Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

    ik vond een heel goede revieuw over de nieuwe sigma 120-400

    29 juni 2010 om 04:20
    http://darwinwiggett.wordpress.com/2...elephoto-zoom/ http://darwinwiggett.wordpress.com/2...elephoto-zoom/

    Very good and detailed field lens test… Zeer goede en gedetailleerde veldlens test ...

    Sigma 120-400mm VS. Sigma 120-400mm VS. Canon 100-400mm Canon 100-400mm

  • #2
    Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

    De man schiet enkel landschappen (en heeft wel meer controversiele tests op zijn naam)

    Op 400mm (daarom koop je hem toch voor ?) is de Canon 100-400 volgens deze test veel beter
    (en zoooo'n scherpe lens is dat ook niet)

    Waarom een grote en zware zoom tot 400mm f:5.6 meesleuren als ze niet scherp is op die brandpuntsafstand ?

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

      De voorlaatste foto die twee planken naast elkaar de rechtse is de sigma wel ik zie geen verschil en heb je die witte vellen papier gezien, die zijn tenminste wit, bij canon zijn ze blauw

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

        Zonder open deuren willen in te trappen: vorig jaar heeft "Chasseur d'images" (Frans toonaangevend fotografie tijdschrift) beide lenzen getest (Sigma 120-400mm VS. Canon 100-400mm) en de Sigma kwam er (tot mijn eigen verbazing) een stuk beter uit dan de Canon, zelfs op 400mm (vooral scherpte).

        Nu moet je je nooit enkel laten leiden door één test resultaat (kan een slecht examplaar tussen zitten), maar dit wou ik toch even mee geven.
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

          De lens heeft zeker geen slechte reputatie

          Mijn ergernis ging over de duidelijke inconsistensies in de test:
          - Sigma de letters hopeloos onscherp op 400mm, de planken wel goed
          - EF300 f:4 met extender zeer onscherp, enz

          Dit is gewoon slordig gedaan en sticht meer verwarring dan goed

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

            ik heb ze gehad, en was er behoorlijk tevreden over( op nikon)
            is gewoon de deur uitgegaan omdat ik die amper gebruikte.
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

              Reviews SLRgear

              Op Canon 20D: http://www.slrgear.com/reviews/zprod...os/tloader.htm

              Op Canon 5D: http://www.slrgear.com/reviews/zprod...ff/tloader.htm

              Alles hangt af van je eigen verwachtingen. Scherpte zou van 120-200mm wel heel goed zijn, maar daarboven wordt "het prijs/kwaliteit" compromis met decentering en een veel te softe 400mm volop zichtbaar. Dichtstoppen naar f/8-11 is dan niet altijd voldoende.

              Edit: Sigma kan als ze het willen overigens wel spectaculaire lensjes maken: hier de test van de 8-16mm http://www.slrgear.com/reviews/zprod...56/tloader.htm
              Last edited by frank207be; 21 oktober 2010, 16:02.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

                ik denk dat de beste test is ,als je ze zelf kan testen, als je de foto's goed vind , zal je tevreden zijn over die lens, want velen zullen ook veel testen niet snappen

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

                  Ikzelf gebruik ook die lens, louter omwille van het prijsverschil heb ik de sigma gekozen. Afin, niet enkel omwille van het prijsverschil maar ook door de diverse reviews. Ik vond het verschil Canon - Sigma niet groot genoeg om voor de amateur als ik de hogere canon-prijs te rechtvaardigen. Waar ik natuurlijk niet zeg dat de Canon niet net dat beter is hé :-)

                  Maar dit komt er toch ook uit :
                  http://picasaweb.google.com/Rallylov...59293093055618

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

                    Hier ook een goede kritiek

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      leuke link, vooral vergelijking met andere sigma's
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

                        Wat zouden jullie aanraden voor watersport fotografie? met name surf foto's? Zou de sigma even dichtbij komen of zou de Canon 100-400 veel beter zijn, met name op 400 mm?

                        Alvast bedankt!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

                          heb deze lens sedert juni 2010 (3 jaar garantie) , in december begon deze plots AF kuren te vertonen, (AF onstabiel, steeds zoeken).
                          Dit is een officeel erkend fenomeen bij deze Sigma (120-400mm lens) - het serienummer van mijn lens behoorde tot de mogelijke slachtoffers.
                          Heb mijn lens via mijn winkel (foto Rubens) naar Sigma teruggezonden en verleden week kreeg ik deze lens met de update, goedwerkend en zonder kosten terug.

                          (Goede service mag ook eens worden vemeld)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

                            Oorspronkelijk geplaatst door botuur Bekijk bericht
                            heb deze lens sedert juni 2010 (3 jaar garantie) , in december begon deze plots AF kuren te vertonen, (AF onstabiel, steeds zoeken).
                            Dit is een officeel erkend fenomeen bij deze Sigma (120-400mm lens) - het serienummer van mijn lens behoorde tot de mogelijke slachtoffers.
                            Heb mijn lens via mijn winkel (foto Rubens) naar Sigma teruggezonden en verleden week kreeg ik deze lens met de update, goedwerkend en zonder kosten terug.

                            (Goede service mag ook eens worden vemeld)
                            Ik heb dezelfde lens kortelings gekocht 2de hands, en heb hetzelfde probleem denk ik (hoor die lens regelmatig vanzelf beginnen "tokkelen") Heb ook last van onscherpte, maar misschien moet ik ze dan laten kalibreren? Ben net bezig met fotografie en een amateur met telelenzen.

                            Comment

                            Working...
                            X