Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Een 135L + 1,4 extender kan ook een heel goede oplossing zijn.
Die combinatie heb ik getest, op f2,8 worden de foto's heel soft, en zelfs op f8 is de vignetting nog duidelijk te zien (getest op de 5D MKII).
Dat is dus een combinatie die ik nooit zal aanraden.
De 135 f2 L is heel erg goed, maar met een teleconverter blijft er van de heel goede kwaliteiten niets meer over.
Het is eigenaardig, want op verschillende andere lenzen geeft dezelfde teleconverter bijna geen vermindering van de beeldkwaliteit.
Op de Sigma 150mm f2,8 Macro, 300mm f4 L IS, Canon 70-200 f2,8 L IS (versie I en II), en zelfs op de 100-400 L IS zijn de resultaten veel beter dan die van de 135mm + 1,4x teleconverter.
ik vrees dat de 135L net te kort zal zijn. En werken met een extender doet me altijd denken aan een terugval van kwaliteit? (slechts een gevoel en ik weet dat dit meestal zo niet is). Maar ik heb een vriend die een uitgebreid gamma aan lenzen heeft en zal hem eens mee eens meenemen en proberen zoveel mogelijk lenzen van verschillende mm te testen enkel zo zal ik zeker weten welke lengte het meest geschikt is.
en inderdaad met het groot aantal megapixels van de 7D kan je er nog steeds op los croppen ook al is het niet de bedoeling dat dit standaard wordt.
Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen
Comment