Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nooit meer onscherpe foto's in de toekomst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nooit meer onscherpe foto's in de toekomst

    Mijn AV1 zit al enkele jaren zonder rolletje maar doe hem toch niet weg , is overigens dit jaar 30 geworden.

    Comment


    • #17
      Re: nooit meer onscherpe foto's in de toekomst

      De mijne heeft ook een hele tijd stil gelegen, maar nu gebruik ik hem weer.
      Hopelijk gaat dit voor mijn DSLR nog lang duren...
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #18
        Re: nooit meer onscherpe foto's in de toekomst

        Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
        Ik vind dat toch wel iedere gevorderde fotograaf een analoge camera moet bezitten :P
        Ook mijn DSLR registreerd het beeld tamelijk analoog, alleen de opslag is digitaal...
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: nooit meer onscherpe foto's in de toekomst

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ook mijn DSLR registreerd het beeld tamelijk analoog, alleen de opslag is digitaal...
          oeps...speciaal toestel heb jij

          Comment


          • #20
            Re: nooit meer onscherpe foto's in de toekomst

            En nu allemaal terug ontopic aub!!

            Hmmm wat gaat dees nodig hebben om da te draaien op pc?
            Ziet er allemaal leuk uit zo.
            Zou da toch eerst zelf es willen testen ze.

            En goeikoop zullen de lenzen/camera's er ook niet op worden
            nikon stuff

            Comment


            • #21
              Re: nooit meer onscherpe foto's in de toekomst

              Eerlijk gezegd ziet het er allemaal beetje stom uit. Ze tonen het pic waar ze dan met kwn wat een kwn wat van maken en dan hun resultaat geprojecteerd tonen zonder teveel details erbij te geven. Gewoon het feit om te refocusen. Oké ja kan wel soms een voordeel zijn ja, maar komaan zeg bekijk het eens dit lens is gewoon belachelijk raar.

              Er wordt niets getoond of uitgelegd waarmee en hoe ze het foto maken?

              Wat met alle aspecten zoals aberraties enz waar tegen de lensproducenten tot heden toe blijven actief tegen vechten?

              Hoe zit het met afmetingen van zo'n insectoogachtige "lens"?

              Wat met focuseren? hoeft het dan helemaal nietmeer?? hmmm moet men dan voor iedere schele foto nog es op pc een focusstandpunt kiezen?

              Op vakantie gaan met zoits?? Ik weet het niet hoor, het ziet er niet praktisch uit, en zeker niet licht en klein.

              Volgens mij is het een blaas die even aan het opblazen is dan faalt en ontploft.

              "Welk toestel heb je?
              - Ik heb een Adobe 2012 ^^ "

              (en nog iets, digitaal fotografie is onvergelijkbaar met analoge fotografie. De kleuren en dynamisch bereik... goh en nog zoveel meer... )
              Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

              Comment


              • #22
                Re: nooit meer onscherpe foto's in de toekomst

                Tegen dat ze dat op de markt brenegn, draait dat op een laptopke aan studentenprijs.
                Maar euh... als dat met die lenzen een beetje gaat zoals met multicore cpu's, dan kan dat wel eens kostelijk worden. Of moet je eerder richting LCD denken? Of kan een uitval / foute lens ook rechtgerekend worden?
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #23
                  Re: nooit meer onscherpe foto's in de toekomst

                  Maar als je een foto van je vriend of vriendin hebt gemaakt en hij of zij staat er volledig wazig op, terwijl de achtergrond haarscherp is, zit er vooralsnog weinig anders op dan de foto maar te verwijderen. Dát hoeft in de toekomst echter niet meer. De oplossing: een plenoptic lens.

                  Dat kan nu zelfs al !

                  De oplossing: leer werken met je autofocus door 5 minuten je handleiding te lezen van je camera

                  Comment


                  • #24
                    Re: nooit meer onscherpe foto's in de toekomst

                    op de andere topic zie je een filmpje waar het tussen de camera zit .zal inderdaat nog niet voor vandaag zijn .Maar wie had 20jaar terug durven denken dat we foto's zouden nemen met meer dan 10megapixel.

                    Comment

                    Working...
                    X