Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoeklens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Groothoeklens

Een interessant dilemma zou voor mij dan zijn te kiezen tussen de lichtsterkere Tokina 11-16 en de grotere hoek van de Sigma 8-16 (want het verschil tussen 8 en 11, dat kan ongetwijfeld serieus tellen!). Het prijsverschil zou geen al te grote rol mogen spelen (+-100euro?).

Terzijde, in mijn geval is het dan voor een crop camera, niet voor FF.

Het juiste antwoord bestaat niet wellicht, en ik verwacht eerder de vraag: 'wat wil je ermee gaan doen?' maar toch is het niet zo eenvoudig... ik ben amateur, ook in die zin dat ik me niet tot één soort foto's wil/kan beperken
    Michaël

Comment

ik volg dit topic met interesse . ga namelijk vrijdag bij konijn een groothoek halen, en was ook van plan om de tokina 11-16 /2.8 te kopen voor mijn nikon D3000.
      heb met de 70-200 f2.8 vr2 al een dijk van een lens , en zou als groothoek ook een goei willen.
      bij konijn raden ze me laatst de tokina aan. zou maar 2% minder zijn tegenover de groothoek van nikon zelf, prijs is wel gunstiger voor de tokina .
      2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Hier een goed artikel over de Tokina/11-16mm.

http://www.kenrockwell.com/tokina/11-16mm.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk bericht
          Hier een goed artikel over de Tokina/11-16mm.
          en dit staat er toch ook duidelijk bij:

Het is heel goed gemaakt . De vervorming is veel eenvoudiger te corrigeren dan de Nikkor 's .

dus; vervorming!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            en dit staat er toch ook duidelijk bij:

Het is heel goed gemaakt . De vervorming is veel eenvoudiger te corrigeren dan de Nikkor 's .

dus; vervorming!
            grt,bouk.
            Inderdaad er is vervorming...dat heb ik ook niet anders gezegt maar deze is heel makelijk te corrigeren en is enkel in de hoeken rechtsonder meestal...

grtz
            Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Heeft er iemand de Samyang 14mm f/2.8?
              Manueel en geen zoom, maar naar het schijnt niet slecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Sigma 10-20 4.5 5.6 of een Sigma 8-16.
                Juist, gezien je budget de beste optie
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Samyang brengt een vernieuwde 14 mm f2.8 uit met elektrische sturing voor de Nikon DSLR.

Het scherpstellen blijft manueel maar de gegevens van diafragma, focus, exif, etc worden doorgegeven aan de camera !

http://www.dpreview.com/news/1009/10...g14mmnikon.asp

als de prijs/kwaliteit in orde is kan dit ook een interessant aanbod worden.
                  Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

Comment

Working...
                  X