Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 18-200 is

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 18-200 is

ik heb een canon 40 d met 17-85 is usm lens.
    ik fotografeer voornamelijk kinderen (buiten en binnen) en landschappen.
    ik wil eventueel uitbreiden met de 18-200 is lens van canon.
    ik heb ook getest met de 2.8 lenzen van canon die uitstekend zijn maar duur.(even doorsparen)
    is deze aanschaf (canon 18-200 is) een goed idee?

Re: canon 18-200 is

Persoonlijk zou ik daarvoor niet kiezen omdat 18-200 veel te grote zoombereik heeft. U zult zoizo veel last hebben van barrels oberaties en onscherpte. Een veel betere keuze zou zijn 18-55 + 55-200.
    Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Inderdaad, ik heb destijds deze lens gekocht met het idee een goed bereik te hebben.
      Echter de nadelen van deze lens hebben mij toch overtuigd om terug met 2 lenzen te werken, zoals vorig bericht aangeeft.

Mvg,
      Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

Comment

beste,
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

of je kan ook manueel "18-200" in "zoeken",via toolbar, intikken, je zal mss
        nog meer meningen en discussies vinden over uw vraag.
        de link hierboven is er ééntje van.
        veel geluk...
        mvg
        dirk.
        het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

Comment

Het bereik 17-85 heb je al, breidt dat gewoon uit

Voor kinderen buiten is de EF70-200 f:4 zeer geschikt
          Je gaat daar (evt tweedehands) nauwelijks meer aan uitgeven dan aan een 18-200 en je hebt een lens van uitmuntende kwaliteit

Koop voor binnen een lichtsterke prime bij (EF50 1.8 om te beginnen)

Comment

Koop bij je lens een 55-250mm lens een echt superlensje en niet te duur....plus veel beter dan de 18-200mm van canon.

grtz Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik kan je ook de 70-300 OS f4-5.6 van sigma aanraden. Die z'n enige nadeel vind ik de luidruchtige scherpstelmotor, aangezien het spijtig genoeg nog geen HSM-lens is. Voor z'n prijs echter fantastisch. Ik hoop ook ooit de L's te kunnen betalen, maar tot dan voldoet ie zeker en laat je misschien nog wat budget over voor een standaard prime.
              Probeer echter van de superzooms weg te blijven, je gaat achteruitgaan tov je huidige zoom. Ze zijn goed als reislens ed om niet je gehele arsenaal mee te hoeven sleuren, maar door hun speciale bereik hebben ze heel wat nadelen (ze worden wel steeds beter, maar het is nu nog een paar generaties te vroeg).

Comment

Deze zijn allemaal met deze combinatie gemaakt, ik was hier heel tevreden over.

Groet
                Marc
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Working...
                X