Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70 is ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 24-70 is ??

Ik was vorige week op de Photokina in keulen en vroeg aan de canon stand of er al meer nieuws was ivm de 24-70 F2.8 IS versie, en iedereen antwoordde negatief. Dus zal deze er dan komen of toch niet?
    Is het nog de moeite om de huidige versie te kopen?

Re: 24-70 is ??

Er wordt al zolang gezeurd voor die lens, ik zou er niet op wachten.
    Momenteel staat er ééntje in 'aangeboden' -> kopen en fotograferen...

Comment

Volgens mij kun je wachten tot je een ons weegt

Als ik jou was zou ik gewoon de huidige versie aanschaffen als je die nodig hebt (of gewoon wilt hebben ) Stel dat er nu een IS versie uit zou komen dan wordt die gegarandeerd een stuk duurder dan de huidige versie. En bovendien zijn dergelijke objecten ook nog behoorlijk waardevast dus zoveel zul je ook nog niet afschrijven als je t.z.t. toch zou besluiten om een opvolger te kopen. Dit geldt al helemaal als je nu zou besluiten om een tweedehands exemplaar aan te schaffen.

Ik heb in ieder geval lang genoeg gewacht en heb een paar weken geleden de knoop doorgehakt. Heb m'n 24-105L verkocht en een splinternieuwe 24-70L teruggekocht. Ik moet zeggen, ben erg blij met mijn beslissing, de f2.8 biedt mij meer voordelen dan de IS.

Oh.. mijn 24-105L had ik destijds overigens ook tweedehands gekocht, voor 650,- Dat is bijna twee jaar geleden. Een kleine drie weken geleden dus verkocht....voor 625,- Met een afschrijving van 25,- in bijna 2 jaar kan ik prima leven
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik verkocht ook m'n 24-105 f4L, had deze gekocht voor het grote zoombereik + IS, maar verkocht hem al na 6 maand wegens teveel vignetering op een 5D. Sommige mensen zouden hem niet verkopen daarvoor, voor anderen stoort dit teveel, elke foto met blauwe lucht op 24mm moeten corrigeren. Maar dit heb je met zo'n groot zoombereik, altijd lensfouten. Ook vond ik de f4 bokeh maar minder, eens je gewoon bent aan een zachte f2.8. Ook was de prijs reeds gezakt voor deze lens omdat deze veel als bulk verkocht wordt.

Eerst was ik ook van plan de 24-70 te kopen maar de 2e hands prijs was nog redelijk duur.
        Daar het een zware lens is ligt deze wel goed in balans met je toestel, waardoor minder "camerashake" en valt dit zonder IS wel mee.

Uiteindelijk na lezen van vele reviews kocht ik een 28-70 2.8L van een professor, deze kennen enkel de anciens hier op BD, gebouwd in 1993, optisch superieur en beter dan de 24-70.
        Het is net alsof je met 3 primes werkt in een zoom verwerkt. Als je veel geluk hebt kom je eens eentje tegen rond de €625-€650. Review zie http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=2
        Last edited by PurePhotography; 3 oktober 2010, 09:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
          Uiteindelijk na lezen van vele reviews kocht ik een 28-70 2.8L van een professor, deze kennen enkel de anciens hier op BD, gebouwd in 1993, optisch superieur en beter dan de 24-70.
          Het is net alsof je met 3 primes werkt in een zoom verwerkt. Als je veel geluk hebt kom je eens eentje tegen rond de €625-€650. Review zie http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=2
          Dat klopt niet echt...de 2 lenzen zijn kwalitatief vergelijkbaar met de 24-70 die licht beter is en een paar mm extra heeft...niet de moeite om een 28-70 weg te doen maar superieur is de lens zeker niet. http://www.fredmiranda.com/24-70/

Comment

Working...
          X