Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tokina 11-16 niet scherp ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tokina 11-16 niet scherp ?

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
    Sleutel lag op ongeveer 40-50 cm .
    Minimum scherpstelafstand is 38 cm, dus als ze toch iets dichter lagen, kan je ook gewoon geen scherpe foto's maken.

Comment

Alvast bedankt aan iedereen voor de reactie's en hulp .
      Moet er nu vandoor, zal straks eens zien of er bij mij ook een groen lichtje gaat branden.
      2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
        Zal straks als ik terug thuis ben eens in de handleiding van de camera kijken , of ik wel op de goede mannier scherp stel.
        Ik zou weerder in de handleiding van het objectief kijken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hm, misschien staat de mf ring naar achter getrokken, dan werkt er inderdaad niet veel- mf zou dan wel moeten werken maar misschien staat die ring halverwege of zo?. Standaard zit ie zo in de doos( enfin bij die van mij toch)
          Ten tweede: neem altijd je body mee naar de winkel en test je lens op je camera in de winkel, je weet maar nooit...

Groeten,

Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
            Hm, misschien staat de mf ring naar achter getrokken, dan werkt er inderdaad niet veel- mf zou dan wel moeten werken maar misschien staat die ring halverwege of zo?. Standaard zit ie zo in de doos( enfin bij die van mij toch)
            Ten tweede: neem altijd je body mee naar de winkel en test je lens op je camera in de winkel, je weet maar nooit...

Groeten,

Luc
            Ja de Manuele Af-ring moet naar voor gedaan worden anders gaat er inderdaad niet veel gebeuren qua AF instellingen manueel. Anders terug naar winkel en probleem aankaarten.

Grtz

Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

inderdaad , de ring stond halverwege. vandaar dat er niks scherpgesteld werd .
              heb nu terug de sleutel op tafel getrokken van dichtbij en nu is hij wel scherp , kan de tekst op sleutelhouder lezen . ( vergeef me , ben nog steeds een beginner hee )

moet deze nammidag er met mijn tokina lens eens op uitrekken hee , alleen het weer zit niet echt mee .

heb net buiten paar vlugge foto's genomen van verder weg en ook weer van de kerk die op ongeveer 40-50m staat. foto's zijn goed , alleen als ik op het scherm van de imac vergroot gaat de scherpte er wel vlugger af ... tenminste tegenover de foto's die ik genomen heb met de nikon 18-105 of nikon 70-200 2.8f VR 2 lens erop . misschien is dit wel normaal , dat je nadien met een groothoek niet zo erg veel kan vergroten en nog steeds loepzuiver blijven ? als dat laatste inderdaad zo is , dan zal de lens wel in orde zijn .

nogmaals bedankt aan iederéén die me hier zo snel willen helpen ( en geholpen) heeft

tof en leerrijk forum

Comment

Is nochtans voor een groothoek goed scherp..;vooral in de hoeken. Het is niet de bedoeling om met een groothoek veel te croppen achteraf vind ik...een groothoek dient meestal voor landschappen en groepsfoto's korterbij...en dat de scherpte van de 70-200VRII beter is das normaal hé...is de toplens van Nikon...bij mij is de scherpte zeer gelijk met mijn 18-105VR. Mijn Tamron 17-50mm is wel een tikje scherper.....ik vind de Tokina het scherpst presteren op f4-f8

En Amai...voor een beginner heb jij wel topglas in huis(70-200mm2.8fVRII)zou ik zeggen....

succes

grtz. Dirk.
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

dank u .

yep , eerst goed glas en dan een goede body .
                  meestal is het overal omgekeerd , zoals ik al heb kunnen vast stellen .

heb een boek gekocht van nikon, meerbepaald over de D3000 , maar niet alleen het toestel komt aan bod , ook andere dingen zoals lenzen, fotobewerkings programma's , kleuren , licht , enz enz .... zeer handig en duidelijk boek waar ik al veel uit geleerd heb .

kan namelijk na paar weken mijn plan al trekken in de M stand hihi

Comment

Working...
                  X