Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is het de moeite...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is het de moeite...

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Dank om mijn uitspraak van hierboven, die enkel gebaseerd is op wat ik gelezen heb, en niet op eigen ervaring, te bevestigen:
    Les bedankt ook voor jou mening en de lens ziet er inderdaad ook goed uit maar ik wil toch bij canon blijven.

Heb ondertussen deze geplaatst in SC op 1.4 en het ziet er niet slecht uit moet ik zeggen..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Heb zowel de 50/1.4 als de 50/1.8. De 50/1.4 is iets beter op grote openingen (f/1.8 -f/2.8), en heeft een mooier bokeh, maar het AF mechanisme is nu al 2x stuk gegaan bij mijn exemplaar . De 50/1.8 daarentegen blijft werken, zonder problemen. En op een FF is een 85mm of meer interessanter als portretlens, 50mm is dan al meer breedhoek.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Sigma is denk ik zijn lenzen aan het "herbekijken", ze zijn hun lenzen nieuwe andere coatings aant geven, dus hopelijk kijken ze ook naar de focusproblemen. De nieuwe 70-200 OS heeft ook deze coating dacht ik.

Comment

In dezelfde draad op Flickr kan je lezen dat ik de 1103XXXX heb, zonder problemen, en met de rechtse coating, en er zijn nog mensen met de oude coating zonder problemen, dus echt uitsluiten doe dat niets.

Comment

Juist, er zijn lenzen genoeg met de oude coating die perfect doen wat ze moeten doen.

Comment

Ik vind het persoonlijk zeker de moeite toch één f/1.4-tje te hebben, vooral voor de situaties waarin je anders gewoon licht te kort komt (en ook wel om af en toe eens met de beperkte scherptediepte te kunnen spelen), en dan is de 50mm de goedkoopste.

Ondertussen vind ik één echter wel genoeg omdat ik voor andere lenzen een f/1.8-2.0 gevonden heb die het wijdopen zowat even goed doet. Daardoor is mijn oplossing wat goedkoper geworden :
              35/1.4 -> 28/2
              50/1.4 -> 50/1.4 HSM
              85/1.4 -> 100/2

Ik zou dus eens zien naar een tweedehands 50/1.4. Dan is het prijsverschil met een nieuwe 1.8 trouwens ook zo groot niet .

Veel plezier met je keuze !
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

1.4 is zeker zijn geld waard, door:

Veel, veel betere bouw dan 1.8 ( manual override, een focusring, steviger, enz)
                Veel, zeker als men professioneel bezig is, veel betere bokeh. Bokeh van 1.8 kan het foto verpesten in sommige situaties
                Snellere en acuratere AF,
                Scherpere resultaat op 1.8 dan ef 1.8
                En natuurlijk een mogelijkheid om op 1.4 te werken... maar dan met alle moeilijkheden zoals oberraties en scherpteverlies erbij.

Mijn persoonlijke mening, gebaseerd op feiten :P

Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Mijn Sigma heeft serienummer 1008890 en die ziet er nog als nieuw uit.
                  Ik heb vroeger de Canon 50mm f/1.8 MKI gehad en die was super scherp en gaf heel prachtige kleuren.
                  De Sigma is bijna 3 X zo groot, weegt een heel stuk meer en is toch beter dan de oude Canon 50mm die op zijn beurt beter is dan de fantastic plastic (heb dat laatste enkel van horen zeggen).
                  Soit, die Sigma is een heel leuke lens, scherp en een heerlijke bokeh.
                  Lang getwijfeld tussen Canon en Sigma, dat wel, want het was mijn eerste niet Canon lens maar ik heb daar tot nu toe nog geen spijt van gehad.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                  X