Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik zou een nieuwe camera willen kopen , sony A33 kan ik nog wat doen met deze lens
f=135mm /1:2.8 merk Tamron heeft op oude pentax ME gebruikt geweest .
Ik zou een nieuwe camera willen kopen , sony A33 kan ik nog wat doen met deze lens
f=135mm /1:2.8 merk Tamron heeft op oude pentax ME gebruikt geweest .
Op eender welke Pentax DSLR zal deze nog passen en allicht nog goede resultaten geven ook. Staat er een A-stand op de diafragmaring? Dan zal de automatische lichtmeting 100% werken, zoniet dan nog zal je in M-mode met de groene knop kunnen lichtmeten. Enkel scherpstelling zal manueel moeten.
Op iedere andere camera zal je volledig op manueel hervallen, met grote kans dat zelfs lichtmeting niet mogelijk zal zijn. Adapters met glas zijn me dunkt niet aan te raden omdat deze de beeldkwaliteit toch verminderen, en je dan een stuk minder toegevoegde waarde van dit objectief zal hebben.
Wim
Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)
Ik heb die 135mm lens eens uit de kast gehaald en nu zie ik dat er een adaptiering opzit voor pentax dus zal hij zonder deze ring misschien toch gaan passen op een nieuwe sony.
Ik kan nog niet testen ,mijn toestel is nog niet geleverd. Het is een lens Tamron 135mm met A en M stand f/22-5.6 AE22-16-1185.64.2.8 dus 1:2.8 diameter 55mm BBAR MULTI C.
Mij lijkt het overigens niet de moeite en het geld waard om een passende adapter te zoeken.
Als je een 135mm F2.8 wil, dan is er een enorm aanbod in M42, en beter ook.
die adapter moet er één zijn van minolta en die lenzen waren allemaal MF dus geen AF , ik heb er nog twee liggen contax en nikon ,maar daar ben je ook niets mee, op ebay zeker te vinden, die adaptal 2 is lang niet meer in gebruik
Comment