Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-500mm f/4-6.3 EX DG HSM APO RF telezoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 50-500mm f/4-6.3 EX DG HSM APO RF telezoom

Heeft er iemand ervaring met deze lens of is de Canon 100 - 400 zoomlens toch beter of ben ik mis ?
    Mij lijkt die 6.3 van Sigma niet zo ideaal om bij wijnig licht in de natuur te gebruiken op een D5 mark II.

Re: Sigma 50-500mm f/4-6.3 EX DG HSM APO RF telezoom

Tja, wat heet ideaal?
    Bei wijnich ligt maact hed verschil in ligtsterkte ook nied feel uid....

Of dacht je dat 6,3 een enorm verschil is met 5,6?

Comment

De Canon heeft IS...dat is sowieso al een voordeel. Sigma heeft ook een nieuwe uitgebracht met OS, wel wat duurder als de oude.

Kwalitatief gezien heb ik gehoord en gelezen dat de Canon de betere is...geen ervaring mee verder...
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik ben ook op die testen voortgegaan en heb een Canon 100-400 IS gekocht
        Deze is veel lichter en kan door de IS (altijd) uit de hand gebruikt worden, wat m.i. een stuk moeilijker is met de Sigma 50-500 aka Bigma
        Ik beklaag mijn keuze niet

Beeldkwaliteit schijnt ongeveer hetzelfde te zijn, als je een betaalbare 500mm zoekt en er één tweedehands kan vinden zou ik het idee niet direct verwerpen

De IS (OS) versie is duurder dan de Canon, zou ik niet doen

Comment

je hebt ook 100mm minder met de canon
          en tja zijn er hier die knalplaten maken met de sigma, deftig testen in de winkel zou ik zeggen maar dit telt eveneens voor alle lenzen die je koopt
          en de beste... die 500 mm van canon maar die kost heel wat meer maar dan heb je ook een toplens

grts
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

k'had ooit de Bigma, ideale beginnerslens (of bazooka) qua prijs/bereik.

Verkocht voor 5 redenen : slechts 460mm in tests, niet scherp op 460mm en algemene beeldkwaliteit niet goed, te zwaar, had uiteindelijk toch niet zoveel mm's nodig (soms denk je dat je zoveel tele nodig hebt, maar in de praktijk...), algemene afbouw van Sigma naar merkeigen Canon-L

De 100-400L was ik van plan te kopen, maar toen ik hem in het echt zag in Paira Daiza en in Parijs van enkelen heb ik beslist hem toch maar niet te kopen, ben nog niet klaar voor lange witte lenzen
            Voorlopige korte zwarte L's tot 200mm :-D

Comment

Ik heb de 150-500 OS HSM gekozen en ben hier tot nog toe tevreden over, ook al heb 'k 'm nog maar pas. Ik heb deze genomen wegens het prijsverschil met de Canon. Daardoor nog een heleboel andere accesoires kunnen kopen. Verrassend scherp, ook al is het niet simpel op 500 mm de boel stil te houden wat de OS meer dan welkom maakt.
              De EX versie zou 'k wel 's met de mijne willen vergelijken, maar zo'n tele zonder stabilisatie zal ik niet snel kopen.

Comment

Ik heb de 80-400 OS EX van Sigma en ben er ook tevreden over.
                Natuurlijk zijn er altijd betere,scherpere en snellere lenzen, en wil je misschien zelf ook altijd beter en beter materiaal.
                De vraag is altijd weer: wat wil je er voor uitgeven en is het sop de kool wel waard...
                en een belangrijke vraag, vind ik zelf: "verdien je de kost met je materiaal of is het "maar" een hobby..."

Comment

Ik heb de bigma en ben daar tevreden over het is de ideale wandellens bij mooi weer,maar geld dat niet voor elke 500mm lens!
                  Het hangt er natuurlijk ook vanaf voor wat je zo'n tele koopt,als het voor vogels is,welnu
                  behalve op het water, zitten ze altijd wat verdoken in de struiken of bomen en dan maakt die stop of twee echt niets uit,enkel de heel dure lenzen (500mm F4) zal een verschil maken.
                  Denk dat je beter voor een fullframe kunt gaan met weinig pixels omdat deze met hogere iso kan werken met minder ruis voor crops.
                  Met vriendelijke groeten.

Comment

Working...
                  X