op de plek die ik niet het scherpst wil hebben.
                    Dat bepaal je toch zelf door de keuze van je scherpstelpunt.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Is ook wel zo maar werkt nog niet altijd perfect vind ik persoonlijk. Daarnaast moet dan ook je beeld al een beetje scherp zijn anders zie je bijvoorbeeld het insect nog geen eens zitten.
                      Groeten Remco.

Comment

ik ben ook nog nieuw hier en heb voor mijn d90 een 2dehands tokina AT-X 100 PRO D macro lens gekocht en ben hier heel tevreden over heel scherpe foto's en nieuwprijs rond de 360 euro prijs kwaliteit heel goed, krijgt ook heel goeie reviews zelf op dit forum.
                        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

hallo

ik ben ook in het bezit van een nikon d5000.
                          Ik zou ook graag een macro lens willen kopen voor juwelen te fotograferen...;

ik ben eveneens een leek op dat vlak, maar dit is mijn opzoekingswerk:

Tamron 60mm F2.0 Di II Macro 1:1 Nikon:
                          http://shop.fotorubens.be/tamron-sp-...di-macro-nikon het goedkoopst bij foto rubens aan 439 euro

Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro:
                          http://www.digicamshop.be/product/88...-ed-micro.html bij digicamshop.be aan 439 euro

Nikon AF-S 60mm f2.8G ED Micro:
                          http://www.digicamshop.be/product/72...-ed-micro.html bij digicamshop.be aan 429 euro

.....deze zijn allemaal best O.K en niet TE prijzig....;, alleen ik weet ook niet welke de beste zijn qua prijs/kwaliteit...misschien iemand anders wat raad?
                          Last edited by juweeltje; 28 oktober 2010, 16:07.

Comment

Het ligt er ook een beetje aan hoe je het wilt fotograferen. Een 60mm zal je wat dichter op je onderwerp moeten zitten als met een 85mm. De 60mm lenzen zijn volgens mij ook geschikt voor Fx lenzen en de 85mm is alleen voor Dx. Misschien handig om mee te nemen voor de toekomst. Ik denk dat beide lenzen aan elkaar gewaagd zijn er dat het beide geen miskopen zijn.
                            Groeten Remco.

Comment

kan je mij eens uitleggen voor wat FX en DX moet staan?

Het ligt er ook een beetje aan hoe je het wilt fotograferen. Een 60mm zal je wat dichter op je onderwerp moeten zitten als met een 85mm. De 60mm lenzen zijn volgens mij ook geschikt voor Fx lenzen en de 85mm is alleen voor Dx. Misschien handig om mee te nemen voor de toekomst. Ik denk dat beide lenzen aan elkaar gewaagd zijn er dat het beide geen miskopen zijn.

Comment

Working...
                              X