Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn deze lenzen compatiebel met Nikon D3X?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3X

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    wat is daar nu raar of onverantwoord aan? Met een mercedes kan je even traag rijden als met mijn Fiat Multipla en als je ermee crasht zit ben je beter af dan wanneer je dat met een R5 doet.
    Mja een Mercedes koop je niet om 30km/u te rijden. En een auto koop je niet om te crashen.
    Nee serieus, wat daar raar aan is? Een D3x koop je en betaal je zwaar om gebruik te maken van de hoogste resolutie en en printkwaliteit die er momenteel te vinden is voor een FF formaat sensor. Zet je daar een DX kitlens op, verlies je ongetwijfeld detail omdat die lens niet gemaakt is voor FX en al helemaal niet voor 24MP. Bovendien maak je maar gebruik van ongeveer 10MP ipv 24MP. Op die manier mis je compleet het nut en de bestaansreden van de body. En krijg je bovendien ook minder presterende body qua hoge ISO. Geen D3 prestaties, meer genre D300 of nog iets minder. Maar die D300 is dan weer een body die gemaakt is voor de lenzen van de TS. En nieuw 1/4 kost van deze D3x. En veel sneller is in gebruik.

Als je dat niet inziet, tja, ja dan is het inderdaad niet raar, inderaad.
    Als de kans zich voordoet om voordelig een D3x te kopen, dan doe je dat toch en gaandeweg leer je wel hoe je daar alles uit haalt.
    ...voordelig een D3x kopen

Als jij 4000 euro voordelig vindt, tja. En als de TS dat voordelig vindt, is het voor hem/haar zeker geen probleem om daar een meer zinnige lens bij te kopen ipv te hopen dat de DX lens op de FX body past...
    Ik ben indertijd begonnen met een Minolta XG-1 (...)
    Die vergelijking gaat niet op. Analoog is analoog. Daar verschilt resolutie niet door verschillende bodies. Daar speelt uitsluitend film en lens een rol.

Laten we hopen dat de TS gewoon nog even zonder FF lens zit en wil weten of hij enkele dagen/weken die DX lenzen kan gebruiken, ondertussen kijkend naar een deftige FX lens.

Comment

Goh Ik zou toch ook topglas kopen. Wie zich een pro body kan permiteren moet dit ook maar betalen.

Een d3x is de top bij nikon en hoort ook gezien te worden met een 24-70 of iets goedkoper de 28-70 f2.8 zo haal je de meerwaarde uit die body.

Nu iedereen koopt wat hij wilt maar iedereen heeft daar dan ook zijn mening of bedenkingen bij.

Zo ken ik ook iemand die het duurste materiaal heeft bij canon maar als je dan de vraag te horen krijgt wat belichtingscorretie is?

Het grappigste is dat die personen dan verschieten van jij foto's met maar een DX body.

Veel mensen denken dat pro materiaal hun meteen pro foto's zal geven, maar dit is toch iets anders.

Daarom zou ik zeggen als je zeker ermee kan werken en zeker topglas ervoor aanschaft zou ik zeker voor de aankoop gaan.
      Maar met goedkoop glas komen de fouten van die lens veeeeel duidelijker aan het licht dan met een goedkopere body.

Ga voor een nikon 70-300 af-s vr die prijs/kwaliteit zeker niet slecht is. en voor standaardlens 24-70 of 28-70
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

heel dat gedoe over ermee kunnen werken?

als TS een paar duizend euros veil heeft voor een D3x, laat hem dat dan toch doen. Als hij daar DX lenzen op wil zetten, laat hem dat dan toch doen. Die camera is ook gemaakt om, weliswaar met mindere kwaliteit, met DX lenzen te kunnen werken.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

heel dat gedoe over ermee kunnen werken?

als TS een paar duizend euros veil heeft voor een D3x, laat hem dat dan toch doen. Als hij daar DX lenzen op wil zetten, laat hem dat dan toch doen. Die camera is ook gemaakt om, weliswaar met mindere kwaliteit, met DX lenzen te kunnen werken.

De TS vraagt advies of hij de aankoop zou doen ja of nee. Dus een negatief advies is ook raad geven. In dit geval zelfs de enige juiste (of geld speelt geen rol, en in dat geval zou hij zeker een nieuwe kopen en geen 2de hands )
          Hij moet er zich niks van aantrekken en zal zeker prentjes kunnen maken met zijn combinatie

Ik kan ook 'broeder jakob' op een hele dure piano spelen
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            De TS vraagt advies of hij de aankoop zou doen ja of nee.
            goed lezen he

Kylian
            Zijn die lenzen compatible met deze body?Deze body heeft een FX formaat.
            Dank bij voorbaat.
            ja die lenzen werken met de D3x, maar zullen dan niet de volledige resolutie benutten.

volgens mij de enige gestelde vraag en het enige juiste antwoord.

Waarde-oordelen over iemand die die camera koopt zonder kennis over de compatibiliteit met lenzen is strijdig met de idee dat een forum bestaat om mensen te helpen antwoorden op vragen te vinden. Natuurlijk bent u vrij dat te doen, maar dan mag ik daar ook commentaar op geven. Ik denk dat ik dat zelf ook wel eens doe.

Ik wens in ieder geval Kylian veel plezier met zijn D3x (als hij die zou kopen) en hoop natuurlijk ook dat hij daar de geschikte lenzen bij koopt. Als zijn buidel na die body nagenoeg leeg is raad ik hem nogmaals de zeer goedkope, maar heel goede 50mm f/1.8 aan.

Comment

Hmmmm. prachtcamera

Je DX objectieven zullen werken, maar ver beneden de mogelijkheden van een D3X, je zal er minstens even goede resultaten mee halen als met je huidige camera, wat dat ook mag zijn.

Maar zoals reeds gezegd, zo een camera verdiend topglas, en dat is duur, tenzij je begint met een 50mm 1.8 of beter de 50mm AF-S f1.4.

Comment

Kylian, die zou ik ook wel graag overnemen van een vriend!
                Zoals hierboven is aangegeven: het werkt, maar niet optimaal. Er is een betere combi denkbaar maar voor niet al te veel kun je al uitbreiden hoor!

Groet!

Comment

Re: Zijn deze lenzen compatiebel met Nikon D3X?

Koop er een Nikkor 50mm f1.8 bij (€120) en je bent vertrokken, of nog beter een 50mm f1.4
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Hij vraagt onze mening en commentaar, laat ons dan dat toch doen? Toch de bedoeling van een forum, nee? Ik snap je tegenkanting niet.
                    Je zou bijna denken dat jij die vriend bent en schrik hebt om je D3x niet kwijt te geraken

En een D3x is niet gemaakt voor DX lenzen. Het is gewoon eigen aan de Nikon vatting dat DX & FX onderling compatibel zijn. Een groot voordeel tov bijvoorbeeld Canon. Nikon heeft met de D3x niet gedacht "oh laten we 5500 euro kostende body bouwen waarop je ook DX lenzen kan gebruiken.." Dingen in perspe
                    ctief zien dus.

Het zou natuurlijk helpen moest Kylian eens antwoorden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Hij vraagt onze mening en commentaar........
                      Ehhh lees nog eens goed:
                      Oorspronkelijk geplaatst door kylian Bekijk bericht
                      Zijn die lenzen compatible met deze body?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kylian
                        Zijn die lenzen compatible met deze body?
                        Het antwoord zou mijns inziens moeten zijn:

"de lenzen zijn compatibel met de body, maar niet met die camera".
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Piet Snot Bekijk bericht
                          Ehhh lees nog eens goed:
                          Wel? Over wat ging de commentaar die volgde misschien? De paringsdans van de Zuid-Afrikaanse gevlekte keerkringskikker?

Comment

En een D3x is niet gemaakt voor DX lenzen.
                            niet voor gemaakt, maar het werkt wel

Comment

niet voor gemaakt, maar het werkt wel
                              ... hetgeen we al van in het begin gezegd hebben. Wat is feitelijk je bedoeling, met ons en jezelf te herhalen?

Een bodydop met een gat erin geprikt op een D3x draaien werkt ook.

Comment

... hetgeen we al van in het begin gezegd hebben. Wat is feitelijk je bedoeling, met ons en jezelf te herhalen?

Een bodydop met een gat erin geprikt op een D3x draaien werkt ook.
                                repetitio est mater scientiae!

Comment

Working...
                                X