Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Nikkor(s)?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke Nikkor(s)?

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    de optiek zou identiek zijn. Ik heb gisteren de draaizoom gekocht: schitterend spul!!!

Welkom in Nikonland
    Ik ben nóg niet in Nikonland Maar wel bijna, dus bedankt
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Als je per se nieuw wilt kopen is het een goede keuze, maar je mist groothoek.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ik snap ook niet goed waarom je het hele groothoekgebied laat liggen en de telezoom als standaardlens wil kopen. Tenzij je natuurlijk bijna uitsluitend 'veraf-dingen' wil fotograferen. Als prijs belangrijk is (voor wie niet eigenlijk ? ), zou ik zonder meer gaan voor de Tamron 28-75 2.8 en de 70-300 Nikor met VR erbij, dan heb je wel een super startkombinatie. En de D700 kun je iso-gewijs best wel wat bijvijzen !
        In ieder geval veel plezier met je aankoop.
        Last edited by fddent; 10 september 2010, 19:27. Reden: taalfout

Comment

[*]Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G (standaard objectief welke er sowieso zal komen).
          [/QUOTE]

waarom geen 50mm f1.8? kost erg weinig...

ik heb zowel de 50mm f1.8 als f1.4 en gebruik de f1.8 veel meer...

is perfect voor straat fotografie...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Eerste foto gemaakt met mijn 80-200 pp D200 100 iso 2.8 1/2000 200mm

Ik heb een Nikkor 50mm 1.8 gehad en die heb ik weggedaan wegens gebrek aan scherpte, 17-55 was op 50mm scherper als een 50mm op 2.8 en heb nu een oude AF 50/1.4 en ben daar erg tevreden over.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Groothoek gebruik ik inderdaad zelden...zit met crop 90% boven de 50mm. Daarom wil ik daar primair minder in investeren...denk dat een tweedehands 80-200 me wel beter gaat bevallen als de 70-300. Denk dat die op de D700 met focuslimiter aan ook niet onder hoeft te doen voor een Sigma 70-200 met HSM als het op AF snelheid aankomt (?) De motor van de D700 is toch aardig krachtig? (krachtiger als D90?)

De 50mm 1.8 vind ik persoonlijk toch minder als de 1.4 (vergeleken op een D90) waarbij de 1.4 niet heel erg duur is...maar eerst een 1.8 kopen om later toch die 1.4 te kopen weer wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik heb een Nikkor 50mm 1.8 gehad en die heb ik weggedaan wegens gebrek aan scherpte, en heb nu een oude AF 50/1.4 en ben daar erg tevreden over.
                vreemd... ik heb net de omgekeerde ervaring... 1.8 is super scherp...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Ik ben nóg niet in Nikonland Maar wel bijna, dus bedankt
                  Oenemeloen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Oenemeloen
                    Sommige mensen willen nu 1x het beste en dan is er maar 1 echte optie hé --> Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Oenemeloen
                      Haha tjah...kan er ook niets aan doen dat de Nikon body's net beter aansluiten op mijn wensen en eisen :P Als de 7D nu fullframe was geweest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Sommige mensen willen nu 1x het beste en dan is er maar 1 echte optie hé --> Nikon
                        straks Canonbrochureverbranding in Gent. Iedereen welkom.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

één ding dat ik hier nog niet gehoord heb: de zoom van de 70-300VR draait (volgens mij) niet zo vlot en 'smooth'. Als je echt bliksemsnelle actie moet volgen kan dat wel eens meespelen volgens mij, om perfect te kadreren.
                          Ik stel me voor dat een professionele 70-200/2.8 daar minder last van heeft.
                          Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
                          Flickr album Homepage

Comment

Het ligt er een beetje aan, maar de 70-300 is zeer waarschijnlijk vervallen en ga ik primair voor de combinatie AF D 80-200 en Tamron 28-75...de 50mm laat ik dan nog even links liggen voor (een) snelle gebeugenkaart(jes) en even later een SB900, want die was ik nog even "vergeten".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Zo'n 24-120 zal het net niet zijn voor mij ben ik bang...

Die 80-200 die zie ik staan als schuifzoom en als draaizoom, behalve schuiven en draaien nog andere (grote) verschillen tussen die twee? In prijs maken ze elkaar tweedehands niet veel uit namelijk.
                              Een 2-ring is VEEL sneller in AF dan een schuifzoom. Meer dan snel genoeg voor de meeste toepassingen. Er bestaat ook nog een 80-200 AF-S die nog iets sneller is maar dat is een zeldzame lens die je niet snel zal tegenkomen en dan nog vaak tegen hogere prijzen (die het niet waard zijn). Maar de keuze tussen een 70-300 en een 80-200 2-ring zou zeer snel gemaakt zijn voor mij... Variabel diafragma is in mijn ogen onwerkbaar.

PS: ik heb zelf de 80-200 2-ring en ben er zeer tevreden van, zeer scherp en snelle AF. Ik gebruik 'm echter zelden.
                              Last edited by Powaqqatsi; 12 september 2010, 12:12.
                              mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                                Een 2-ring is VEEL sneller in AF dan een schuifzoom. Meer dan snel genoeg voor de meeste toepassingen. Er bestaat ook nog een 80-200 AF-S die nog iets sneller is maar dat is een zeldzame lens die je niet snel zal tegenkomen en dan nog vaak tegen hogere prijzen (die het niet waard zijn). Maar de keuze tussen een 70-300 en een 80-200 2-ring zou zeer snel gemaakt zijn voor mij... Variabel diafragma is in mijn ogen onwerkbaar.

PS: ik heb zelf de 80-200 2-ring en ben er zeer tevreden van, zeer scherp en snelle AF. Ik gebruik 'm echter zelden.
                                Heb even rond zitten snuffelen...en de 80 200 AF D draaizoom zal, met focuslimiter aan inderdaad ruimschoots voldoende zijn...de grotere bruikbaarheid op f2.8 speelt daar ook in mee (tov de Sigma non OS). De AFS versie vind je zelden, maar zal in prijs niet opwegen tegen de 70-200 VRII denk ik.

Comment

Working...
                                X