Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste prijs/kwaliteit breedhoek alternatief merk (of 12mm prime of toch Sigma 12-24)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste prijs/kwaliteit breedhoek alternatief merk (of 12mm prime of toch Sigma 12-24)

Een eind geleden stond ik op punt een Sigma 12-24 te kopen omdat dit goede prijs/kwaliteit zou zijn op een 5D MKII, maar nog even gewacht omdat je een breedhoek niet zo heel veel gebruikt.
    Maar zijn er eigenlijk nog alternatieve merken zoals Samyang,... met goedkopere breedhoeklenzen van goede kwaliteit ?

Misschien een prime omdat de beeldkwaliteit dan hoger is, vb vaste 12mm, vroeger had ik de Sigma 10-20 op m'n 40D, zoomen deed ik toch niet veel, gebruikte hem bijna altijd op 10mm.
    Anders zal het toch ooit de Sigma 12-24 worden, dit zou m'n enige niet-Canon lens worden, maar als je een objectief niet zoveel gebruikt mag dit gerust een alternatief merk zijn met goede prijs/kwaliteit.
    Last edited by PurePhotography; 3 oktober 2010, 09:50.

Re: Beste prijs/kwaliteit breedhoek alternatief merk (of 12mm prime of toch Sigma 12-

Een paar dagen geleden stond hier de Zuiko 21mm aangeboden, hier al dikwijls besproken. Insiders weten dat dit de tweede beste 21mm aller tijden is op FF , na de contax 21mm( +/-2000 euro).
    Ik heb er al één, dus ik bied niet mee.

Paul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Re: Beste prijs/kwaliteit breedhoek alternatief merk (of 12mm prime of toch Sigma 12-

Ja maar zocht meer iets extreem UWA (rond de 12mm) en goedkoper (zoals de Sigma 12-24 van +-€600)

Comment

Tokina 11-16 2.8, dijk van een lens!!!!

groeten,

Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
          Tokina 11-16 2.8, dijk van een lens!!!!
          Is dat geen APS-c lens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Is dat geen APS-c lens?
            dat is ze zeker. Tokina heeft net een FF equivalent daarvan op de markt losgelaten.

tokina 16-28
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
            X