Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze teleobjectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuze teleobjectief

Ik zoek een beter alternatief voor mijn huidige Sigma 70-300 lens.
    nu heb ik drie opties, welke volgens mij toch redelijk vergelijkbaar zijn, maar toch wel wat schelen in prijs...
    iemand die me kan helpen in mijn keuze? (ze zijn allemaal hetzelfde quasi lichtsterkte)

optie 1 : canon EF100-400 F4.5-5.6L IS USM (1249€)
    optie 2: Sigma 50-500mm F4.5-6.3 EX DG RF APO HSM C (1069€)
    optie 3: Tokima 80-400mm F4.5-5.6 AT-X (489€)

alvast bedankt.
    Canon eos 1DM3 & 550D
    Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

Re: keuze teleobjectief

Hoi,

Ikzelf heb de canon 100-400. Supercontent van. Heb ook heel lang getwijfeld, maar na het lezen vd vele revieuws hier dan toch voor de canon gegaan. Ik heb ze wel niet nieuw aangekocht maar ik heb een exemplaar van 6 maand oud (lees nieuw) op de kop kunnen tikken voor een prijs van 950 eurokes. Ge moet een beetje geduld en geluk hebben hierin.
    Tweedehands gaan deze normaal voor 1050 a 1100 euro de deur uit met een leeftijd van soms meerdere jaren. Ik heb de mijne kunnen testen en de aankoopfactuur meegekregen met nog een garantie van anderhalf jaar.
    Veel succes met je zoektocht maar de sigma en de tokina zou ik laten voor wat ze zijn.
    Groetjes.

Comment

was ik ook al aan het denken, maar kon het beter even checken hé... als ze tweedehands aan 1100 gaan, dan is het toch beter van 150 euro meer te geven en ze nieuw te kopen denk ik...
      wel eigenaardig vind ik dat er toch wel redelijk wat tweedehandse te vinden zijn van deze lenzen, terwijl je van de andere L reeks lenzen bijna niets vind...
      Last edited by Kristof Wouters; 26 oktober 2010, 12:39.
      Canon eos 1DM3 & 550D
      Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

Comment

Ook aan de sigma 100-300mm F4 gedacht? Kan nog een tc tussen ook.
        Groeten Remco.

Comment

mja, maar waar ik ook kom, overal raden ze me aan om toch naar de canonlenzen van de L reeks te gaan...
          ik heb momenteel een sigma 70-300... weliswaar een 4.5, maar of het verschil dan zo groot gaat zijn...? quasi lichtinval heb ik nu reeds weinig problemen.... ik zou het enkel doen voor de extra zoom, de extra snelheid, en de extra kwaliteit natuurlijk...
          Canon eos 1DM3 & 550D

Comment

Maar die van jou is niet over zijn gehele bereik F4. Daarnaast kan de 100-300 het tegen de canon lenzen opnemen aangezien het een van de beste sigma lenzen is. Ook qua snelheid zal die niks onder doen. Plus als je er een 2e hands op de kop kan tikken hou je een hoop geld op zak.
            Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Wouters Bekijk bericht
              was ik ook al aan het denken, maar kon het beter even checken hé... als ze tweedehands aan 1100 gaan, dan is het toch beter van 150 euro meer te geven en ze nieuw te kopen denk ik...
              wel eigenaardig vind ik dat er toch wel redelijk wat tweedehandse te vinden zijn van deze lenzen, terwijl je van de andere L reeks lenzen bijna niets vind...
              Soortgelijke lenzen zoals de 400 5.6 en de 300 4.0 worden even courant aangeboden, maar eerder op fora voor vogelfotografie

Ik heb indertijd ook 1100 EUR betaald tweedehands, maar toen was de lens nog meer dan 1400 nieuw
              Het is een 2006, f:7.1 en f:8 zijn scherper dan f:5.6, maar telkens ik hem gebruik moet ik zeggen dat het een goede lens is (AF snelheid is iets minder)

Aan de huidige prijs zou ik de 100-400 nieuw kopen, zeker omdat de kwaliteit van de laatste jaren heel goed schijnt te zijn
              Er komt ook sleet op de afdichtingsrubber

Ik zou nooit een Sigma lens nieuw kopen, ze verliest teveel waarde en je bent helemaal niet zeker of ze wel goed is

Comment

Ik ben zeer tevreden van de 100-400 al is hij soms voor vogels net niet land genoeg.

Comment

sorry weer te snel is niet land maar lang maar dit zullen jullie wel verstaan hebben.

Comment

Working...
                  X