Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Neen
Ik had die wel eens graag gezien om zodoende het effect te zien van elke lens.
Zo kan je goed vergelijken en wellicht zien welke opname je nu eigenlijk graag ziet.
Met verschillende brandpuntasfstanden kan je nooit dezelfde foto maken.
Zelfs al komt het onderwerp op elke foto even groot in beeld (als je de afstand tot het onderwerp aanpast), dan krijg je met een andere beeldhoek ook een andere achtergrond.
Maar je wil dus zien hoeveel je inzoomt door een langere brandpuntsafstand te gebruiken, dat kan je duidelijk zien op de voorbeelden via de links die anderen al gepost hebben.
Voor gebouwen kan je een Tilt-Shift lens gebruiken.
("Kom steeds bij de betere en duurdere lenzen uit")
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Met verschillende brandpuntasfstanden kan je nooit dezelfde foto maken.
Zelfs al komt het onderwerp op elke foto even groot in beeld (als je de afstand tot het onderwerp aanpast), dan krijg je met een andere beeldhoek ook een andere achtergrond.
Maar je wil dus zien hoeveel je inzoomt door een langere brandpuntsafstand te gebruiken, dat kan je duidelijk zien op de voorbeelden via de links die anderen al gepost hebben.
Voor gebouwen kan je een Tilt-Shift lens gebruiken.
("Kom steeds bij de betere en duurdere lenzen uit")
Van de week foto's gemaakt van kasteel Leva.
(google maar)
Geen enkele foto stond mij aan. (vond ze niet mooi qua compo ed.)
Ik kon niet breder gaan dan 17 (en dan nog x 1,5).
Of dat de reden is weet ik ook niet.
TS bedoelt wschl met vergelijkbare lenzen, ik zeg maar de EF-S 18-55 tov de 17-55, de EF24-85 tov de 24-105
Eén gebouw of één landschap.
Zelfde plaats en standpunt.
En dan verschillende lenzen gebruiken.
Ik wil een "pleasing" foto
Zeg maar een "postkaart", kan me niet schelen
Van de week foto's gemaakt van kasteel Leva.
(google maar)
Geen enkele foto stond mij aan. (vond ze niet mooi qua compo ed.)
Ik kon niet breder gaan dan 17 (en dan nog x 1,5).
Of dat de reden is weet ik ook niet.
Je zal wel begrijpen dat de lens niet verantwoordelijk is voor de compo. Stel je even deze vraag. Waarom slgen er hier mensen in om met standaard kitlenzen (on ze zo te noemen) schitterende foto's kunnen nemen van architectuur, straatfotografie, ...
Post dan even een foto van het kasteel in beoordeling ofzo (mocht het nog niet gebeurt zijn) zodat er het juiste commentaar op gegeven kan worden.
Zonder de foto gezien te hebben zijn er genoeg voorbeelden te noemen van kasteelfoto's op 17mm te vinden.
Zoals steeds weer blijkt dat men moeilijk meerdere soorten fotografie helemaal kan beheersen. Iemand die fashion schiet zal het moeilijk hebben met sport, iemand die vogelfotografie doet zal zich moeilijk aan abstract wagen enz. Daarom dat ik een jaar geleden beseft heb dat ik niet alles wil fotograferen maar me beperk tot dieren en macro (als klein zijsprongetje).
Je zal wel begrijpen dat de lens niet verantwoordelijk is voor de compo. Stel je even deze vraag. Waarom slgen er hier mensen in om met standaard kitlenzen (on ze zo te noemen) schitterende foto's kunnen nemen van architectuur, straatfotografie, ...
Post dan even een foto van het kasteel in beoordeling ofzo (mocht het nog niet gebeurt zijn) zodat er het juiste commentaar op gegeven kan worden.
Zonder de foto gezien te hebben zijn er genoeg voorbeelden te noemen van kasteelfoto's op 17mm te vinden.
Zoals steeds weer blijkt dat men moeilijk meerdere soorten fotografie helemaal kan beheersen. Iemand die fashion schiet zal het moeilijk hebben met sport, iemand die vogelfotografie doet zal zich moeilijk aan abstract wagen enz. Daarom dat ik een jaar geleden beseft heb dat ik niet alles wil fotograferen maar me beperk tot dieren en macro (als klein zijsprongetje).
Ok, op mijn site staat een beetje van alles.
Het zijn geen meesterwerken
Fashion interesseert me niet echt.
Vogels ook niet zo.
Landschappen en natuur wel.
Of mensen in de straat > eerder grappige snapshots.
Ben zo vroeger begonnen
(Agfaatje, Asahi Pentax, F501 Nikon)
Comment