Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens pretpark

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens pretpark

ben op zoek naar een lens voor het nemen van fotos in een pretpark. Dit zal gaan van figuurtjes tot gebouwen in pretpark (disneyland) tot sfeerfotos en portretjes en parades (met kerstverlichting).
    Welke lens zouden jullie meenemen of lenzen.
    Momenteel heb ik een 18-55 kitlens en de plastic fantastic (canon)
    Ikzelf dacht aan een 28-135 als vervanging van de kitlens (heb er een aantal in okkazie op het oog)
    Alvast bedankt voor jullie raad.
    Canon Eos 450D - Canon 18-55 1:3.5 5.6 IS II - Canon 50mm 1.8 II - Canon 430 ex II en daarbij een Selphy CP760 om alles op papier te zetten

Re: welke lens pretpark

In dat geval zou ik zeker ook mijn 18-55 meenemen, want je gaat de groothoek missen in een park zoals disneyland. -> kortste brandpunt 28 op vermoedelijk een cropcamera werk niet leuk om grote overzichts-foto's te maken!
    Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

Comment

Ik zou eerder aan een f/2.8-zoom denken dan aan extra bereik.

Ik vond 28-75/2.8 + 50/1.4 + 12-24 daar best wel handig.
      Als je bij de parades goed staat, kan je met zo'n f/2.8-zoom heel mooie portretten maken. Daarnaast heb je dikwijls ook wel ruimte (brede straten en pleinen), vandaar dat 28mm dikwijls ook nog kan voor een overzicht. Kom je breedhoek tekort, dan neem je jouw 18-55 erbij.
      Ook binnen is dikwijls wel e.e.a. te zien, dus de prime mee in de tas.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik doe het als volgt met mijn smallframe camera:

Uitstapjes naar pretpark of dierentuin met familie (zonder teveel met het wisselen van lenzen bezig te willen zijn): EF 24-105L f4
        Gezien het doorgaans buitenfoto's met voldoende licht vind ik dit prima, ook het bereik vind ik acceptabel. Ok, soms mis ik wat groothoek, soms mis ik wat tele, maar doorgaans bied deze lens me absoluut wat ik nodig acht.

Uitstapjes met minder licht en minder nood aan tele: EF-S 17-55 f2.8
        Vind ik prima voor binnenshuis, ook voor familiefeestjes vind ik dit een leuke lens owv de breedhoek. Voor pretparken vind ik deze tekort schieten.

Portretten of gewoonweg thuis: EF 50mm f1.4
        Deze lens vind ik zeer prettig! Maar voor pretparken vind ik ze minder geschikt.

Wat meer tele nodig (bijvoorbeeld wandeling in de natuur): EF 70-200mm f2.8
        Trek je graag eens een reiger in het water of een vogelnest in een boom dan vind ik dit weer prima, soms verlang ik nog naar wat meer tele en denk ik dat de 100-400 me ook zou kunnen bekoren. Dezelfde 70-200 maar met IS zou ik nog prettiger vinden (maar de portemonnee kan niet meer mee).

Zo doe ik het, met deze 4 lenzen heb ik onderhand toch het gevoel dat ik niet veel meer mis.

Comment

Als ik je een goede raad mag geven : vervang de 18-55 kitlens door een Tamron 17-50 2.8. Ik begon meteen met deze lens en twee vrienden ook op mijn aanraden, super prijs/kwaliteit, superscherp en f2.8 lichtsterk. Denk niet aan 1 lens met groter bereik, want hoe meer bereik in 1 lens hoe minder de kwaliteit.

Als je toch meer tele wenst, de beste prijs/kwaliteit is de Tamron 17-50 combineren met een Canon 55-250 IS
          Beide lenzen zijn toppers in de lagere prijsklasse, elk rond de €200 tweedehands ofzo, kun je toch €200 besparen op beide lenzen ivm als je ze moest nieuw kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
            Als ik je een goede raad mag geven : vervang de 18-55 kitlens door een Tamron 17-50 2.8. Ik begon meteen met deze lens en twee vrienden ook op mijn aanraden, super prijs/kwaliteit, superscherp en f2.8 lichtsterk. Denk niet aan 1 lens met groter bereik, want hoe meer bereik in 1 lens hoe minder de kwaliteit.

Als je toch meer tele wenst, de beste prijs/kwaliteit is de Tamron 17-50 combineren met een Canon 55-250 IS
            Beide lenzen zijn toppers in de lagere prijsklasse, elk rond de €200 tweedehands ofzo, kun je toch €200 besparen op beide lenzen ivm als je ze moest nieuw kopen

zeker weten !
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht

Over welke lens gaat het dan? Ik zie dat er twee zijn. Zit er een verschil op de twee?

1. http://www.cameranu.nl/artikel/61414...sph_Canon.html

2. http://www.cameranu.nl/artikel/3219/...sph_Canon.html

Alvast bedankt
              Canon Eos 450D - Canon 18-55 1:3.5 5.6 IS II - Canon 50mm 1.8 II - Canon 430 ex II en daarbij een Selphy CP760 om alles op papier te zetten

Comment

Verschil zelf gevonden. VC dus...
                Is de VC echt zijn geld waard voor een lens met deze focal length?
                Is een verschil van 100euro
                kvraag mij alleen af of ik er veel ga aan hebben.

Comment

Working...
                X