Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang 14mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Samyang 14mm 2.8

    Geen probleem... Je bent zeker niet de eerste die de twee door mekaar haalt.
    Mocht iemand trouwens opmerkingen (of vragen) hebben over mijn bescheiden review, zou ik reacties heel erg appreciëren. Het is ten slotte de eerste keer dat ik er één schrijf...

    Verder zijn complimenten natuurlijk ook welgekomen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
    Oeps, had mij vergist, sorry!!

    Comment


    • #77
      Re: Samyang 14mm 2.8

      Ik heb maar 1 opmerking. Waarom...Waarom moest je deze review nou zo goed maken. Nu wil ik deze lens ook.

      Mmmm moet eens goed gaan nadenken of ik deze naast mijn 17-40 kan gaan gebruiken op de 5D.
      Canon 5D|Canon 300D|Canon EF 50 F1.8|Canon EF 17-40 F4 L|Canon EF 70-200 F4 L|Tamron SP 90 F2.8 Di Macro

      Comment


      • #78
        Re: Samyang 14mm 2.8

        weet iemand wat de beeldhoek op een 1.3 crop is? (met een voorbeeldje ofzo )
        Ik wil BREEEEEEEEEED maar vrees dat het maar BREEED zal zijn.
        snapte?

        Comment


        • #79
          Re: Samyang 14mm 2.8

          Je moet weten - en dat blijkt trouwens ook wel uit m'n review - dat het prijsverschil een belangrijke factor was. Kijk maar eens naar de Nikkor 14-24 F/2.8 waar ik naar verwijs... Die laatste is gewoon het beste op de markt, maar de prijs is er natuurlijk ook naar. Dat was toen voor mij geen optie. Ik moet ergens de grens trekken Dat begrijpen jullie ook wel.

          Ik wou eerst een fisheye kopen, heb er vervolgens op Photokina 2010 enkele uitgeprobeerd (oa. alle Sigma fisheyes)... Toen heb ik beslist dat fisheye me eigenlijk weinig interesseert. Ontgoocheld is het juiste woord, denk ik. Ik had vroeger al de Sigma 10-20mm breedhoekzoom gehad en wou nu opnieuw iets in dat genre. Toen kwam de Samyang mij ter ore... Snel enkele reviews gelezen, om een zo objectief mogelijke blik te krijgen... Allen vrij positief, maar met de gebreken die ik al van tevoren kende.
          Het moest snel gaan (ik had ze nodig voor een optreden de dag erna) en dus was de zaak geklonken.

          Ivm. je 17-40: 17 is best al breed, maar nog bijlange geen 14mm. Ik stel voor dat je er eerst eens één probeert te testen... Wie weet zijn er hier nog op het forum met de Samyang met Canon mount? Mijn allereerste bevinding was dat het manueel scherpstellen een echte - excuse my french - pain in the ass zou worden... Intussen ben ik het wel gewoon en troost ik mezelf met de gunstige aankoopprijs en het feit dat ze het vroeger allemaal zo moesten doen... Daarbij komt nog dat de lens qua beeldkwaliteit absoluut niet tegenvalt, integendeel.

          Oorspronkelijk geplaatst door ivoheus Bekijk bericht
          Ik heb maar 1 opmerking. Waarom...Waarom moest je deze review nou zo goed maken. Nu wil ik deze lens ook.

          Mmmm moet eens goed gaan nadenken of ik deze naast mijn 17-40 kan gaan gebruiken op de 5D.

          Comment


          • #80
            Re: Samyang 14mm 2.8

            Beeldhoek weet ik niet, maar misschien vind je bij Ken Rockwell wel iets terug...
            Ik las ooit een artikel van hem over het verschil tussen wide zooms en ultra wide zooms. Ik vind het nu alleen niet terug...

            Met een cropfactor van 1.3 kom je voor de 14mm op een equivalent van +/- 18mm.
            BREED dus (zelfs niet BREEED) en zeker niet BREEEEEEEEEEEEED.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            weet iemand wat de beeldhoek op een 1.3 crop is? (met een voorbeeldje ofzo )
            Ik wil BREEEEEEEEEED maar vrees dat het maar BREEED zal zijn.
            snapte?

            Comment


            • #81
              Re: Samyang 14mm 2.8

              Ik had eerst een 5D met daarop mijn 17-40
              nu een 1D, dus die 14mm zal wel even cool zijn zeker?
              Zal't eens testen bij het konijn. (hebben ze daar nu eigenlijk al die UMC versie?)

              Comment


              • #82
                Re: Samyang 14mm 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door LRabaut Bekijk bericht

                Ivm. je 17-40: 17 is best al breed, maar nog bijlange geen 14mm. Ik stel voor dat je er eerst eens één probeert te testen... Wie weet zijn er hier nog op het forum met de Samyang met Canon mount? Mijn allereerste bevinding was dat het manueel scherpstellen een echte - excuse my french - pain in the ass zou worden... Intussen ben ik het wel gewoon en troost ik mezelf met de gunstige aankoopprijs en het feit dat ze het vroeger allemaal zo moesten doen... Daarbij komt nog dat de lens qua beeldkwaliteit absoluut niet tegenvalt, integendeel.
                Mijn WalimexPro (Samyang) is met Canon mount.

                Comment


                • #83
                  Re: Samyang 14mm 2.8

                  Ik weet niet of ze bij Konijn de UMC-versie verkopen... Waarschijnlijk wel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  Ik had eerst een 5D met daarop mijn 17-40
                  nu een 1D, dus die 14mm zal wel even cool zijn zeker?
                  Zal't eens testen bij het konijn. (hebben ze daar nu eigenlijk al die UMC versie?)

                  Comment


                  • #84
                    Re: Samyang 14mm 2.8

                    Interessante review!
                    Ik kwam ook nog een interessante pagina tegen over deze lens:



                    Vooral deze vergelijking tegen tussen deze lens en de Canon 14L en 16-35L II


                    Wat een verschil in CA en hoekscherpte
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                    Comment


                    • #85
                      Re: Samyang 14mm 2.8

                      Ik heb die reviews een tijd geleden ook gelezen... Ze sloegen me toen met verstomming. Nu nog steeds trouwens.
                      Vooral het verschil in randscherpte is inderdaad enorm !

                      PTlens (software) is - zo blijkt opnieuw - een musthave bij deze lens bij het fotograferen van architectuur.


                      Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                      Interessante review!
                      Ik kwam ook nog een interessante pagina tegen over deze lens:



                      Vooral deze vergelijking tegen tussen deze lens en de Canon 14L en 16-35L II


                      Wat een verschil in CA en hoekscherpte

                      Comment


                      • #86
                        Re: Samyang 14mm 2.8

                        hier zie je de testresultaten van dit objectief
                        lijkt zeer interessant ding te zijn


                        FF

                        Comment


                        • #87
                          Re: Samyang 14mm 2.8

                          Ken Rockwell is blijkbaar toch eens van z'n principe afgestapt... Hij schreef nl. ook een review over deze Samyang...

                          Comment


                          • #88
                            Re: Samyang 14mm 2.8

                            wat een kcutreview, precies of't was van moeten en getest alsof 'm die nooit in zijn handen gehad heeft...

                            Comment


                            • #89
                              Re: Samyang 14mm 2.8

                              Ik neem aan dat je niet op die van Rockwell doelt ?
                              (die vind ik nl. erg gedetailleerd. Als je dit gelezen hebt weet je zowat alles van deze 14mm)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                              wat een kcutreview, precies of't was van moeten en getest alsof 'm die nooit in zijn handen gehad heeft...

                              Comment


                              • #90
                                Re: Samyang 14mm 2.8

                                euh ja die van Rockwell :-) (ik was juist op café geweest )
                                en gedetailleerd, zijn echt allemaal dingen om zijn review wat op te smukken, meneer is een dure lenzen fanboy en breekt die cheap ass lens dan maar even snel af, vult zijn review met weetjes als 'some kind of metal' *juij*
                                Jou review is als gebruiker veel leuker en nuttiger om te lezen!
                                Ook die duitse links die passeerden over de scherpte in de hoeken (totaal tegendraads tov rockwell) waren nuttig. Rockwell post maar 2 foto's: 1 vd doos (juij) en 1 van een bol staande kast.

                                Comment

                                Working...
                                X