Na mijn pensionering in Jul ll ben ik zinnens mijn oude hobby terug op te nemen. Ik volg momenteel ook les fotografie en digitale doka. Mijn oud toestel (Pentax K1) is analoog en heeft wat schade opgelopen gedurende de jaren dat dit opgeborgen was. Nu mijn volgende aankoop staat zo goed als vast. Een pentax K5. Mijn vraag echter is met welke lens.
De K5 wordt in kit aangeboden met de SMC PENTAX-DA 18-135MM F3.5-5.6ED AL [IF] DC WR, de Pentax 18-55 + 55-200 mm of enkel de 18 - 55 mm. De K7 wordt op verschillende fora naar voor geschoven met de Pentax SMC-DA 17-70mm f/4.0 AL IF SDM als optimale lens. Dit zijn allemaal nieuwe lenzen.
Voor wat zouden jullie gaan qua lens want het toestel waar ik voor ga blijft een K5?
Met dank bij voorbaat,
Jonny
De K5 wordt in kit aangeboden met de SMC PENTAX-DA 18-135MM F3.5-5.6ED AL [IF] DC WR, de Pentax 18-55 + 55-200 mm of enkel de 18 - 55 mm. De K7 wordt op verschillende fora naar voor geschoven met de Pentax SMC-DA 17-70mm f/4.0 AL IF SDM als optimale lens. Dit zijn allemaal nieuwe lenzen.
Voor wat zouden jullie gaan qua lens want het toestel waar ik voor ga blijft een K5?
Met dank bij voorbaat,
Jonny
Comment