Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 50-135 mm f/2.8 ivm scherpstellen 'live preview'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 50-135 mm f/2.8 ivm scherpstellen 'live preview'

    Hallo allemaal,

    heeft er iemand ervaring met bovenstaande lens? Ik ben van plan om deze te kopen na het lezen van goede reviews ook, maar twijfel toch nog een beetje. o.a. door commentaren die ik lees bij de concurrent van deze lens, een Sigma 50-150: De lens kan niet gebruikt worden bij contrast-detectie scherpstellen (gebruik op een reflex tijdens live preview).

    Nu ben ik wel benieuwd of dit voor meerdere lenzen geldt. Bedoeling is om deze op de binnenkort te verschijnen Nikon D7000 te gebruiken, en ik uiteraard wel maximaal gebruik van alle mogelijkheden wil maken.

  • #2
    Re: Tokina 50-135 mm f/2.8 ivm scherpstellen 'live preview'

    Waar heb je dat gelezen, bij Sigma zie ik bij die lens er niks van staan.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 50-135 mm f/2.8 ivm scherpstellen 'live preview'

      sigma 50-150f2.8 deed het prima op mijn d90 in live view hoor!
      en die live view voor de d90 is nu ook niet de beste te noemen!(veel te traag, naar mijn goesting)
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 50-135 mm f/2.8 ivm scherpstellen 'live preview'

        het gaat hier ook niet over de Sigma 50-150 f/2.8

        ik heb een Tokina waar ik tevreden over ben, maar kan niets zeggen over de live view functies.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 50-135 mm f/2.8 ivm scherpstellen 'live preview'

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          het gaat hier ook niet over de Sigma 50-150 f/2.8

          ik heb een Tokina waar ik tevreden over ben, maar kan niets zeggen over de live view functies.
          kweet het maar de sigma wordt hier blijkbaar onterecht afgemaakt zonder enige ervaring door ts.
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 50-135 mm f/2.8 ivm scherpstellen 'live preview'

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            kweet het maar de sigma wordt hier blijkbaar onterecht afgemaakt zonder enige ervaring door ts.
            Snap niet goed waar jij leest dat ik deze lens 'afmaak', maar goed. Ik ben eruit, de Tokina 50-135 is in bestelling.

            Comment


            • #7
              Re: Tokina 50-135 mm f/2.8 ivm scherpstellen 'live preview'

              Oorspronkelijk geplaatst door The Kid Bekijk bericht
              Snap niet goed waar jij leest dat ik deze lens 'afmaak', maar goed.
              hier.....
              Oorspronkelijk geplaatst door The Kid Bekijk bericht
              een Sigma 50-150: De lens kan niet gebruikt worden bij contrast-detectie scherpstellen (gebruik op een reflex tijdens live preview).
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Tokina 50-135 mm f/2.8 ivm scherpstellen 'live preview'

                hjanssen, dat citaat is niet van The Kid. Deze meningswissel gaat over zijn twijfel over wat zij zouden beweren.

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina 50-135 mm f/2.8 ivm scherpstellen 'live preview'

                  De lens kan niet gebruikt worden bij contrast-detectie scherpstellen (gebruik op een reflex tijdens live preview)

                  als dat afmaken is, amai. Dat is hoogstens twijfel hebben bij een functie van de lens.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tokina 50-135 mm f/2.8 ivm scherpstellen 'live preview'

                    Bovendien, en om de post van Poza te bevestigen: de quote is uit z'n verband gerukt (d'er is namelijk wat teveel geknipt)
                    Daarom volledig, met inbegrip van de gebruikte "bold italics":


                    Oorspronkelijk geplaatst door The Kid Bekijk bericht
                    Hallo allemaal,

                    heeft er iemand ervaring met bovenstaande lens? Ik ben van plan om deze te kopen na het lezen van goede reviews ook, maar twijfel toch nog een beetje. o.a. door commentaren die ik lees bij de concurrent van deze lens, een Sigma 50-150: De lens kan niet gebruikt worden bij contrast-detectie scherpstellen (gebruik op een reflex tijdens live preview).

                    Nu ben ik wel benieuwd of dit voor meerdere lenzen geldt. Bedoeling is om deze op de binnenkort te verschijnen Nikon D7000 te gebruiken, en ik uiteraard wel maximaal gebruik van alle mogelijkheden wil maken.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                    Comment

                    Working...
                    X