Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 28-75 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tamron 28-75 2.8

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    Bedoel je daar de versie mee zonder ingebouwde scherpstelmotor?
    De versie zonder motor is al een tijd uit de produktie, Tamron verkoopt nog alleen de versie met scherpstelmotor.
    Ik heb de versie met motor...en die is op de D700 zéker snel. Sneller dan HSM van Sigma op een Sigma body (AF van de camera zal een grote rol spelen)
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik denk dat die zonder motor nog rapper is, die van mij was dat in ieder geval wel
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Toen ik de mijne kocht een jaar geleden was er geen andere versie meer dan die met motor, die zonder motor werd toen niet meer gemaakt.
        Volgens hjanssen zou die zonder motor nog sneller zijn, ik heb dat nog meer gehoord.
        Voor zijn geld is het in ieder geval een goeie lens wat trager dan de Nikon variant maar ja de prijs is ook wat anders he.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Misschien een domme vraag, maar zou dit een goeie lens zijn voor plaatsen waar er nauwelijks licht is, (discotheken). Ik heb zelf een Canon 600D, en ga binnenkort een Speedlite 430 EX II aanschaffen.
          Mvg

Comment

Als je met 28mm uitkomt mogelijk wel, probeer dat eens met een lens die je al hebt (18-55 of zoiets)
            Die flitser is verder niet zo interessant als je om een lichtsterke lens vraagt....

Comment

Ik weet dat de flitser niet echt nodig is, maar je hebt die wel nodig als lichtbron, want er is geen enkele andere bron in een discotheek. En de range is perfect eigenlijk, zijn er miscchien andere (betaalbare) lenzen die je aanraadt?

Comment

Ik wilde eigenlijk zeggen dat met een flitser je geen lichtsterke lens nodig hebt.

Comment

Working...
                X