Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

binnenhuislens Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: binnenhuislens Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G?

Misschien niet lichtsterk genoeg maar de tamron 28-75 2.8, heb deze voor mijn D700 maar gebruikte ze eerst op D40x en vond die toch scherp.
    Vb: klik
    Focuslengte: 75 mm (35mm equivalent: 112 mm)
    Focusafstand: 0.63 m
    Diafragma: f/2.8
    Belichtingstijd: 0.0005 s (1/2000)
    ISO-equivalent: 100
    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
      Op 200mm heb je toch een plat gezicht.

Portret betekent niet alleen het hoofd. De shouders en borst mogen er ook op; zelfs de hele persoon. Dat kan met 50-100mm in studio of woonkamer.
      een plat gezicht? je vergist je... een juist gezicht! lees hier
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik trek portretten op 20, 24, 35, 50, 85 en weet ik veel hoeveel mm En eigenlijk zéér zelden op meer dan 50mm (op FF). Het is maar een kwestie van hoe je fotografeert. Ik heb persoonlijk een hekel aan klassieke portretten waar je niets van de omgeving ziet. Er is geen vaste "portret brandpuntsafstand".

On topic, ik zou inderdaad ook eerder voor een 35 1.8 gaan op DX. Of de 35 1.8 + 50 1.8 combo. Of misschien de 35/2 als je van plan bent om in de nabije toekomst naar FX te gaan.
        mijn website

Comment

Hey,

bedankt voor de tips.
          Ik ga een dezer dagen eens langs de winkel passeren en die twee lenzen der eens opzetten.
          met lichte voorkeur voor de 35mm 1.8
          FF zal er de eerste jaren niet inzitten.

alvast bedankt voor de tips

en als de foto's wat meevallen zal ik eens eentje posten.

mvg

Dirk
          Nikon D90 + Nikon 18-70 f/3.5-4.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
            Ik trek portretten op 20, 24, 35, 50, 85 en weet ik veel hoeveel mm En eigenlijk zéér zelden op meer dan 50mm (op FF). Het is maar een kwestie van hoe je fotografeert. Ik heb persoonlijk een hekel aan klassieke portretten waar je niets van de omgeving ziet. Er is geen vaste "portret brandpuntsafstand".

On topic, ik zou inderdaad ook eerder voor een 35 1.8 gaan op DX. Of de 35 1.8 + 50 1.8 combo. Of misschien de 35/2 als je van plan bent om in de nabije toekomst naar FX te gaan.
            Zeker wanneer je vind dat u modellen te kleine neuzen hebben kan u het beste fotograferen tussen de 20 en 50 mm. Maar of daar u modellen zo blij mee zijn?

Comment

Working...
            X