Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-300VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 70-300VR

Omdat ik van plan ben om een Nikon 70-300VR aan te schaffen vroeg ik mij af of ik daar mijn converter 1.4 zonder problemen op kan gebruiken.
    Is dit zonder uitval van functies mogelijk?

Alvast bedankt.

Re: Nikon 70-300VR

Deze lens is niet gemaakt om te combineren met een 1.4tc.
    Een kennis van mij heeft heet eens geprobeerd, en de AF werdt extreem traag.

Comment

Ik vrees dat de lichtsterkte niet genoeg is om die te combineren met een converter.
      Als het zuiver om tele te doen is 300mm in dit geval kan je beter door sparen voor een prime de Nikkor 300mm f4 die het prima doet met een 1.4 converter.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik vrees dat de lichtsterkte niet genoeg is om die te combineren met een converter.
        Yep, dacht dit vorig jaar ook te doen maar na wat research op de Nikon site bleek iid deze combi niet mogelijk

Optie is zoals Sus zegt doorsparen voor de 300 f4. Ik heb mijn plan voorlopig opgeborgen maar overweeg aanschaf 1,7 converter voor de 70-200
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          Als het zuiver om tele te doen is 300mm in dit geval kan je beter door sparen voor een prime de Nikkor 300mm f4 die het prima doet met een 1.4 converter.
          Deze doet het zelfs nog goed met de 1.7tc.

Comment

Heb ik inderdaad ook al gelezen dat de 1.7 er ook nog op werkt.
            Die lens heeft ook mijn belangstelling, alleen wacht ik nog wat tot ze misschien met VR uit komt, als ik nu die zonder VR koop komt die met VR uit.

Comment

Ik ben ook van plan om deze lens te kopen, een goede keuze ?
              Cypho
              Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Heb ik inderdaad ook al gelezen dat de 1.7 er ook nog op werkt.
                Die lens heeft ook mijn belangstelling, alleen wacht ik nog wat tot ze misschien met VR uit komt, als ik nu die zonder VR koop komt die met VR uit.

Sus had jij vroeger geen ingebouwde antibibber?
                What you see is what you get

Comment

Mijn 70-300vr in combinatie met kenko 1.4xproplus werkt perfect ik zie geen verschil in AF
                  D700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                    Sus had jij vroeger geen ingebouwde antibibber?
                    Ja maar ik ben ook ouder geworden he, en voor een 300mm is VR toch welkom.
                    Als de 300mm VR had gehad had ik hem al lang gekocht maar het is gewoonlijk als ik iets koop dan komt er een nieuwe versie uit zo doende zit ik op wat nieuw glas van Nikon te wachten, ik kan voorlopig nog voort met mijn prima 70-300mm VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cypho Bekijk bericht
                      Ik ben ook van plan om deze lens te kopen, een goede keuze ?
                      Deze is zeker een mooie betaalbare en uitstekende prime lens. En door zijn f4 mooi handelbaar van grootte. Ik heb deze winter gaan fotograferen met iemand op de uitkerkse polders die deze lens had. En het verschil in grootte en gewicht tussen de f4 versie en mijn f2.8 versie was imens.

Comment

Working...
                      X