Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doen of niet doen??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Doen of niet doen??

Ik weet het niet. Ik heb ooit ook die Tamron gehad. Weliswaar van Canon maar goed. En
    ik heb ze van de hand gedaan om de Canon 17-55 2.8 te kopen; ook al was ik verre van
    ontevreden van de Tamron. Ik raad ze zelfs aan voor iemand voor wie de Canon een te
    dure hap is.
    En ook voor mij was dat veel geld om op te leggen.
    Toch ben ik zeer tevreden dat ik het gedaan heb. Ik hou van die lens als van een broer.
    Ik zou het zo weer doen. Het geeft nu eenmaal een goed gevoel zo iets goed in je bezit
    te hebben. Ik zou het dus opnieuw doen. En opnieuw.

Comment

als het een vriend is vanuit de club, kan je toch gemakkelijk eens beide testen. zelfde foto's maken. Kijken of je die van de Nikon 500 EUR beter vindt dan de Tamron.

Comment

Spijtig genoeg heb ik er naast gegrepen...is verkocht aan iemand anders kon er meer voor krijgen dan hij van mij zou gevraagt hebben en dat heeft toch blijkbaar de doorslag gegeven....eigenlijk ben ik wel tevreden van mijn Tamron....ga de 500 eurokes sparen voor inderdaad in de toekomst een 70-200mm 2.8F VRII mischien ook wel tweedehands...bedankt voor de adviezen allemaal.

Grtz..

Dirk.
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Hoi,

het was dus geen vriend uit de club , dat weet je dus ook al weer.

En over de lens, ik heb zelf de Tamron en heb al verschillende keren de Nikon gebruikt van mijne maat. Over de bouwkwaliteit kan je kort zijn; dat is een wereld van verschil.
          Als je ze dus intensief ,of bij betaalde opdrachten gebruikt kan je beter een Nikon gebruiken.

Op f2.8 is de Nikon iets beter maar niet veel. Daarboven zal je al een "crack" moeten zijn om dezelfde foto's uit elkaar te halen. Vermits ik alles in raw trek en toch alles nabewerk moet ik met de kleuren enzo niet te veel inzitten. Die kan ik altijd nog wat "finetunen".

En ik ben net als jij ook aan het sparen voor zo'n 70/200, die heb ik ook gebruikt , en geloof me

grtjs Jozef
          D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            Hoi,

het was dus geen vriend uit de club , dat weet je dus ook al weer.

En over de lens, ik heb zelf de Tamron en heb al verschillende keren de Nikon gebruikt van mijne maat. Over de bouwkwaliteit kan je kort zijn; dat is een wereld van verschil.
            Als je ze dus intensief ,of bij betaalde opdrachten gebruikt kan je beter een Nikon gebruiken.

Op f2.8 is de Nikon iets beter maar niet veel. Daarboven zal je al een "crack" moeten zijn om dezelfde foto's uit elkaar te halen. Vermits ik alles in raw trek en toch alles nabewerk moet ik met de kleuren enzo niet te veel inzitten. Die kan ik altijd nog wat "finetunen".

En ik ben net als jij ook aan het sparen voor zo'n 70/200, die heb ik ook gebruikt , en geloof me

grtjs Jozef
            Tja Vriend.....hij kwam het me op zijn koussevoeten vertellen dat ze verkocht was.
            Maar eigenlijk snap ik het wel zunne...als ge er meer geld voor kunt krijgen is dat wel mooi meegenomen.

Grtz.....

Dirk..
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
            X