Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens neem ik best mee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens neem ik best mee?

Beste,

Binnenkort moet ik op een jubileum enkele memorabele momenten vastleggen.
    Ik ben amateurfotograaf.
    Ik was van plan dit materiaal mee te nemen:

- mijn Nikon D80 (met batterygrip) en SB-900 flitser (ik had tegen dan ook graag nog een mini Beautydish in mekaar geknutseld) en m'n statief voor een groepsfoto ofzo.
    - de lens die ik mee wilde nemen: Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro (vrij lichtsterk).
    (en ja, ik weet dat dit eigenlijk een fullframe lens is; maar ze levert prima resultaten op mijn D80)
    - Nu twijfel ik al een tijdje over de aankoop van een Nikkor 35mm F1.4 (of sigma 30mm F1.4)...
    En daarom ook mijn vraag: Zou ik met deze lens beter gediend zijn voor deze gelegenheid? Ze zijn natuurlijk in één opzicht niet te vergelijken: de 24-70 heeft het voordeel dat je wat zoom hebt...
    Wat denken jullie?

Mvg
    Laurenz

Re: Welke lens neem ik best mee?

Je enige echte voordeel met de twee genoemde lenzen is meer lichtsterkte.

Ik zou in plaats daarvan kijken naar iets met meer bereik voor portretten. Weet niet hoe de Nikon 70-300 op dat gebied presteert, maar die geeft een stuk leuker bereik voor een hele acceptabele prijs (wel pak minder lichtsterk)

Anders zou ik kijken naar een 85mm f1.8, niet duur, maar geeft je net wat meer voor portretten....

Met de combo van 24-70 en 30/35mm zul je heel dicht op je onderwerp moeten zitten voor een degelijk portret.

Zo'n mini beautydish voor op je SB900 zou ik persoonlijk niet doen, dan liever een omnibounce
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik heb minstens honderd jubilea e.d. vastgelegd met een 50 mm lensje.
      Het zal dus perfect moeten lukken met de 24-70 mm, zelfs met een crop camera die je een beeldhoek oplevert die overeenkomt met een 36-105 mm lens.

Comment