Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Site vergelijking fotos 85 1.2 vs 85 1.8 (niet van WCastleman)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Site vergelijking fotos 85 1.2 vs 85 1.8 (niet van WCastleman)

Hallo,

Heeft iemand beide lenzen, een 85 1.2 en een 85 1.8 ?
    Dit om het bokehverschil eens te zien.

Daarmee had ik graag eens vb 2 portretfotos gezien, één op 1.2 en de andere op 1.8.

NIET van die site van WCastleman met die poppen binnen, is niet duidelijk genoeg.
    Ik dacht aan een gewone protretfoto buiten ofzo waar je beter de bokeh ziet.

Of via zo'n fotosite of als iemand nog een betere site vind met vergelijkbare fotos...

Thnx

Re: Site vergelijking fotos 85 1.2 vs 85 1.8 (niet van WCastleman)

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
    Hallo,

Heeft iemand beide lenzen, een 85 1.2 en een 85 1.8 ?
    Dit om het bokehverschil eens te zien.

Daarmee had ik graag eens vb 2 portretfotos gezien, één op 1.2 en de andere op 1.8.

NIET van die site van WCastleman met die poppen binnen, is niet duidelijk genoeg.
    Ik dacht aan een gewone protretfoto buiten ofzo waar je beter de bokeh ziet.

Of via zo'n fotosite of als iemand nog een betere site vind met vergelijkbare fotos...

Thnx
    photozone.de
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Knock yourself out

Canon EF 85mm f/1.2L USM aka the Keg

Canon EF 85mm f/1.8 USM

De EF85mm f/1.2L USM is een droomlens
      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Is voor mij ook een droomlens die 1,2, heb ze op Photokina gebruikt maar je moet tijd hebben voor de scherpstelling. De 1.8 heeft net een snelle autofocus, is goedkoper en zeker niet slecht. In de ideale wereld heb je beide maar ja, de wereld is nu eenmaal niet ideaal (toch niet bij mij). Wil gewoon zeggen dat je zeker niet enkel op specs of foto's moet beslissen maar ook bruikbaarheid in de situaties waar je in verzeild
        Last edited by aikesv; 26 september 2010, 12:34.

Comment

Klopt als een bus. De 1.2 is vooral een leuke lens als je tijd hebt.
          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Idd letterlijk en figuurlijk een droomlens
            Ja fotos afzonderlijk heb ik al gezien, maar had graag eens 2 zelfde portretfotos naast elkaar gezien, vb een op 1.2 en andere op 1.8, maar ook eens 2 fotos beiden op 1.8

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
            Knock yourself out

Canon EF 85mm f/1.2L USM aka the Keg

Canon EF 85mm f/1.8 USM

De EF85mm f/1.2L USM is een droomlens

Comment

Ik heb nog niet het genoegen gehad om met de 85L te werken, maar ik heb al vaak gelezen dat de AF ervan traag is. Het is een zalige portret/studio lens, maar volgens mijn bescheiden mening niet geschikt voor niet-poserende onderwerpen.

Zelf gebruik ik mijn 85mm F1.8 vooral bij weinig licht en snel bewegende onderwerpen (feestjes, sport) en ook voor portretten. De AF is echt zeer snel en werkt zelf bij weinig contrast/weinig licht. Het is bij uitstek mijn favoriete lens aan het worden (op een crop was dit mijn 50mm f1.4).
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

Comment

Ik wist dat er ergens zo'n topic was, maar kon het eerder niet vinden, hier de FD 85 SSC (die lens is zowat de voorloper van de moderne 85L en wordt vaak gezien als de net iets betere) vs 85 1.8 vs Samyang 85 1.4 (=Rokinon), telkens dezelfde foto:

Best grote verschillen in bokeh dus, maar het hangt voornamelijk af van smaak, de 1.8 is het drukste, de Samyang het zachtste, de L ertussen..
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

De 85 1.2 is waarschijnlijk de beste lens die ik ooit heb gehad, ok de Canon 135 2L is even goed met snellere AF, maar de beeldkwaliteit is gewoon perfect. Je kan portretfotos nemen als het bijna kompleet donker is, de PERFECTE lens voor lowlightfotos en de kleuren blijven fenomenaal! Elk deel van de foto is haarscherp al vanaf f1.2. De versie II is niet veel sneller, beiden trager dan andere primes zoals de 85 1.8.

Zo'n lens koop je niet voor een snelle AF/sport, maar voor de creativiteit, je kan er magische dingen mee doen dat je met geen andere lens kan, check dit maar eens :

Het grotere gewicht vind ik zelfs voordelig, je camera is meer in balans waardoor je meer keepers hebt. Iedereen weet dat het een zeer dure lens is, als je hem tweedehands kan kopen blijft hij duur rond de €1050, maar ween voor 5min en vertel je vrouw de prijs niet, ze zal de fotos uiteindelijk subliem vinden

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                  Ik heb nog niet het genoegen gehad om met de 85L te werken, maar ik heb al vaak gelezen dat de AF ervan traag is. Het is een zalige portret/studio lens, maar volgens mijn bescheiden mening niet geschikt voor niet-poserende onderwerpen.

Zelf gebruik ik mijn 85mm F1.8 vooral bij weinig licht en snel bewegende onderwerpen (feestjes, sport) en ook voor portretten. De AF is echt zeer snel en werkt zelf bij weinig contrast/weinig licht. Het is bij uitstek mijn favoriete lens aan het worden (op een crop was dit mijn 50mm f1.4).

Comment

Vreemde vragen/reacties van PurePhotography zene..
                    Je komt hier vanalles vragen waar je dan zelf het antwoord op probeert te geven later, zonder de andere antwoorden te lezen
                    Ik geeft de vergelijking waar je om vraagt, de lens die je wilt zien 'winnen' komt er niet als beste uit, dus negeren maar?
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ja heb de vergelijking bekeken, maar "Samyang", "Rokinon", "Sigmalux" zijn dit oudere lenzen met manuele AF ofzo ? Ik zie hier precies niet veel mensen met zulke lenzen, als die even goed zijn als een Canon en goedkoper, waarom verkopen die dan niet zo goed? Werkt u zelf met zulke lenzen?

Comment

Ik had beide, 85mm 1.8 en 1.2, en heb de 1.2 onlangs verkocht.

Niet dat het een slechte lens is, integendeel, maar voor mij te zwaar en slechts marginaal beter dan de 1.8. Bovendien spreekt men altijd van 1.2, maar niet vergeten dat je op die F massale CA krijgt te zien.

Ik denk dat het quasi onmogelijk is om de prijs/prestatie van de 1.8 te verslaan.

En al diegenen die zeggen dat de 1.2 zoveel beter is, wil ik eens een test zien doen, of ze het onderscheid kunnen maken tussen foto's van de ene of van de andere vanaf 1.8 gemaakt.

Ik durf zelfs wedden dat het vrijwel onmogelijk is om die oudere MF lenzen er met dezelfde test uit te halen, want uit ervaring weet ik dat die ook goed zijn, alleen MF en niet AF.

Paul
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

Comment

Heb je toevallig zelf eens geen test gedaan om eens 2 gelijke fotos te posten met de 85 1.2 en 85 1.8 ? Beiden op f1.8 en eens één op f1.2 en andere op f1.8.

Comment

Heb je toevallig zelf eens geen test gedaan om eens 2 gelijke fotos te posten met de 85 1.2 en 85 1.8 ? Beiden op f1.8 en eens één op f1.2 en andere op f1.8.
                            Ja dat heb ik, met een US air force chart, en daarom weet ik dat de verschillen minimaal zijn, om het zacht uit te drukken. Daarom weet ik dat van de CA. Ik vertel hier zelden iets op BD van "horen zeggen".

Ik had verwacht achterover te vallen van het verschil in kwaliteit. neen dus.

Dpaul
                            DPaul - A.FIAP
                            D810, nikkors and other stuff

Comment

Ja heb de vergelijking bekeken, maar "Samyang", "Rokinon", "Sigmalux" zijn dit oudere lenzen met manuele AF ofzo ? Ik zie hier precies niet veel mensen met zulke lenzen, als die even goed zijn als een Canon en goedkoper, waarom verkopen die dan niet zo goed? Werkt u zelf met zulke lenzen?
                              Dit is een moderne lens, maar wel enkel manuele focus, optich is ze echt heel goed, en de bouw zou ook prima zijn en dit voor een heel lage prijs (zo'n €300)
                              Best digital cameras and lens reviews. If you are looking for the information about digital cameras and lenses you are in a right place. We have many professional tests of digital photography equipment.

Ik heb deze lens zelf niet, maar als ik een 85mm zou kopen zou ik deze zeker overwegen.

Comment

Working...
                              X