Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe canon 70-200 2.8 en converters?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De nieuwe canon 70-200 2.8 en converters?

Momenteel bezit ik de oude(nieuw aangekocht vorig jaar), vindt dit een bangelijke lens maar zou er in vallen om ze bij aangeboden te zetten omdat de nieuwe serieus aan het kriebelen is. Ik heb de vraag al weten stellen maar heb er nog geen duidelijk antwoord op zien passeren. Gaat deze lens samen met een converter 1.4 en/of 2.0?
    Als dit een bruikbare 400mm oplevert( van zelfde kwaliteit als 100-400, of ben ik aan het dromen?)dan is de keuze gemaakt en spaar ik zelfs een lens uit.
    De nieuwe canonconverters zijn onderweg , mss met deze?
    Iemand ervaring hiermee?
    Alvast bedankt voor de respons.

Re: De nieuwe canon 70-200 2.8 en converters?

Oorspronkelijk geplaatst door divejunk Bekijk bericht
    De nieuwe canonconverters zijn onderweg , mss met deze?
    Iemand ervaring hiermee?
    Lijkt mij een heel moeilijk te beantwoorden vraag op dit moment.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bij de oude 70-200 f2,8 L IS gaf een 2x teleconverter veel softere beelden dan een 100-400 L IS.

De 70-200 L IS II is veel scherper, maar hoe de resultaten zijn met de nieuwe 2x teleconverter (versie III), dat weten ze op dit ogenblik waarschijnlijk alleen bij Canon zelf...

Meestal wordt de AF ook veel trager, en dan is die combinatie niet goed bruikbaar voor actiefotografie. De 100-400 L IS heeft een vrij snelle AF die voor de meeste actiefoto's snel genoeg is.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Bij de oude 70-200 f2,8 L IS gaf een 2x teleconverter veel softere beelden dan een 100-400 L IS.

De 70-200 L IS II is veel scherper, maar hoe de resultaten zijn met de nieuwe 2x teleconverter (versie III), dat weten ze op dit ogenblik waarschijnlijk alleen bij Canon zelf...

Meestal wordt de AF ook veel trager, en dan is die combinatie niet goed bruikbaar voor actiefotografie. De 100-400 L IS heeft een vrij snelle AF die voor de meeste actiefoto's snel genoeg is.
        Iamand ervaring met de nieuwe 70-200 en converter van huidige generatie?
        Weet ook wel dat versie 3 in December pas op de markt is maar als versie 2 redelijk is zal versie 3 zeker niet slechter zijn.
        Mijn dilemma is of ik me nu de 100-400 moet aanschaffen voor de mm of ik toch voor de nieuwe 70-200 ga, de 2 is budgetair uitgesloten vermits er nog een andere lens op programma staat ook.

mercie

Comment

Ik heb de nieuwe 70-200, maar geen Canon teleconverter. De enige teleconverder die ik heb is een Sigma 1,4x.
          Als ik een langere brandpuntsafstand nodig heb, dan gebruik ik meestal de 100-400 L IS, of de 300mm f4 L IS (eventueel met de Sigma 1,4x teleconverter).
          Daarom kan ik niet veel meer informatie geven over de 70-200 in combinatie met teleconverters.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik heb de nieuwe 70-200, maar geen Canon teleconverter. De enige teleconverder die ik heb is een Sigma 1,4x.
            Als ik een langere brandpuntsafstand nodig heb, dan gebruik ik meestal de 100-400 L IS, of de 300mm f4 L IS (eventueel met de Sigma 1,4x teleconverter).
            Daarom kan ik niet veel meer informatie geven over de 70-200 in combinatie met teleconverters.
            Dat lijkt me ook de meest logische oplossing, had het enkel willen doen om lenzen te beperken. Op verlof zeulen met een hele rugzak vol is niet altijd aan te raden . Volgend jaar staan er een paar reizen op programma waar je eigenlijk nogal wat lenzen kunt gebruiken, en waarop ook nogal wat afstand wordt afgelegd, minimaal gewicht meesleuren is de boodschap, de 2.8 wegdoen voor een 4.0 is ook een optie, vermits ze toch weinig of niet gebruikt wordt op 2.8 en die nog een tikkeltje scherper zou zijn.
            Ik had bij goede resultaten 2 vliegen in 1 klap, beter voor de portefeuil en een lens uitgespaard.
            Bedankt voor de reactie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Lijkt mij een heel moeilijk te beantwoorden vraag op dit moment.
              Zo mag ik het zien, droog maar relevant.

Comment

Working...
              X