Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra lenzen nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Extra lenzen nodig

Mijn vraag is niet nieuw, maar ik had toch graag een antwoord.

Ik heb een Canon 400D met de standaard kitlens 18-55mm. Die is een beetje beperkt voor fotografie en daarom had ik graag één of meerdere nieuwe lenzen gekocht. De reden voor de aankoop is dat we binnenkort naar Vietnam op rondreis gaan en ik graag goede foto's getrokken had. Ik fotografeer meestal landschappen, portretten, soms closeups en trek graag foto's in een 'reportage-stijl'.

Welke lenzen kunnen jullie aanraden die een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben en die passen op de Canon 400D? Zijn die lenzen dan compatibel met de nieuwere body's van Canon? Ik las ook een aantal termen zoals IS, L, ...

Alvast bedankt

Re: Extra lenzen nodig

is = beelstabilisatie
    L= aanduiding voor pro segment lenzen (ook te zien aan de prijs)
    die naamgeving laat ik aan de canonisten over.

mss een 50 f1.8 en eventueel een 55-250 IS
    50 gaat of FF
    55-250 is een EF-s lens en gaat dus niet op FF

de rest van gamma zullen de canonisten je wel uitleggen
    nikon stuff

Comment

eventueel een 55-250 IS
      In de eerste plaats een 55-250 IS, die geeft je een veel groter bereik

Een lichtsterke prime zou ik voor een land met veel licht niet speciaal kopen, voor binnen in tempels enzo kan je misschien beter je 18-55 zonder IS inruilen voor één met IS (veel betere kwaliteit ook)

Deze EF-S lenzen passen niet op een FF, maar je 400D heeft een prima sensor, en als je ziet welke prachtige opvolgers die heeft (7D, nu weer 60D) zal je niet gauw de behoefte hebben aan een FF
      Last edited by palombian; 26 augustus 2010, 12:44. Reden: IS, FF

Comment

55-250 IS is inderdaad de meest logische aankoop tenzij je ons verteld dat het wel wat geld mag kosten

bij deze dus : wat voor budget had je in gedachten?
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Mocht er nog wat geld over zijn, koop er dan ook een lichtsterke 50 mm bij (f/1.8) en je kan op reis naar Vietnam...moet helemaal gaan lukken
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pthoma Bekijk bericht
            Mijn vraag is niet nieuw, maar ik had toch graag een antwoord.

Ik heb een Canon 400D met de standaard kitlens 18-55mm. Die is een beetje beperkt voor fotografie *KNIP* en trek graag foto's in een 'reportage-stijl'.
            Ik moest toch even gniffelen bij je eerste opmerking. Een lens die beperkt is voor fotografie? Neen, hij is gemaakt voor fotografie Hij kan natuurlijk wel te beperkt zijn in brandpuntafstand en/of lichtsterkte.

Budget is hier inderdaad de hamvraag. Hoeveel mag het kosten? Want met lenzen kun je ver gaan...heel ver

Vraag me ook af wat je met "reportage stijl" bedoeld?

Sowieso zal de 55-250 IS een mooie aanvulling zijn, wat meer bereik en een lens met uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Wil je direct wat meer "bang" (maar minder bereik) dan zou je kunnen kijken naar de 70-200 f2.8 lenzen van Canon, Sigma of Tamron. Qua budget vallen de Sigma en Tamron versies (zonder IS) nog mee, zo rond de 600 euro. Bij Canon zit je dan vanaf de 1000 euro...voor dat budget heb je ook de Sigma 100-300 f4...nog iets meer bereik en zeker een zeer scherp en bruikbaar lensje (wordt wel al meteen een pakje zwaarder om mee rond te lopen).

Je 18-55 zou je kunnen vervangen voor een 18-55 IS, welke wat beter schijnen te zijn, of je kijkt meteen naar lenzen als de 17-85 van Canon, betere kwaliteit en wat meer bereik (helemaal aansluitend op de 70-200/100-300).

Maar nogmaals, het is allemaal afhankelijk van budget en toepassing.

edit: als vervanging van je 18-55 zou je ook naar de Sigma 18-50 f2.8 kunnen kijken. Lichtsterk, scherp zeer goed lensje. Je mist dan wel iets aan bereik bovenin.
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
            X