Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200mm IS II te veel crop op een 7D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 70-200mm IS II te veel crop op een 7D?

Ik heb een 70-200 gebruikt op een 300D, 20D, 40D, en nu gebruik ik geregeld een 70-200 op de 1D MKIII en 5D MKII.
    (Sigma 70-200 f2,8 EX, Canon 70-200 f2,8 L IS, Canon 70-200 f4 L IS, en tegenwoordig de 70-200 f2,8 L IS II)

Op elke camera is die lens heel goed bruikbaar, het is niet omdat de sensor kleiner is dat een 70-200 dan minder goed bruikbaar wordt...

Met een 5D zal je wel wat dichter bij het onderwerp moeten komen als je dat even groot op de foto wil krijgen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      alle respect voor de 50-150 2.8 van Sigma maar de 70-200 2.8 IS II is wel een ander caliber van glas dat je op een camera zet. Kwalitatief niet te vergelijken met elkaar (en neen, ik ben geen "het moet allemaal van Canon zijn" freak )
      Geen twijfel daarover!

Vergeleken met enkele andere lenzen in de 70-200mm range (niet die über-2.8 IS II, deze is - baseer ik vnl. op BlackBandit's ervaring - blijkbaar echt buiten categorie) vind ik de ISO kaarten toch wel meevallen (op zijn zachtst gezegd) voor crop camera's.

Bijkomend iets dat voor amateurs kan meespelen is dat de 50-150 een pak discreter en kleiner is dan 70-200 voor F2.8.

TS had het enkel over FF, vandaar dat ik deze het vermelden waard vond, als hij natuurlijk zijn IS II budget wil spenderen, dan ...
      Michaël

Comment

ik gebruik de Nikkor variant op een crop camera, maar wist op voorhand wel dat ik dat bereik veel zou gebruiken.

Al heel leuke portretten mee gemaakt.

er is een 50-135 f/2.8 van Tokina of een 50-150 f/2.8 van Sigma die op crop camera de beeldhoek van de 70-200 op FF beter benaderen.

Starfield
        Heel tevreden over de 7D maar ergens toch een beetje spijt dat ik niet de 5DmarkII gekocht heb... ik begrijp ook de point niet waarom Canon geen vaste brandpunt lenzen uitbrengt zoals bv: 31,25mm (die dan overeenkomt met 50mm) voor cropcamera's...
        Canon heeft voldoende primes die overeenkomen met een 50mm op FF. De 28mm komt overeen met 45mm wat nog dichter is bij de oorspronkelijke 42mm standaardlens (exact de diameter van 35mm film).
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          Canon heeft voldoende primes die overeenkomen met een 50mm op FF. De 28mm komt overeen met 45mm wat nog dichter is bij de oorspronkelijke 42mm standaardlens (exact de diameter van 35mm film).
          Je hebt daar trouwens een 35 f/2 voor of een Sigma 30 f/1.4 als je een standaardprime wil op een crop
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Voor allround gebruik buiten heb je ook geen f2.8 lens nodig me dunkt.
            Voor allround gebruik heb je alles nodig van 10 tot 500 mm met F1.2.......

Comment

Bedankt voor de vele reacties. Ik ben het volledig eens met Black B@ndit. Uiteindelijk hangt je resultaat af van je creativiteit. Ik ga toch voor deze lens opteren.

Ik heb al een aantal opdrachten achter de rug zoals internationale modefestivals e.a. en wil langzaamaan top materiaal hebben...dit is nu eenmaal een vereiste om mee te dingen...en ja ik heb het budget helaas niet voor een hasselblad (misschien ooit een 1DmarkIV)...dus ik ga nooit een sigma 50-150 2.8 lens kopen ofzo met alle respect voor de liefhebbers. Ik koop vanaf nu enkel Canon L lenzen heb ik me voorgenomen, hoewel Carl Zeiss me ook wel kwalitatief interessant lijkt (en manual focus vind ik eerder een zaligheid dan een nadeel)

"Canon heeft voldoende primes die overeenkomen met een 50mm op FF. De 28mm komt overeen met 45mm wat nog dichter is bij de oorspronkelijke 42mm standaardlens (exact de diameter van 35mm film)." Thanks putor! Interessante opmerking

Conclusie is dat ik die 70-200mm wel degelijk kan gebruiken voor de juiste doeleinden (die bv overeenkomen met FF gebruikers die een extender kopen)

Nogmaals ik hou van een mooie bukeh en daarom is die 2.8 echt wel een meerwaarde
              Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

Comment

Ik heb al een aantal opdrachten achter de rug zoals internationale modefestivals e.a.
                Had je ook wel even vooraf kunnen vertellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
                  Maar concreet vraag ik me dus af of voor all-round gebruik deze combinatie niet storend zal zijn en ik te vaak een paar stappen achteruit zal moeten zetten...p
                  Ik zou deze lens eigenlijk totaal afraden voor all-round gebruik. Mijn persoonlijke menig is dat deze lens specifiek gericht is naar de foto's die je gaat nemen bv portrait, concert of sport waar je op een zeker afstand van je onderwerp bent.

Ik zeg dit omdat mijn aller eerste lensje een 50mm 1.8 was, geweldige lens, maar eigenlijk helemaal niet handig op een 1.6 sensor. Ik trok vooral feestjes en familiefototjes en het begon echt moeilijk te worden om in een klein zaaltje een goede compositie te hebben. Heb dan een 17-40L aangeschaft en deze is eigenlijk altijd mijn all-round lens geweest (vooral nadat ze al mijn grief gestolen hadden waaronder ne 24-70L...)

Ieder zijn "needs" natuurlijk...
                  Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Had je ook wel even vooraf kunnen vertellen
                    Ja da had ik eigenlijk ook te laat gelezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

Voor allround gebruik buiten heb je ook geen f2.8 lens nodig me dunkt.
                      En waarom niet? Ooit als is een simpele foto getrokken van een etentje in een restaurant?

Comment

Ik ben ook in het bezit van een 7D met een 15-85mm lens en daarnaast heb ik nog een Canon EF 85-1.8 lens. Ook ik zat te denken aan de nieuwe 70-200 f2.8 IS USM II maar ik vindt het nog veel geld en hoe vaak zal ik deze lens gaan gebruiken.

Ik ga nu eerst voor een Carl Zeiss lens. Ik heb foto's gezien van een collega die heeft een 5D MKII met een CZ 50mm f1.4 en deze foto's zijn super scherp en heel mooi van kleur. Ik weet alleen nog niet welke CZ lens ik ga aanschaffen of of de 28mm f2.0 of de 100mm f2.0 makro lens.

Ik baalde toch ook wel een beetje dat ik een 7d had gekocht en geen 5D MK II omdat een CZ 28mm f2.0 zo'n 250 euro duurder is als de CZ 50mm 1.4.

Het manuaal scherpstellen op de CZ lens ben je snel aan gewend en als je dan de foto's ziet denk je alleen maar waarom heb ik niet direct een CZ lens gekocht.

Als je de kans krijgt zou ik het zeker eens uitproberen en dan ben je ook verkocht net als ik. Ik wilde eigenlijk alleen maar gaan voor Canon L glas maar eerst komen er een paar CZ lenzen.

Suc6 met het maken van je keuze.
                        Canon EOS 5DMK3 en wat glas.

Comment

Working...
                        X