Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35-350L op 5D MK2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 35-350L op 5D MK2

Iemand al eens de kans gehad om deze combo te testen?
    Aangezien ik binnenkort op reis ga en max 1 lens kan meenemen overweeg ik eventueel een gebruikte 35-350L aan te schaffen. De 28-300L van canon lijkt me een beetje te duur om zo maar even bij te kopen als reislens. Iemand die toevallig met deze combo al gespeeld heeft?
    De tamron 28-300 VC was een andere mogelijkheid. heb deze met volle tevredenheid gebruikt op mijn 5D (eerste versie), maar voor de mk2 was deze spijtig genoeg niet super....
    Met mijn huidige 24-105 heb ik te weinig tele en mijn 300 F4 IS kan ik onmogelijk als extra meenemen.
    Zijn er misschien nog andere objectieven die ik over het hoofd zie?

Re: 35-350L op 5D MK2

phew 35mm is wel erg weinig breedhoek om op vakantie mee te nemen hoor...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Het is voor een trektoch die we zouden doen.
      35mm is inderdaad weinig breedhoek, maar denk dat ik meer genot ga hebben van tele daar het vooral gaat draaien om dieren te zien/fotograferen.

Comment

70-200 f/2.8 met 1.4 TC

Heb je een super lens die je veel kan gebruiken en toch al 280mm f/4 als brandpunt als je wil.
        Weet niet of er voor Canon een kwaliteit 1.7 TC is zoals bij Nikon want dan had je een 340mm f/4.5 lens
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik heb in een ver verleden de 35-350 gehad, dus ik weet hoe het voelt, en het is zwaar dat kan ik je vertellen, en de schuifzoom is niet handig. Komt der bij dat je toch snel op F5,6 komt, wat ook niet echt lichtsterk is hé. Kwalitatief zal het waarschijnlijk nog wel doenbaar zijn, maar....

Hoe dan ook zal het een compromis worden, dat begrijp ik volkomen, en ik begrijp ook dat het niet makkelijk is. Dus puur theoretisch zou ik durven denken aan één vaste groothoek zoals de 24 mm niet de L versie, dus redelijk goedkoop, aangevuld met de 70-200 f2,8 L USM, die ook zwaar is geef ik graag toe, en dan als extra een Kenko Pro Extender 1,4 X, dat weegt niet veel, en kan in je broekzak als het moet.
          Dat gaat als resultaat geven 24 mm als groothoek en lichtsterk, de 70-200 die het meest op je toestel gaat staan, en F2,8 geeft over het ganse bereik. Aangevuld door de extender indien nodig die je op 280 mm brengt op F4. Dan heb je twee lenzen om van 24 naar 280 mm te gaan, met een winst aan kwaliteit en lichtsterkte.

Maar ik zeg het erbij het is enkel maar mijn gedacht!

MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Dank u Jeff!
            Dit valt zeker en vast te overwegen.

Comment

Working...
            X