Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macro

heb hier al eens een vraag gepost ivm macrolens maar toen gaf men de raad dat die lens toen niet goed was en anders zo een voorzetlens van Raynox aan te schaffen , maar heb ondertussen deze zien staan op internet, ik zou ze willen gebruiken voor vliegen, spinnen en ander gedierte te fotograferen. aangezien ik een volledige leek ben en wil leren heb ik volgende drie lenzen te koop zien staan. zijn deze drie lenzen echte macro lenzen? passen die op een nikkon D70? zo ja welke is dan de beste?

mvg

Nikon MF Nikkor 55mm 2.8 micro
    Nikon MF Nikkor 50mm 1:1.8E
    Nikon MF Nikkor 28mm 1:2.8E
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Re: macro

Oorspronkelijk geplaatst door Verbruggen Bekijk bericht
    heb hier al eens een vraag gepost ivm macrolens maar toen gaf men de raad dat die lens toen niet goed was en anders zo een voorzetlens van Raynox aan te schaffen , maar heb ondertussen deze zien staan op internet, ik zou ze willen gebruiken voor vliegen, spinnen en ander gedierte te fotograferen. aangezien ik een volledige leek ben en wil leren heb ik volgende drie lenzen te koop zien staan. zijn deze drie lenzen echte macro lenzen? passen die op een nikkon D70? zo ja welke is dan de beste?

mvg

Voor de onderwerpen die jij wil fotograferen moet je al zeker naar een lens boven de 90mm gaan.Best is nog,zeker voor een beginner,naar bvb de Sigma 150mm.Met 50mm moet je te dicht bij de insecten gaan en geloof me ... die blijven niet zitten tenzij... je een hele vroege vogel bent.
    De Sigma 150mm werkt perfect op de D70.

HIER nog wat info.
    Last edited by Macroshopper; 22 oktober 2010, 09:10.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Alleen de 1e is een macrolens (1:2), de andere 2 niet. Met een balg of tussenring kun je er wel macrolenzen van maken.
      Met een macrolens van 90, 105 of 150 wordt je werkafstand voor klein spul wel een stukje prettiger.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

ik heb anders hier nog een raynox voorzetlensje liggen.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Verbruggen Bekijk bericht

mvg

allemaal veel te kort sigma 105-150-180 nikon 105 zullen het werken stukken aangenamer maken
          nikon stuff

Comment

Working...
          X