Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

f1.2 - f2 zoomlenzen :-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• f1.2 - f2 zoomlenzen :-)

Hoe zit het met de research van de lensproducenten naar alternatieve methodes om bvb f2 of zelfs tot f1.2 als zoomlens te kunnen maken?
    Voorlopig is enkel f2.8 het laagst als zoomlens (voor zover ik toch weet)

Waarschijnlijk niet mogelijk wegens teveel glas bij een zoomlens of de lamellen kunnen niet niet meer dunner.
    Maar met de hi-tek uitvindingen soms, zal dit ooit wel es mogelijk zijn zeker dat er een ontdekking gedaan wordt

Re: f1.2 - f2 zoomlenzen :-)

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
    Hoe zit het met de research van de lensproducenten naar alternatieve methodes om bvb f2 of zelfs tot f1.2 als zoomlens te kunnen maken?

Waarschijnlijk niet mogelijk wegens teveel glas bij een zoomlens of de lamellen kunnen niet niet meer dunner.
    Maar met de hi-tek uitvindingen soms, zal dit ooit wel es mogelijk zijn zeker dat er een ontdekking gedaan wordt
    Olympus heeft enkele f/2 zooms, al zijn dit wel 2X crop exemplaren

Verder denk ik dat het weinig zin heeft om zo'n superlichtsterke zooms te ontwerpen omdat ze ongelooflijk zwaar en duur gaan worden.
    Last edited by frank207be; 25 september 2010, 14:02.

Comment

Inderdaad...de lichtsterke 2.8f zoomlenzen zij nu al ongelooflijk duur. Ik denk dat daar niemand op zit te wachten eerlijk gezegt.

Grtz.

Dirk.
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht

Met ontdekken heeft het niets te maken, wel met de ambitie om geld te verdienen.....
        Iedere serieuze fabrikant van optieken kan een F2 zoomlens maken van goede kwaliteit.;
        Zulke producten zijn echter slecht draagbaar en onverkoopbaar.

Comment

Hier heb je een 2.8 zoom 200-500

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

en hier de prijs

Handig en goedkoop hé? Stel je dus voor wat een afmetingen een f2 of 1,2 zou hebben

Comment

ja bedoel een gewone zoom hé vb 24-70 f1.2L of f2L ofzo, die Sigma bazooka ken ik

Comment

Dat is tenminste een zoomlens waar je een teleconverter kan opzetten zonder de AF te verliezen.

Comment

Maar óók één met een eigen batterij voor de AF

Overigens, de resultaten die ik van deze lens gezien heb zijn nog niet direct "mind blowing" ook getuige de huidige prijs tegenover die van een tijdje terug
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik denk dat F2 zooms wel enige zin zouden hebben voor APS-C body's, maar oninteressant om te produceren misschien...Dat zou immers niet zooooooo gigantisch veel verschil in grootte en gewicht geven:

bv de oly 14-35 F2 weegt ongeveer 900g, 12cm lang. Er zijn beslist zwaardere lenzen waarmee uit de hand wordt geschoten
                  De oly 35-100 F2 weegt 1800g, dikke 20cm lang. Nog net doenbaar

Comment

Maar dat is ook een beetje valsspelen hé, die lenzen zijn 'gewoon' de 28-70 en 70-200 f/2.8 lenzen met een soort 2x telecompressor tussen, eigenlijk zouden ze f/1.4 hebben moeten zijn
                    Zoals gezegd, het zal technisch wel mogelijk om f1.4 zoomlenzen te maken, maar of ze echt bruikbaar/betaalbaar zouden zijn..
                    Trouwens geen idee wat TS met dunne lamellen bedoelt?
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                      Maar dat is ook een beetje valsspelen hé, die lenzen zijn 'gewoon' de 28-70 en 70-200 f/2.8 lenzen met een soort 2x telecompressor tussen, eigenlijk zouden ze f/1.4 hebben moeten zijn
                      Zoals gezegd, het zal technisch wel mogelijk om f1.4 zoomlenzen te maken, maar of ze echt bruikbaar/betaalbaar zouden zijn..
                      Trouwens geen idee wat TS met dunne lamellen bedoelt?
                      Valsspelen met DOF en brandpuntafstand wel Maar wat licht betreft blijft het F2 é

Comment

Da's waar, het zijn vast heel goeie lenzen trouwens en gelukkig voor de 3/4 gebruikers heeft men voor deze lichtsterke optie gekozen, vooral ook om toch met een kleine dof te kunnen spelen
                        Ik bedoelde eerder valsspelen als in 'niet ontwikkeld als FF f2 zoomlens'

Edit: voor kleiner beeldformaat bestaat dit trouwens wel, is ook veel minder moeilijk te maken, vb: http://www.videotronicinfosystems.nl...roducts_id=480 (zomaar het eerste dat ik tegenkwam in google)
                        Last edited by oermens; 26 september 2010, 18:04.
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
                        X