Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70 f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 24-70 f2.8

17-55 is de best bruikbare allrounder op DX toestellen, en de 24-70 het meest geschikt op FF toestellen, zo simpel is het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
      Hier nogeen, met exact dezelfde configuratie. Had de 28-70 al vóór de 24-70 bestond op een D100.

Maar @ HJansen, wat zijn de +punten volgens jou met de 17-55? Altijd interessant.
      11 of 7mm dat is het grootste verschil. Toen ik nog een 28-70 op een D200 had, stond de Sigma 10-20 er heel vaak op, na de aanschaf van een 17-55 kwam de Sigma alleen uit de tas voor extreme foto's.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ja oké, maar dan kom ik aan de bovenkant meestal een paar mm tekort (15 om precies te zijn). (En nu geen dubbelzinnige reactie's s.v.p. ).
        Puur afhankelijk van de soort fotografie dus.
        Ik had verwacht dat er een aantoonbaar kwalitatief verschil zou zijn.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

15mm aan die kant is veel minder als de 11 aan de andere kant. Ik heb de 15 of 25 mm tussen de 17-55 en de 70(80)-200 nooit gemist.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

kan je het nog een beetje volgen mil 1?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              kan je het nog een beetje volgen mil 1?
              grt,bouk.
              Eigenlijk niet Bouk... Misschien de vraag anders formuleren... Moest het de eerste lens zijn dat je kocht, welke van deze 2 lensjes zou het dan worden? Ik zou graag een lichtsterk (standaard)objectief hebben zonder daarvoor een 1500 eurokes te moeten investeren. Het zal iets van tamron of sigma worden. Dat staat vast. Trouwens moest er iemand van jullie 1 van die 2 lensjes in de aanbieding hebben laat mij gerust iets weten.
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

2de handse Nikkor 17-55 2.8 of een Tamron 17-50 2.8 zonder AF motor, maar die zijn beide niet geschikt voor de F80.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Eigenlijk niet Bouk... Misschien de vraag anders formuleren... Moest het de eerste lens zijn dat je kocht, welke van deze 2 lensjes zou het dan worden? Ik zou graag een lichtsterk (standaard)objectief hebben zonder daarvoor een 1500 eurokes te moeten investeren. Het zal iets van tamron of sigma worden. Dat staat vast. Trouwens moest er iemand van jullie 1 van die 2 lensjes in de aanbieding hebben laat mij gerust iets weten.
                  Als ik het goed versta is de keuze voor 24-70mm definitief?
                  De Flickr-pagina.
                  Nikon D90 met een hele reeks lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geys1987 Bekijk bericht
                    Als ik het goed versta is de keuze voor 24-70mm definitief?
                    Niet bepaald. De 17-50 verschilt, zowel onderling als bij sigma en tamron zelf, in prijs.
                    Effe duidelijker, sigma én tamron hebben elk 2 lenzen in dat bereik bereik. En dan nog dat prijsverschil.... Belangrijk voor mij is: welke is de beste van deze 4 lenzen?
                    Vrijdag vertrek ik, misschien op één of andere luchthaven tax-free kopen?
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

De tamron 17-50mm f2.8 is er met VC en zonder (VC is beeld stabilizatie) ik heb al meerdere keren gelezen dat die niet zo scherp is als die zonder VC.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                      X