Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

    Oorspronkelijk geplaatst door Perico Bekijk bericht
    Hierbij wat fotootjes getrokken met deze lens, op het autosalon van Parijs.

    Foto's zijn in Lightroom lichtjes verscherpt, + een kleine ruisonderdrukking (minimum 1600 iso), lokaal contrast wat verhoogd, en waar nodig een lenscorrectie toegepast (t/m 35 mm ongeveer). En hier en daar nog een paar kleine aanpassingen.

    mvg

    Peter

    http://picasaweb.google.com/001peric...jsOktober2010#
    Het was precies de moeite daar! Mooie serie Peter

    Comment


    • #17
      Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

      Het was precies de moeite daar! Mooie serie Peter
      Bedankt, in tegenstelling tot het salon van Brussel valt er op een "internationaal" salon heel wat meer te beleven als bij ons, en zijn de meeste constructeurs van de partij met heel wat nieuwtjes, ondanks dat het van oppervlakte kleiner is dan in Brussel.
      Altijd leuk dit eens te doen.

      Comment


      • #18
        Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

        Oorspronkelijk geplaatst door Perico Bekijk bericht
        Hierbij wat fotootjes getrokken met deze lens, op het autosalon van Parijs.

        Foto's zijn in Lightroom lichtjes verscherpt, + een kleine ruisonderdrukking (minimum 1600 iso), lokaal contrast wat verhoogd, en waar nodig een lenscorrectie toegepast (t/m 35 mm ongeveer). En hier en daar nog een paar kleine aanpassingen.

        mvg

        Peter

        http://picasaweb.google.com/001peric...11Oktober2010#
        Eigenlijk zie ik hier weinig foto's bij die een 28-300 bereik rechtvaardigen, de meesten kunnen ook met een 28-80G lensje zijn genomen lijkt me zo.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #19
          Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

          Inderdaad, bij deze foto-reeks is de tele veel minder gebruikt (men hangt dan ook bijna met uwe neus op de auto's), maar het was mijn bedoeling deze lens voor mijn eigen eens te testen (meerdere foto's waarbij de tele is gebruikt zijn niet geplaatst).
          Maar ik hoop alleen dat ik mij niet moet verantwoorden voor welke lens ik wil gebruiken op een autosalon....

          Comment


          • #20
            Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

            Oorspronkelijk geplaatst door Perico Bekijk bericht
            Inderdaad, bij deze foto-reeks is de tele veel minder gebruikt (men hangt dan ook bijna met uwe neus op de auto's), maar het was mijn bedoeling deze lens voor mijn eigen eens te testen (meerdere foto's waarbij de tele is gebruikt zijn niet geplaatst).
            Maar ik hoop alleen dat ik mij niet moet verantwoorden voor welke lens ik wil gebruiken op een autosalon....
            Het is een vrij land hoor, dus iedereen mag n`ar een autosalon met zij dslr en een lens, ongeacht of het een 8-16mm of een 300mm telelens is.
            Jouw foto's zien er prima uit, maar hadden evengoed genomen kunnen zijn met een 24-85, 28-70, 28-105, 24-120 enz.
            In ieder geval fijn om te weten dat de 28-300 in het standaardbereik zo te zien niet onderdoet voor een flink aantal alternatieven.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

              Kun je de de 28-300 ook op een DX camera, zoals mijn D90 gebruiken? Of is die alleen geschikt voor full-frame?
              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

              Comment


              • #22
                Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

                Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                Kun je de de 28-300 ook op een DX camera, zoals mijn D90 gebruiken? Of is die alleen geschikt voor full-frame?
                Kan je ook op de d90 gebruiken maar dan ga je aan de groothoekzijde dikwijls wat te kort komen denk ik.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                  Kun je de de 28-300 ook op een DX camera, zoals mijn D90 gebruiken? Of is die alleen geschikt voor full-frame?
                  Jazeker, lenzen die geschikt zijn voor fullframe zijn ook altijd geschikt voor DX cameras, omgekeerd niet.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

                    Ik heb de foto's ook bekeken en mij kunnen ze dan weer niet bekoren, ik werk in dat geval dan weer liever met minder bereik zoals mijn 24-70mm of zelfs met een 50mm (die ik niet heb).
                    Ik vind het resultaat van een beperkte brandpunt en wat voetenwerk nog altijd beter dan dat je op een plaats gaat staan en alles maar naar je toe haalt.
                    Vroeger werden reflexen verkocht met een 50mm er op en je staat eigenlijk versteld wat we met alleen die 50mm konden fotograferen, nu bezitten we zoomlenzen en dan is het nog niet goed omdat we een beetje te kort komen in tele of de wide stand, terwijl wat voetenwerk dat meestal op kan lossen.
                    Ik vraag me soms af zijn we niet te veel verwend?
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

                      Welke lens is nu kwalitatief het beste : deze nikkor of de Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM (we gaan niet zeuren over de prijs) ?


                      marcus
                      zwart & wit & kleur

                      flickr

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door marcus Bekijk bericht
                        Welke lens is nu kwalitatief het beste : deze nikkor of de Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM (we gaan niet zeuren over de prijs) ?


                        marcus
                        Ga je een canon of Nikon body aankopen in functie van de kwaliteit van deze lens
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                          Ik heb de foto's ook bekeken en mij kunnen ze dan weer niet bekoren, ik werk in dat geval dan weer liever met minder bereik zoals mijn 24-70mm of zelfs met een 50mm (die ik niet heb).
                          Ik vind het resultaat van een beperkte brandpunt en wat voetenwerk nog altijd beter dan dat je op een plaats gaat staan en alles maar naar je toe haalt.
                          Vroeger werden reflexen verkocht met een 50mm er op en je staat eigenlijk versteld wat we met alleen die 50mm konden fotograferen, nu bezitten we zoomlenzen en dan is het nog niet goed omdat we een beetje te kort komen in tele of de wide stand, terwijl wat voetenwerk dat meestal op kan lossen.
                          Ik vraag me soms af zijn we niet te veel verwend?
                          Dat is heel wat anders en dat is waar wat je zegt het gevoel van met het standaard objectief te fotograferen kan goed zijn , maar als je zonder vooroordeel spreekt kan je niet ontkennen dat de foto's wel geslaagt zijn hier, ik kan dat wel beamen , wat niet wegneemt dat waarschijnlijk nooit zo een grote zoom zou kopen

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

                            Het maakt me ook niet uit als ik van lens moet wisselen wat bij veel mensen blijkbaar een probleem is en dan koop je ook niet zo vlug een superzoom.
                            Als ik 1 lens zou meenemen op verlof bv zou ik met een 50mm al genoeg hebben (heb ik nog niet) of mijn 24-70mm.
                            Maar ik moet ook zeggen dat mensen die niet zoveel eisend zijn het best een goede oplossing is hoor, ik respecteer dat iemand zo een lens koopt maar persoonlijk koop ik ze niet omdat ik weet dat ik die terug weg zal doen.
                            En het is inderdaad zo dat we dikwijls een mening geven over iets dat we zelf nog niet geprobeerd hebben en best mee kan vallen maar het is allemaal niet zo goedkoop dat je het even kan proberen.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

                              IK heb ook veel AI .MF objectieven liggen 24mm/ 28mm/35mm/50mm/85mm/135mm/200mm en daar werk ik dan graag nog eens manueel mee
                              Last edited by koen1950; 9 november 2010, 17:38.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikkor AF-S 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR ???

                                Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                                Ga je een canon of Nikon body aankopen in functie van de kwaliteit van deze lens


                                Je vraag is uiteraard geen antwoord op mijn vraag, maar toch ... als ik mijn huidige DSLR nog eens vervang, zal het merk van de body in belangrijke mate bepaald worden door het merk-assortiment lenzen (prijs, kwaliteit, lichtsterkte, brandpuntafstand) die het best passen bij mijn 'fotografische behoeften'.

                                Greetz / marcus
                                zwart & wit & kleur

                                flickr

                                Comment

                                Working...
                                X